Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Tiny audio C5 antenne

OddZen

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg en tiny audio C5, er fornøyd med den annet enn at jeg føler den har litt dårlige signaler.
Tror jeg har montert antenna feil.
Jeg har sett på monteringsvideoer men da er det en eldre antenne modell tror jeg, den jeg har har en magnet som skal festes i chassiset. Den ligner på denne:
http://www.clasohlson.com/no/DAB-antenne-Tiny-Audio-AD01/51-2284?LGWCODE=512284000;83825;6293&gclid=CjwKCAjwjJjOBRBVEiwAfvnvBExN6P3vNnZ6LCBpvbSSZhioSpmOtSY3uLamZ6uhGW8nSb3oEmlzeBoC94IQAvD_BwE

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg fester den?
Jeg fjernet ikke noe lakk og jeg bare festet magneten i stolpen, men jeg tror kanskje jeg gjorde feil, var svært usikker når jeg monterte. Det så ut som om det på den ene siden av antennen var en svart dott og på den andre siden av magneten var det ingenting, bare naken magnet.
Jeg festet bare den nakne delen av magneten i stolpen men kanskje skal den sorte dotten være den delen som har direkte kontakt med stolpen og dermed er mellom magnet og stolpe.

Noen som har erfaring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Monterte en slik for noen måneder siden. Var ikke noe magnet på antennen da?

Men antennen må ha kapasitiv jording, så var en liten teipbit man skulle kliste på karosseriet.

(svarte på høyresiden her. Ikke samme antenne men samme prinsipp)

s-l300.jpg

Trenger ikke skrape lakk, men det vil nok hjelpe på å gjøre det.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Fikk ikke med en slik jordingstape som dere prater om. Se lenken til antennen fra biltema, da ser dere en ledning og en liten knapp(magnet) som er jording.

Lenke til kommentar

Har festet antenna med gummiknappen inn mot chassiset, ble endel bedre men det er utrolig sensitive signaler med DAB. Når vi kjører er det plasser langs den daglige ruten, områder på f.eks 10 meter i utkjørselen til hovedveien hvor det er dårlig signal, og bak hus. Veldig sensitivt rett og slett, men jeg er stort sett fornøyd, er kun et par plasser på et par hundre meter i tillegg til ved utkjørsel og bak et stort hus signalet er plagsomt dårlig.
Hadde sikkert vært bedre med en antenne på taket men det gidder jeg ikke.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.
Er ikke helt fornøyd med signalet fortsatt.
Hadde en leiebil på jobben med Tiny Audio C3 og antenna der var litt annerledes enn min, de plassene jeg sliter med min var det ingen antydning til at det fallt ut på leiebilen. Tror antennen er problemet.
Noen som har tips til god vindusantenne som fungerer med Tiny audio C5?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Må jeg skrape bort lakk? Det har jeg gjort.

Skal den svarte gummien være mellom magneten? Det er jo klister på den svarte så det er jo logisk at den skal rett på stolpa, fikk bedre signal etter jeg gjorde det slik, men som sagt er det ikke veldig bra.

Lenke til kommentar

Må jeg skrape bort lakk? Det har jeg gjort.

Skal den svarte gummien være mellom magneten? Det er jo klister på den svarte så det er jo logisk at den skal rett på stolpa, fikk bedre signal etter jeg gjorde det slik, men som sagt er det ikke veldig bra.

Magneten skal rett på stolpen, uten noe i mellom, men det skal ikke være nødvendig å skrape av lakken. Kan ikke si jeg har vært borti noe klister på magneten heller.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg har fått montert en Tiny C5 DAB adapter i en Volvo xc70 2005 modell. Problemet er at enheten ryker gang etter gang. Den virker en kort stund, så kommer det røyk ut av enheten og så dør den. Fikk dette montert på NAF stasjon og de har vært supergreie med reklamasjon. Lurte etterhvert på om det kunne være noe feil med bilen. Bilia i Oslo ha feilsøkt en hel dag og kan ikke finne feil. Har noen en ide om hva dette kan være? Det sies at det er kun er fra sigarettenneruttak man kan ta ut strøm og det er gjort også i dette tilfellet. Noen ganger har sikringen i strømuttaket (3A) røket. Har nå brukt opp og fått byttet minst fem adaptere.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...