IroN22 Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Hei, jeg går på vg1 elektro og trenger hjelp med noe enkelt: * Hvorfor piper det når jeg måler noe på ohm med multimeteret mitt? Jeg fulgte ikke så godt med da vi fikk en opplæring på multimeteret, og har ikke turt å spørre læreren min om dette fordi jeg syntes at det er flaut .. Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 (endret) Sikker på at den står på ohm og ikke på kontinuitetstest? På noen multimeter er det samme posisjon, så bare skru av lyden. Endret 23. september 2017 av stelar7 Lenke til kommentar
IroN22 Skrevet 23. september 2017 Forfatter Del Skrevet 23. september 2017 (endret) Det jeg lurer er hvorfor det piper.. er det fordi at det kontakt eller? Endret 23. september 2017 av IroN22 Lenke til kommentar
stelar7 Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 (endret) Pipingen er en del av kontinuitetstest-funksjonen.. Tatt fra FLUKE sin info-brosjyre The beep, an audible indicator, permits technicians to focus on testing procedures without looking at the multimeter display. Endret 23. september 2017 av stelar7 1 Lenke til kommentar
IroN22 Skrevet 23. september 2017 Forfatter Del Skrevet 23. september 2017 Pipingen er en del av kontinuitetstest-funksjonen.. Tatt fra FLUKE sin info-brosjyre The beep, an audible indicator, permits technicians to focus on testing procedures without looking at the multimeter display. Åja! nå forstår jeg. Tusen takk for svaret Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Det er bare et greit hjelpemiddel når man feilsøker. Piping betyr at du har kontakt (ofte betyr det i praksis mindre enn 25 Ohm eller liknende). 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå