Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Reklamere på jobb utført mange år tilbake

Henrik.H

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte i år en leilighet i et borettslag fra 2006. Det har vært flere eiere i mellomtiden.

I takstrapporten stod det at fall til sluk på bad var lavere enn kravet.

Dette viser seg å være veldig riktig. Og fallet er nok til og med mindre enn jeg forestilte meg, da dusjing medfører vann utover hele gulvet.

Jeg påstår ikke at noen har lurt meg eller lignende - og har tenkt at dette er noe jeg skal sette fagfolk til å rette opp i på et tidspunkt, på min regning.

Jeg stusser allikevel over at ingen av de tidligere eierne/beboerne har klaget på jobben. Mulig at fallet har blitt dårligere og dårligere med årene? Jeg kan ingenting om sånt.

Det jeg egentlig lurer på nå - er om man kan klage/reklamere på dette i så mange år etter at leilighet ble ferdigstilt, og med tanke på at det er flere andelseiere som har bodd der opp igjennom?

Endret av Henrik.H
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter 11 år har nok utbygger ryggen fri. Hvis fallet fra sluk har blitt værre opp igjennom årene har konstruksjonen langt større problemer enn våte gulv. Det har nok vært som det er.

Det er for øvrig nesten tradisjonen det, at sluket på badet ligger oppå en liten tue. Det er nesten komisk hvor fullstendig ute av stand nærmest samtlige baderomsteknikere er til å få til dette her riktig.

Jeg er ingen jurist, men jeg tror nok dessverre ikke du kan få plassert noe fiskalt ansvar noe sted her.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg lurer på hva man skal gjøre når man etter 15 år finner ut at elektriker ikke har byttet alle ledningene i elnettet inne i huset men man har betalt for det. Har man da noen muligheter for å klage?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hva man skal gjøre når man etter 15 år finner ut at elektriker ikke har byttet alle ledningene i elnettet inne i huset men man har betalt for det. Har man da noen muligheter for å klage?

Sjekk hvor lang foreldelsestid det er på svindel og om det har noe å si om man ikke oppdaget det før 15 år senere. Å bli svindlet er ikke det samme som at ting ryker eller er dårlig utført. Man må selvfølgelig ha kvittering for hva som skulle vært gjort.

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...