Gå til innhold

Definisjon på rasisme?

nahoj

Anbefalte innlegg

Jeg er ingen stor fan av Trump.

Men når Mike Tyson helt soleklart ble anklaget for det som senere ble grundig avdekket som en falsk voldtektsanklage, og dømt for det.

Stod Trump frem og sa Tyson ikke hadde blitt dømt dersom han var hvit.

CNN som i dag mener Trump er en rasist, kjørte alt de hadde mot Tyson og betalte Desiree(damen som anklaget) washington i bøtter og spann for svertende intervjuer.

(Denne damen hadde tidligere anklaget andre rike menn for det samme, selv hennes far tok avstand).

Når Michael Jackson ble anklaget for voldtekt av barn, sirklet CNN med hellikopter over hans hus i ukesvis og terrorister Jackson.

Trump tilbydde sin støtte og prøvde flere ganger å få Ted Turner til å slutte med ekstreme dekningen av saken.

Han bygget basketballbaner i New York for minority kids, betalte store summer til YMCA og lignende.

Alt dette gjorde han i det stille, det ble ikke dekket av riksmedia.

Om han er så grusomt rasistisk, hvorfor skulle han da gjort dette?.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men når Mike Tyson helt soleklart ble anklaget for det som senere ble grundig avdekket som en falsk voldtektsanklage, og dømt for det.

CNN som i dag mener Trump er en rasist, kjørte alt de hadde mot Tyson og betalte Desiree(damen som anklaget) washington i bøtter og spann for svertende intervjuer.

(Denne damen hadde tidligere anklaget andre rike menn for det samme, selv hennes far tok avstand).

Når Michael Jackson ble anklaget for voldtekt av barn, sirklet CNN med hellikopter over hans hus i ukesvis og terrorister Jackson.

Trump tilbydde sin støtte og prøvde flere ganger å få Ted Turner til å slutte med ekstreme dekningen av saken.

Han bygget basketballbaner i New York for minority kids, betalte store summer til YMCA og lignende.

Han er jo på feil side tydeligvis.

Lenke til kommentar

Trump er mye rart, men ingen rasist.

Dette er bare noe media har funnet på, og saueflokken sluker det rått.

Han blir jo også kalt fascist, så jeg venter egentlig bare på at de skal bestemme seg for at han er nazist også, så er han alle de 3 favorittene venstresiden bruker for å svartmale meningsmotstandere.

Det var nære på når de vridde det at han tok avstand fra begge sider i charlottesville til at han støtta white supremacy. Men har fortsatt ikke hørt noen kalle han en nazist direkte.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Det var nære på når de vridde det at han tok avstand fra begge sider i charlottesville til at han støtta white supremacy. Men har fortsatt ikke hørt noen kalle han en nazist direkte.

Er noe nazister "good people"? Hvis ikke, hva kaller du folk som mener at det finnes "gode nazister" eller gode rasister?

Hva mener du om folk som sier at det finnes "good people" som støtter terrorisme? Blir det helt feil og ulogiske å mistenke slike folk for terrorist støttere selv?

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Trump sa det stikk motsatte av hva du insinuerer.

Ta utdraget fra 12min til 14min, for eksempel. Han sier følgende:

1. Det var "very bad people, but also very fine people, on both sides!"

2. I den gruppen du, eller formodentlig media, karakteriserer som neo-nazister, fantes vanlige mennesker som demonstrerte en "omskriving" av historien – skulle en statue av George Washington fjernes neste? Og media har sviktet denne gruppen ved å male alle ved samme strøk.

3. Han snakker da ikke om om neo-nazier eller "white nationalists", fordi "they should be condemned, totally".

4. Det samme er sant for den andre gruppen, "you have very fine people, but you also had troublemakers". Han peker på voldelige ANTIFA-demonstranter, med balltre og hokkeymasker. "You had a lot of bad people in that group also."

Merk reporterens videre spørsmål: "Sir, you mean that the press treated white nationalists unfairly? I'm just trying to get what you're saying."

Altså, "fake media" høres ut som en dårlig vits, men den tykkskallete idioten som kommer med slike dumme spørsmål er kjernen i det problemet.

Lenke til kommentar

Man kan da fint være rasist og samtidig gjøre noe for god PR. Og er det en ting som er viktigere for Trump enn å leke President, så er det han selv.

En eller flere av 1% MC klubbene har åpen "familiedag" en dag i året, samtidig så er de i mange land inkl Norge ansette for å være origanisert kriminalitet.

Lenke til kommentar

Man kan da fint være rasist og samtidig gjøre noe for god PR. Og er det en ting som er viktigere for Trump enn å leke President, så er det han selv.

En eller flere av 1% MC klubbene har åpen "familiedag" en dag i året, samtidig så er de i mange land inkl Norge ansette for å være origanisert kriminalitet.

Det var ingen som helst god PR å stille seg bak Tyson i 1992, til og med Holyfield nektet å dele fly med Tyson og det var før de var fiender. 

Det var heller ikke spesielt populært hos det Reagan elskende amerika på 80 tallet å bygge en masse basketballbaner og treningsstudioer for unge svarte og latinamerikanske menn.

Lenke til kommentar

Trump sa det stikk motsatte av hva du insinuerer.

https://www.youtube.com/watch?v=Ix3764QIBIc

Ta utdraget fra 12min til 14min, for eksempel. Han sier følgende:

1. Det var "very bad people, but also very fine people, on both sides!"

2. I den gruppen du, eller formodentlig media, karakteriserer som neo-nazister, fantes vanlige mennesker som demonstrerte en "omskriving" av historien – skulle en statue av George Washington fjernes neste? Og media har sviktet denne gruppen ved å male alle ved samme strøk.

3. Han snakker da ikke om om neo-nazier eller "white nationalists", fordi "they should be condemned, totally".

4. Det samme er sant for den andre gruppen, "you have very fine people, but you also had troublemakers". Han peker på voldelige ANTIFA-demonstranter, med balltre og hokkeymasker. "You had a lot of bad people in that group also."

Merk reporterens videre spørsmål: "Sir, you mean that the press treated white nationalists unfairly? I'm just trying to get what you're saying."

Altså, "fake media" høres ut som en dårlig vits, men den tykkskallete idioten som kommer med slike dumme spørsmål er kjernen i det problemet.

Kanskje du misforstår hva og hvem lederne som organiserte "rally" ville fram. De var lite interserte i statuene. Folk som går i tog med neonazister og KKK er enten dumme eller sympatisører. Her forklarer fact check. Jeg finner ingen bevis at "fine people" var på stedet, nettopp fordi rallyen var ikke i hovedsak å protestere statuene. Gruppene som ville bare protestere statuene ble ikke med, ifølge flere rapporter.

https://www.google.com/amp/www.chicagotribune.com/news/nationworld/ct-fact-check-trump-charlottesville-20170815-story,amp.html

Lenke til kommentar

Kanskje litt dumme som lot seg lure av den opprinnelige markedsføringen av marsjen – å protestere fjerningen av statuen, men noen av dem gjorde nettopp kun det likevel.

Det er helt legitimt av Trumt å ta avstand til både nynazister med ekstreme holdninger, og voldelige antifa-demonstranter.

Lenke til kommentar

Jared Taylor

Jeg er ganske sikker på at du er en white supremacist når du støtter segregering av raser, og i hovedsak har argumenter om hvor mindreverdige svarte er i USA, lignende dine argumenter om IQ.

Første steg er innrømmelse.

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/harvard-university-black-only-graduation-ceremony-graduates-may-2017-ivy-league-a7730686.html

Segregering blir også fremmet av den fargede befolkningen, til og med i større grad.

Lenke til kommentar

Jared Taylor

Jeg er ganske sikker på at du er en white supremacist når du støtter segregering av raser, og i hovedsak har argumenter om hvor mindreverdige svarte er i USA, lignende dine argumenter om IQ.

Første steg er innrømmelse.

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/harvard-university-black-only-graduation-ceremony-graduates-may-2017-ivy-league-a7730686.html

Segregering blir også fremmet av den fargede befolkningen, til og med i større grad.

Er det som motivere dem å segregere seg fordi de mener deres rase er overlegen med høyere IQ? Grupper som føler seg undertrykket liker å bli sammen med andre som har lignende erfaringer. Tvunget segregering som skjer også idag fører til isolering og mer segregering fordi de to gruppene utvikler seg på forskjellige måter

Det er grunnen til at integrering av innvandrere går meget bra i Singapor fordi staten bestemmer hvor innvandrerne kan bo. De lar dem ikke segregere seg

Lenke til kommentar

Er det som motivere dem å segregere seg fordi de mener deres rase er overlegen med høyere IQ? Tvunget segregering som skjer også idag fører til isolering og mer segregering fordi de to gruppene utvikler seg på forskjellige måter

Det er ikke det som motiverer Jared Taylor. Det er for å unngå konflikt, fred fra å bli anklaget for rasisme konstant, å kunne feire egen kultur og historie (uten folk som vil rive ned statuer osv), og overlevelsen til europeiske folk på lang sikt.

Grupper som føler seg undertrykket liker å bli sammen med andre som har lignende erfaringer. 

Ja... så lenge de kan leve i et vestlig land med velferdsgoder.

Lenke til kommentar

Kanskje litt dumme som lot seg lure av den opprinnelige markedsføringen av marsjen – å protestere fjerningen av statuen, men noen av dem gjorde nettopp kun det likevel.

Det som er dummere er å bli med Nynazistene og rasister istedenfor å reise hjemme. Fine folk fordømmer de andre og drar hjemme. Fine folk kommer ikke med store kniver.

Det er helt legitimt av Trumt å ta avstand til både nynazister med ekstreme holdninger, og voldelige antifa-demonstranter.

Helt legitimt å ta avstand til vold, det er klart.

Det er ikke legitimt å si at de som er villige til å bruke vold mot nazisme og rasisme er like onde som de som er villige til å bruke vold til å fremme nazisme og rasisme.

De som angriper bøllen som banker opp mørkhudete elever hver dag burde ikke straffes helt like og skylden ikke bør deles helt like. Trump setter likhets tegn mellom bøllen og de som forsvarer andre elever. De fleste bøllene ville bare fortsette deres vold mot minoriteter og ikke tar ansvar for sine handlinger. Det jeg gjør er ikke verre enn de som angriper meg!

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Det er ikke det som motiverer Jared Taylor. Det er for å unngå konflikt, fred fra å bli anklaget for rasisme konstant, å kunne feire egen kultur og historie (uten folk som vil rive ned statuer osv), og overlevelsen til europeiske folk på lang sikt.

Han mener hvite er overlegne-

https://www.salon.com/2014/10/11/americas_virulent_racists_the_sick_ideas_and_perverted_science_of_the_american_renaissance_foundation/

Jeg er ikke så flink med europeiske historie. Har det vært lite konflikt+krig? Hva skjer I Barcelona akkuratt nå og Irland tidligere?

Ja... så lenge de kan leve i et vestlig land med velferdsgoder.

Hvor mange ulovlige innvandrere kommer til USA uten sjansen til å få velferdsgoder?
Lenke til kommentar

Det er ikke legitimt å si at de som er villige til å bruke vold mot nazisme og rasisme er like onde som de som er villige til å bruke vold til å fremme nazisme og rasisme.

Det er igjen ikke hva han sa.

Jeg merker meg at du forsvarer atferden mot paret i videoen over fordi de "hadde med seg en stor kniv", noe jeg syntes er helt absurd.

Det som er dummere er å bli med Nynazistene og rasister istedenfor å reise hjemme. Fine folk fordømmer de andre og drar hjemme. Fine folk kommer ikke med store kniver.

Paret jeg lenket deg over var ikke "med nynazistene og rasister". De demonstrerte den saken de hadde løyve til å demonstrere.

Du har ikke flere sjanser til å utføre den demonstrasjonen. Og det er en demonstrasjon verdig for noen, å ta vare på kulturhistoriske objekter.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Det er igjen ikke hva han sa.

Det er nettopp hvordan de fleste amerikanere tolker det han sa og det inkluderer republikanere og konservative media. Han vil legge mye skyld mot de som reagerte imot nazisme og rasisme, ikke de som organiserte hele rally og som promoterte nazisme og et rasisme. David Dukevar veldig glad at Trump ville legge skyld Mo hans motstandere

Jeg merker meg at du forsvarer atferden mot paret i videoen over fordi de "hadde med seg en stor kniv", noe jeg syntes er helt absurd.

Jeg sa ikke noe om hvordan noen oppførte seg. Jeg sa at fine fredselskende folk kommer ikke med store kniver. Enten han ville slåss med andre eller han mente at han var i stor fare. Uansett, det gjør ikke fredselskende folk som ikke ville bli sett som nazister eller rasister. De organiserer deres egne fredelig bevegelse og gjør det klart at nazister og rasister ekskluderes

Paret jeg lenket deg over var ikke "med nynazistene og rasister". De demonstrerte den saken de hadde løyve til å demonstrere.

Du har ikke flere sjanser til å utføre den demonstrasjonen. Og det er en demonstrasjon verdig for noen, å ta vare på kulturhistoriske objekter.

Da burde de ikke delta i en demonstrasjon hvor lederne ville fremme rasisme. Selv om de ikke sto like ved de andre nynazistene blir det vanskelig å sto der med våpen og flagget og si at du er uenige med de aller fleste som organiserte demonstrasjonen. Min far fortalte meg aldri å bli rundt idioter, fordi det bli vanskelig å ikke bli sett som en idiot sev
Lenke til kommentar

Vis meg hvor i artikkelen de beviser at han mener det.

Du kan ikke bare henvise meg til en lang artikkel fra en venstreekstrem side, og forvente at jeg skal analysere hele driten for å forstå hva du mener.

Taylor believes that slavery may have been wrong but the alternative was “Negro pandemonium.”

MAO svarte kunne aldri bli siviliserte uten hvite slaveierne

Lenke til kommentar

Vis meg hvor i artikkelen de beviser at han mener det.

Du kan ikke bare henvise meg til en lang artikkel fra en venstreekstrem side, og forvente at jeg skal analysere hele driten for å forstå hva du mener.

Taylor believes that slavery may have been wrong but the alternative was “Negro pandemonium.”

MAO svarte kunne aldri bli siviliserte uten hvite slaveierne

Ok, jeg går ut ifra at han sa det (selv om jeg ikke kan se noen kilde), men det betyr ikke at han mener hvite er overlegne som rase.

Når de svarte først kom til Amerika var de fullblods-afrikanere, men etter århundrene har de ca. 25% europeisk DNA i seg pga. raseblanding, derfor måles gjennomsnitts IQen i afrika til 70 og 85 for afroamerikanere, derfor var det annerledes den gangen enn nå, for ikke å snakke om hvor mye samfunnet har forandret seg.

Han sier: Europeerne er overlegen på sin måte, i sin egen sivilisasjon, og afrikanere er overlegne på sin måte, i klimaet i afrika.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...