Geir Willy Haugen Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Vifta på min Inspiron 8100 har begynt å kjøre konstant. Til og med når maskinen hadde stått av i et døgn, skrudde vifta seg på når jeg trykka på power-knappen. Noen som har noe forslag til å fikse dette? Lenke til kommentar
ArneBjarne Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Kjent problem med bios A08. Gå tilbake til versjon A07 eller vent til Dell lanserer en ny versjon (A09). Biosene kan lasted ned fra Dell sine web-sider. Foreslår at du benytter floppy-metoden for å legge inn bios A07. Du må da boote fra floppy'en og og skrive inn navnet på den biosen du vil legge inn (i8100a07.exe). Kan anbefale Dell sitt kunde-forum http://delltalk.us.dell.com/default.asp?fp...9-000347088208} Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Takk, da ble det straks mye stillere.. :smile: Lenke til kommentar
[L]337-Zonic Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hei, rart, vi har ikke hatt noen problemer med dette med nyeste BIOS fra Dell A08. Lenke til kommentar
ArneBjarne Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Det virker som om det er veldig tilfeldig hvem som opplever disse problemene. Hos noen fungerer det helt greit men hos andre så er det store problemer med A08. I noen av tilfellene rapporterer temperatur-sensorene kun 85C og dette er årsaken til at viftene blir stående på maks. Det sammme gjelder problemene med Geforce2 og WinXP. XP kræsjer uten noen forvarsel og nv4_disp.dll blir rapportert som årsaken til problemene. Bios A08 ble sluppet i hovedsak for å løse disse problemene. Det fungerer for de fleste men det er fortsatt endel som opplever at XP kræsjer (blant annet jeg...). Venter derfor i spenning på bios A09 Litt spesielt at Dell aldri klarer å slippe en bios som fikser problemer uten å lage nye problemer som ikke var der fra før. For en måned siden slapp de bios versjon for Inspiron 8000 versjon nr. 18 og denne var full av feil. Lykke til Dell med å lage en bios for I8100 som fungerer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå