MagnusOS_94 Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Hei. Jeg oppdaget en liten lekkasje under kjøkkenvasken min, og fant ut at det er en kobling som sannsynligvis har vært i bruk tidligere, men som ikke er blitt tettet igjen. Koblingen er på toppen av et rør, så det lekker ikke vann, men når jeg tar oppvasken kommer det en god del skum opp fra koblingen. Bildet nedenfor forklarer vel bedre enn det jeg klarer å beskrive med ord. På bildet ser dere også en kobling av litt mindre dimensjon rett ved siden av den andre, som tilsynelatende er tettet med en plugg. Så jeg skulle gjerne tettet igjen den åpne koblingen med en plugg eller lignende. Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt dette? Innvendig diameter på koblingen er ca. 15mm. Har prøvd å lete litt rundt, og det eneste jeg fant var dette: http://www.gelia.no/33_gel/gelia-vvs/avlopp-inomhus/vattenlas-diskbank/3011131202/, men her må man visst være bedriftskunde for å bestille. Bilde: Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Den enkle og billige metoden er litt strekkplast over åpningen, slik plast du dekker mat på en tallerken med. I tillegg et gummustrikk eller to rundt for å holde plasten på plass. Voila!! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Bytter du i tillegg ut strikken med eit strips, så vil det halde lenge. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 (endret) Uttaket på vannlåses er normalt til oppvaskmaskin. Det er tettet opprinnelig, men bores opp/kuttes av når oppvaskmaskin monteres. Det beste for å tette det nå, er å få en slangebit med en ters i enden av nærmeste rørlegger, som festes med en slangeklemme, slik slangen til oppvaskmaskinen vanligvis festes. Innvendig diameter på stussen er nok ikke fullt så interessant i så måte, men det er gjerne 19 eller 22 mm avløpslange til oppvaskmaskiner, altså innvendig diameter på slangen som skal passe utvendig på stussen som står opp på vannlåsen. En plastbit og en strikk/strips funker sikkert også? Endret 23. september 2017 av adeneo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå