ragnarok123 Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Halo! Har planer om å starte en type konsultering firma i et ikke eu/eøs land. Meg og min partner har manglende kunnskap rundt område, så ønsker derfor å sjekke tempen her, og muligens få noen råd. Kommer selvfølgelige til å søke faglig hjelp, men setter pris på tips. 1. Jeg har en partner i Sverige. Planen er å lage et holdingselskap i enten Sverige eller Norge der vi begge vil ha likestyrende aksjer 50/50. Er det noen utfordringer ved å være aksjonær på tross av landegrenser i Norden? 2, Lønner deg seg da og operette et datterselskap i utlandet? Har eventuelle partnere i utlandet vi skal drifte som vil bli deleiere i datterselskapet. Hvor stor posisjon er det gunstig at holdingselskapet holder. 3. Hva er de eventuelle utfordringene ved å ha et firma i utlandet som ikke er medlem av EU, skal sies at landet har en avtale med Norge for å unngå dobbel skatt. 4. Hvordan bør transaksjonen mellom datterselskapet til holding selskapet fungere? 5. Ved eventuelle partnere ønsker vi at pengene skal gå tilbake til selskapet for videre investering kontra personlig utbytte. Lar det seg lett gjennomføre gjennom kontrakter? Lenke til kommentar
ragnarok123 Skrevet 23. september 2017 Forfatter Del Skrevet 23. september 2017 dump Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Du skriver ikke noe som skulle tilsi at det er noe poeng med et holdingselskap. Du skriver ikke hvor (hvilke land) selskapet skal ha virksomhet. Da blir det vanskelig å skrive noe fornuftig. Det er ikke sikkert det er noe poeng i å ha et selskap utenfor eu/eøs hvis viksomheten skal foregå i Norge/Norden/EØS/EU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå