Gå til innhold

TEST: ReMarkable

Anbefalte innlegg

Hvis vi snakker om tabletPC tenker jeg vekten kunne ha blitt opp mot 1.2 kg for en kombi, et nettbrett kanskje i underkant av en kilo. Men hvordan skulle man gjort det med batteriet? Nettbrett-delen hadde spist opp fordelen med e-Ink ganske raskt, med mindre man har to batterier eller dedikert kapasitet til e-Ink delen. Videre ville nok skjermen blitt ripet opp raskt og det ville vært dårlig og ukomfortabelt grep når man ikke brukte den glatte siden. 

Forresten kan man jo også ta utgangspunkt i Microsofts Courier-prototype. En vanlig skjerm og en epapir skjerm, i en bok-cover variant. Kan reservere noe batteri slik at nettbrettet slår seg av når man har 24 timer igjen til epapir-skjermen. 

Men det er litt mye å forvente at det skal komme hybridprodukter omtrent før det ene segmentet eksisterer. Nå får vi se hvordan det går med ReMarkable, og så kan det jo skje at noen produsenter av eBok-lesere kaster seg på notatbok-segmentet og priskonkurranse slår inn. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som en iPad pro vil vinne på så si alle punkter dog?

Nå husker jeg ikke brosjyrene til ReMarkable men det er tre åpenbare områder der den skal være betydelig bedre enn en Ipad Pro:

- Batteritid, der skal det ikke være kunkurranse engang.

- Bedre å lese på i direkte sollys.

- Så bra som mulig til å skrive med/på. 

Så kan du si at det er mange områder der Ipad Pro nok er bedre. Men dette produktet er laget for å: 

- være bedre til å skrive med/på, 

- bedre til å lese på i direkte sollys, 

- og kunne brukes uten å tenke på batteritid. 

Så da kan man også si at det er betydelig bedre på alt det er ment å gjøre. 

Når det er sagt har jeg ikke prøvd noen av disse, så jeg går ut fra det jeg vet om ePapir og forsåvidt også tegnebrett. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som en iPad pro vil vinne på så si alle punkter dog?

Nå husker jeg ikke brosjyrene til ReMarkable men det er tre åpenbare områder der den skal være betydelig bedre enn en Ipad Pro:

- Batteritid, der skal det ikke være kunkurranse engang.

- Bedre å lese på i direkte sollys.

- Så bra som mulig til å skrive med/på. 

Så kan du si at det er mange områder der Ipad Pro nok er bedre. Men dette produktet er laget for å: 

- være bedre til å skrive med/på, 

- bedre til å lese på i direkte sollys, 

- og kunne brukes uten å tenke på batteritid. 

Så da kan man også si at det er betydelig bedre på alt det er ment å gjøre. 

Når det er sagt har jeg ikke prøvd noen av disse, så jeg går ut fra det jeg vet om ePapir og forsåvidt også tegnebrett. 

Batteritid kan jo være essensielt for et slikt produkt, mulig noen kjøper kun med det som salgspunkt. 

Selv kan jeg ikke se for meg at dette vil ta helt av.

Lenke til kommentar

Batteritid kan jo være essensielt for et slikt produkt, mulig noen kjøper kun med det som salgspunkt. 

Selv kan jeg ikke se for meg at dette vil ta helt av.

Tja, hvor mye trenger det ta av før et lite firma kan regnes som suksessrikt, da? Selv har jeg kjøpt like mange ebok-lesere som windows-brett. Jeg kunne aldri tenkt meg å la Kindle'n ligge hjemme fordi jeg har med meg Surface Pro'en eller et nettbrett. Epapir-leserne har svært annerledes bruksmønster, og er mye bedre på det de gjør. Som jo altså ikke er så mye. 

Jeg kunne tenke meg å la notatboka og Kindle'n ligge igjen fordi jeg har med meg en ReMarkable. Logisk sett bør dette være et bedre produkt enn en standard ebok-leser med epapir; like god på det ebok-leseren kan, men med notater som tillegg. 

Men å betale femgangen for det tillegget er ikke noe for en gnien ork som meg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Som en som har testet begge (eier en ipad pro og fikk et par minutter med en remarkable)

er vel dette mer en Ebok på steroider enn en nedstrippa ipad eller et nettbrett. Jeg skal si meg enig i at prisen virker litt stiv men den var absolutt utrolig god å skrive/skisse på. Følelsen var bedre enn på ipad pro. At den er mer basic/innsnervet kan ha sine fordeler når det kommer til ro/ unngå forstyrrelser, men igjen prisen virker litt stiv. 3000kr hadde så absolutt vært verdt pengene, men 6000 blir litt for dyrt for min smak.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Testet den litt mer idag. Skrivefølelsen er overlegen ovenfor ipad pro. Uten tvil. Jeg som ikke er vant med epapir syntes også det var forfriskende med å lese/se på. Skulle jeg tatt notater under forelesning eller tilsvarende så hadde jeg så absolutt favorisert en remarkable over en ipad pro (som jeg bruker i det daglige)

Til design, degning, surfing , etc etc derimot, er selvsagt ipad pro overlegen. Men igjen blr ikke disse 2 være konkurenter. Funker bra til vært sitt formål.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Siden dette er en gammel tråd vil nok en del av leserne her ha fått litt egne erfaringer. Det jeg lurer på er:

- Er dette noe man blir fort lei av? Jeg spør fordi det ligger massevis av pent brukte remarkable på finn.

- OSet, Codex, er det nok veldig delte meninger om, personlig mener jeg det er en enorm befrielse å slippe iOS og Android. Men er OSet modifiserbart? Installere programmer etter eget ønske?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...