Ketill Jacobsen Skrevet 17. oktober 2017 Del Skrevet 17. oktober 2017 Korreksjon! På de siste kilometerne ble makseffekten skrudd ned til 120 kW for Tesla Model S'en på Nurburgring. Akselerasjonen på det siste rettstrekket var derfor veldig svak (i forhold til hva den kunne ha vært). 1 Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 27. desember 2017 Del Skrevet 27. desember 2017 OK..EU- land setter regler for bilsom blir gjeldende i Norge mht lys, utslipp osv. DA gjelder reglene. Men altså ikke for tilhengerfeste godkjent i et EU-land. 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Lurer veldig på hva som ble utfallet for el-bilen som fikk hengerfestet stemplet inn i vognkortet? Er det fattet endelig vedtak i saken? Har svv gjort seg noen tanker om hvordan denne saken påvirker andre el-bil eiere som ønsker hengerfeste? Her burde vi absolutt sett en oppfølgings sak, gjerne med intervju av både el-bileier og biltilsynet. Om vi ser denne saken i et litt videre kontekst så er det jo støtt problemer rundt dette med importerte kjøretøy og registrering i Norge. Kjøretøy som er godkjente i Tyskland eller Nederland med TÜV test og godkjenning blir ikke tilgodesett norske skilter. Se på alle problemene rundt feks cafe racer motorsykler. I resten av Europa så blir de godkjent på enkelt-vedtak. Er det gjort skikkelig jobb så blir endringene i ramme og sub frame notert og godkjent i vognkort på enkelt-vedtak. Forsøker noen å ta bilen med til Norge for norske skilter så blir det problemer og manglende godkjenning. Eller hva med biler som er breddet? Som har økt sporvidde, gjerne i kombinasjon med mer effekt? Godkjente i Europa men nær umulig å få skilter på i Norge. Er utrolig mange perler av kjøretøy som er forsøkt importert til Norge som ender opp som godværsbiler på prøveskilt og en og annen utstilling eller banekjøring. Veldig trist og veldig surt for de som har kjøpt seg kjøretøy i EU som de trodde var mulig å få norske skilter på. Holdt å glemme tulleregelen om bruktimport av motorsykler nyere enn 2003 modell fra USA. I praksis så får en ikke godkjent annet enn "veteranmotorsykler" eller i det minste sykler produsert før 2003. Minnes vagt en FRP politiker som skulle gjøre US bruktimport så enkelt. Men han må ha hatt laserfokus på amcar only, for det ser ut som det kun er der han fikk til noe som helst. Endret 11. januar 2018 av bojangles Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Nå er dette litt på siden, men hvorfor kan man ikke "finne opp" en annen type krok. La oss si det er en trekant, og ikke kule slik at ikke feil type utstyr kan kobles på. Den kan typegodkjennes for feks 100 kg, og brukes til sykkelstativ, microhenger etc. Det ville løst ekstremt mange av behovene folk har til hengerfeste i dag, uten at det vil gi en stor belastning for bilen. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Nå er dette litt på siden, men hvorfor kan man ikke "finne opp" en annen type krok. La oss si det er en trekant, og ikke kule slik at ikke feil type utstyr kan kobles på. Den kan typegodkjennes for feks 100 kg, og brukes til sykkelstativ, microhenger etc. Det ville løst ekstremt mange av behovene folk har til hengerfeste i dag, uten at det vil gi en stor belastning for bilen. Det finnes: https://brink.eu/en-gb/towbars/towbar-types/bike-carrier-towbar/ Den er en kule men med en flens på toppen slik at hengere ikke kan henges på, mens sykkelstativ fungerer. 4 Lenke til kommentar
Ketil_H Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Nå er dette litt på siden, men hvorfor kan man ikke "finne opp" en annen type krok. La oss si det er en trekant, og ikke kule slik at ikke feil type utstyr kan kobles på. Den kan typegodkjennes for feks 100 kg, og brukes til sykkelstativ, microhenger etc. Det ville løst ekstremt mange av behovene folk har til hengerfeste i dag, uten at det vil gi en stor belastning for bilen. Det finnes: https://brink.eu/en-gb/towbars/towbar-types/bike-carrier-towbar/ Den er en kule men med en flens på toppen slik at hengere ikke kan henges på, mens sykkelstativ fungerer. Fantastisk.. Hvorfor er ikke det standardtilggesutstyr på alle el- og småbiler. 3 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Nå er dette litt på siden, men hvorfor kan man ikke "finne opp" en annen type krok. La oss si det er en trekant, og ikke kule slik at ikke feil type utstyr kan kobles på. Den kan typegodkjennes for feks 100 kg, og brukes til sykkelstativ, microhenger etc. Det ville løst ekstremt mange av behovene folk har til hengerfeste i dag, uten at det vil gi en stor belastning for bilen. Det finnes: https://brink.eu/en-gb/towbars/towbar-types/bike-carrier-towbar/ Den er en kule men med en flens på toppen slik at hengere ikke kan henges på, mens sykkelstativ fungerer. Fantastisk.. Hvorfor er ikke det standardtilggesutstyr på alle el- og småbiler. Og den kula der koster mer enn en bruktbil med tilhengerfeste. uten overdrivelse. 1 Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Og den kula der koster mer enn en bruktbil med tilhengerfeste. uten overdrivelse. Og hva var prisen du fant? Tror neppe det er rare bruktbilen du får for det den koster, og det er ikke alle som er intresserte i å bruke plass eller innsats på en skraphaug. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Står fra £368, som er i underkant av 4k NOK Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Søkte på flere EL-biler og fant ikke noen hengerfester som passet Lenke til kommentar
Snowleopard Skrevet 12. januar 2018 Del Skrevet 12. januar 2018 Nå er dette litt på siden, men hvorfor kan man ikke "finne opp" en annen type krok. La oss si det er en trekant, og ikke kule slik at ikke feil type utstyr kan kobles på. Den kan typegodkjennes for feks 100 kg, og brukes til sykkelstativ, microhenger etc. Det ville løst ekstremt mange av behovene folk har til hengerfeste i dag, uten at det vil gi en stor belastning for bilen. Valget på en kuleform på kroken er selvsagt fordi det er absolutt billigste og enkleste måten å gjøre en eventuell tilhenger svingbar. En "trekantet kule" er kun brukbar om den skal brukes på noe som ikke skal svinges rundt, eventuelt bare pendel i en enkeltretning (vekk fra den 3dje eller 5te døra). Ergo er microhenger uaktuelt. For sykkelstativ finnes det andre løsninger som ikke innebærer krok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå