Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Greit oppsett?

TheKims

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har bestilt meg ny spiller til bilen å tenkte da på å bytte front høyttalere mens jeg var i gang.

Spilleren har jeg allerede bestilt å valget falt på denne, egentlig mest pga stilrent design uten alle regnbuens farger som blinker og styrer. 

På Høyttaler fronten er jeg derimot litt usikker på hva jeg skal gå for. Har sett litt på Focal for jeg har hørt mye bra om det merket, også har de ganske høy sensitivitet som gjør de litt lettere å drive. 

Jeg er glad i litt bass, men det trenger ikke være så høyt at trommehinnene ryker.

Ser det greit ut, eller er det andre høyttalere jeg bør vurdere?

Edit: Blir bare å bruke den integrerte forsterkeren inntil videre hvertfall.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I forhold til prisene så virker dette rimelig greit det. Kjenner ikke akkurat den modellen radio eller høyttalere, men merkene kjenner jeg godt til, og begge gir ganske mye lyd for pengene. Trolig helt greie lave toner, men det er veldig avhengig av montering, og bilens egenakustikk. Har du stor kupé så vil du ikke få så voldsomt med hørbare lave toner, mens i en bil med liten kupé og stiv dørplate så kan det bli helt kurant. Prøv å få elementene skrudd fast i i stålplaten og ikke dørtrekket. Vurder evt å forsterk åpningen rundt elementene med f.eks noe kryssfiner, det kan hjelpe endel spesielt i biler med litt svak/tynn dørplate.

Lenke til kommentar

Bør jeg da gå for noen andre høyttalere visst jeg kjøper egen forsterker etterhvert? Bagasjerommet er reservert til bikkja, så det var jo da hvor man kan plassere forsterkeren?

Edit: Er en stasjonsvogn. Hørtes litt brutalt ut å plassere bikkja i bagasjerommet :p

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Fikk både spiller og høyttalere i går å kjempe fornøyd med lyden. Får ikke den dypeste bassen, men det hadde jeg ikke regnet med heller når man bare bruker spilleren, så mulig det blir en egen forsterker etterhvert. 

Har et problem og det er at spilleren resetter seg når jeg skrur av tenningen, å må da gå igjennom klokke innstillinger og diverse hver gang. Mener å huske at man kunne koble noen kabler i lag for å forhindre det, men husker ikke helt hvilken kabel som skal kobles hvor? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...