SirHartge Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Nå gir jeg snart opp. Har prøvd nesten alt jeg kan om dette, og likevel må jeg bite i det sure eplet og si at jeg ikke får det til Har fått tiscali adsl og skal dele det via to nettverkskort i denne pc. Kjører en klient mot denne maskinen via krysset kabel. Denne pcen, som er host skal route internett. HAr prøvd med winroute, satt opp dhcp server. Får til å dele ut ip adresse. Lokal nettverk fungerer. Host maskinen funker mot internett, men ikke klient maskinen. Prøver også å sette opp via nettverks wizarden i XP. Samme resultat som over.. Host kjører Engelsk XP Klient kjører norsk XP. Lenke til kommentar
[fZm]Zeeker Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hei! Har ingen erfaringer med winroute, men jeg bruker selv en maskin som kjører windows 2000 advanced server som router, dette er ganske å sette opp. Denne står også som DNS, DHCP.. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Har ikke Tiscali sagt at det skal gå da`?? Lenke til kommentar
mac1334 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Skal gå det... Deler selv ut igjennom firewire`en med tiscali... Eventuelt er det bare å bruke en switch, for du får iallefall 5 dynamisk (tilnærmet fast) som du kan bruke.. Jeg bruker selv en Cnet switch og har aldri vært problemer.. Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg har akkurat samme oppsett som deg. En PC med to nettverkskort og en medett nettverkskort og krysset kabel mellom. Begge kjører WinXP (sp1). jeg har etter litt klunder klart å dele tiscali adsl-en min. Det eneste jeg egentlig har gjort er å sette opp ett nettverk mellom de to PC-ene vha. veiviseren for dette i windows som man finner under Network Connections. Da er det viktig å merke av på den ene PC-en at den skal dele nettlinja si med andre på nettverket, og på den andre må man merke av for at den kobler til internett gjennom en annen PC. Dette fikk jeg imidlertid ikke helt til å fungere med engang. Men etter endel klundring med innstillinger virka det plutselig. En mulig grunn til at det ikke virket var at det ikke var merket av for "Allow other network users to connect through this computer's Internet connection" på egenskapene til ADSL-tilkoblingen, men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 En hub, switch eller router rett på modemet... og voila... internett for alle PC'ene du har der! Er ikke værre enn det! Hvordan du setter opp maskinen din med to nettverkskort i XP er noe helt annet og har egentlig veldig lite med selve ADSL linja å gjøre vil jeg si! Lenke til kommentar
-kristoffer- Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 En hub, switch eller router rett på modemet... og voila... internett for alle PC'ene du har der! Er ikke værre enn det! Hvordan du setter opp maskinen din med to nettverkskort i XP er noe helt annet og har egentlig veldig lite med selve ADSL linja å gjøre vil jeg si! tulleinnlegg Lenke til kommentar
fomlepung Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 En hub, switch eller router rett på modemet... og voila... internett for alle PC'ene du har der! Er ikke værre enn det! Hvordan du setter opp maskinen din med to nettverkskort i XP er noe helt annet og har egentlig veldig lite med selve ADSL linja å gjøre vil jeg si! tulleinnlegg Hæ?! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå