Gå til innhold

Disse kuppene koster mindre enn en iPhone X

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lol @ ideen om at det ikke fins en «samsung skatt» på mobiltelefoner. Hele nettsiden er infisert av markedsføringspenger, plutselig sluttet «manglende minnekortplass» og «ikke utskiftbart batteri» å være negativer etter at samsung droppet det.

Ikke rart folk flokker fra diskusjon.no til reddit.

Endret av Lilac1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Lol @ ideen om at det ikke fins en «samsung skatt» på mobiltelefoner. Hele nettsiden er infisert av markedsføringspenger, plutselig sluttet «manglende minnekortplass» og «ikke utskiftbart batteri» å være negativer etter at samsung droppet det.

S8 har plass til kort ?

Lenke til kommentar

S8 har plass til kort ?

Ja. Min 8+ har minnenortplass. Bruker selv et på 128GB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

(...) plutselig sluttet «manglende minnekortplass» og «ikke utskiftbart batteri» å være negativer etter at samsung droppet det etter det ble vanlig for alle produsenter å droppe det.

Fikset det for deg :)

Lenke til kommentar

Ikke rart flykter til andre forumer, tek.no og itavisen har rett og slett tapt seg, aldri sett så mye markeds føring fra tek og itavisen om denne iPhone x med buss lomme, har jeg kunne valgt og få 12700 kr eller valgt hvilken som helst tlf har jeg kjøpt LG v30 med tilbehør, og har jeg måttet tatt i mot iPhone x har jeg solgt den på timen. Må ikke glemme nå at det er ikke en gang minne kort plass på iPhone, vi lever i 2017 og Apple henger langt tilbake i tid, di driter i kundene sine og ser bare dollar tegn.

Lenke til kommentar

Hæ? Samsung fikk utrolig mye pepper for å droppe minnekortplassen på S6 og salget stupte deretter. Derfor innførte de det på nytt med S7. Batteriet er ikke lenger utskiftbart på grunn av bedre vanntetthet og mer kompakte telefoner, som er et greit kompromiss. Jeg skulle likevel gjerne sett større kapasitet som standard, gjerne 4000 mAh eller mer.

Det du kaller en Samsung-skatt vil jeg kalle en Qualcomm-skatt, da CPU-en i toppmodellene koster en del ekstra, mens hvis man går for en Kirin-brikke i stedet, er det betydelige besparinger man kan gjøre. Det er også en kjennsgjerning at Apple tar mye større marginer på salg av mobiltelefoner og nettbrett enn Android-produsenter gjør, fordi merkevaren deres er såpass sterk at de kan gjøre det. Det er også grunnen til at de er ett av verdens mest profitable selskaper. Det er egentlig imponerende med tanke på at de selger produkter som er mindre fleksible og innovative enn konkurrentene. Det kan de takke ekstremt god markedsføring for.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå venter vi fortsatt på Pixel lanseringen om halvannen uke. Pris er usikkert men det har versert rykter om alt fra 8-10.000 norske for next gen Pixel.

Må si jeg blir veldig overrasket om det blir stort salg av iphone x. I mine øyne er prisen rett og slett blitt for høy. Og mtp på pris så er det ikke kult å mangle sd slot.

Spørs om ikke samsung, pixel og Lg vil få bra salg iår. Sammen med en haug kina-telefoner. Så er jo fortsatt 1+ telefonene er bra kjøp, samme med storebror Oppo og alle mer eller mindre kjente kinatelefoner. Det er rett bra utvalg om dagen og en har svært mye å velge i om man jakter flaggskip telefon dette året.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Apple gikk fra å være en god utfordrer til å bli nøyaktig det de selv fightet mot, og nå er de blitt et monster på steroider og opplever tilbakegang p.g.a det. Samsung gir deg bedre og mer fleksibel tech til en mer fornuftig pris, hvis du egentlig trenger noe nytt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel bortsett fra at du tar feil om minnekort, så er det kun LG av de telefonene tek tester som behold utskiftbart batteri. Og de sluttet en generasjon senere.

Diskusjon.no er ikke sammen med tek.no.

Et større problem er kanskje folk som bare er negative, for å være negative?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det du kaller en Samsung-skatt vil jeg kalle en Qualcomm-skatt, da CPU-en i toppmodellene koster en del ekstra, mens hvis man går for en Kirin-brikke i stedet, er det betydelige besparinger man kan gjøre. 

Men Samsungs telefoner i Europa har Exynos SoC (ikke kun CPU), ikke Qualcomm SoC. Kirin er Huawei sin SoC, som de lager for seg selv. Den er og produsert hos TSCM, mens Exynos og Snapdragon er laget hos Samsung.

Lenke til kommentar

Apple gikk fra å være en god utfordrer til å bli nøyaktig det de selv fightet mot, og nå er de blitt et monster på steroider og opplever tilbakegang p.g.a det. Samsung gir deg bedre og mer fleksibel tech til en mer fornuftig pris, hvis du egentlig trenger noe nytt.

Bra perspektiv det.

Tja, jeg trenger vel strengt tatt android 8.0 dersom jeg skal bli værende på den mobilplattformen, pga. sikkerhetshensyn spesiellt, men også for å få på plass litt spenstigere blåtannstøtte og WiFi-hastighet, og kanskje et og annet utenom som kan være kjekt å ha når man først fornyer seg.

Lenke til kommentar

Morsom artikkel som setter den vanvittige overprisingen i perspektiv... Samsung er jo faktisk fornuftig priset i forhold.

Og jeg som synes at toppmodeller fra selv Samsung er svindyrt  :hm:

Over 10.000 for en mobil et absurd for meg..

Nå var jo også denne artikkelen ganske meningsløs også. Når jeg tenker meg om, artikkelen er håpløs.

Ja, er den det? Jeg synes den treffer en spiker som har verket lenge etter å bli hamret litt (ned) på.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ja, eg er heilt einig i at iPhone X er svindyr, men herregud, kva får ein person med bachelor-grad til å skrive ein så idiotisk artikkel som dette?

Det er da en fin sammenlikning og setter prisen litt i perspektiv. Det er lett å glemme at prisen faktisk er ganske høy når man har en gradvis stigning over tid.

Nå skal det sies at det sikkert er folk som kun vil ha iPhoneX, og da blir prisen noe en bare må akseptere. Uansett har vel mobiler generelt blitt dyrere over tid, men det finnes alternativer som artikkelen viser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...