Roger72 Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Jeg kjøpte laptop til guttungen som han ønsket å spille Scrap mechanic på. https://www.komplett.no/product/917361 Fikk anbefalt en fra Komplett https://www.systemrequirements.tech/scrap-mechanic/ Denne har fungert greit helt til for noen dager siden, og nå "hakker" det så mye at han ikke får spilt slik han ønsker. Gutten har i tillegg en autismediagnose som gjør at alt låser seg for han når slike ting skjer. Jeg er dessverre på jobbreise i tre uker til og får ikke gjort så mye. Har prøvd å re-starte modem og pc uten at dette hjelper. Noen som kan være så snill å hjelpe? Hilsen en fortvilet pappa som er langt borte fra gutten sin Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 (endret) Ser at denne PCen har Nvidia Optimus teknologi, dette gjør at PCen switcher mellom Intel "GPUen" og Nvidia GPUen som står i PCen for å spare strøm. Normalt sett skal denne switchoveren skje automatisk alt ettersom hva programmet som kjører trenger, men det hender seg at det klusser seg litt opp. Utfra hva jeg leser tipper jeg kanskje at det kan ha noe med dette å gjøre. Det en kan prøve er å åpne Nvidia kontroll panelet (høyreklikk hvor som helst på desktoppen og trykk Nvidia Controlpanel) . Gjør deretter følgende i kontroll panelet: 1.velg Manage 3D settings 2.klikk Global Settings 3.Velg High-performance NVIDIA processor. 4. Klikk Apply for å lagre endringene Da skal i teorien Nvidia GPUen kjøre uansett, men vil nok gjøre at PCen vil få noe dårligere batteritid. Du kan prøve dette å se om det kanskje kan være noe hjelp i, vist ikke er det eventuelt å prøve å oppdatere grafikk drivere og slikt, se på instillingene på spillet om det er noen grafikk instillinger som har blitt endret på som kanskje kan gjøre at spillet ikke kjører like glatt som det gjorde før. Jeg flyttet og tråden din over i kategorien "Maskinen fungerer ikke" da jeg mener tråden passer litt bedre inn her . Endret trådtittelen din til noe mer beskrivende, du står fritt til å endre denne igjen bare den er beskrivende. Endret 22. september 2017 av Evil-Duck Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Kan og være støv, spyware osv. Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 22. september 2017 Forfatter Del Skrevet 22. september 2017 Takk for svar Skal få sjekket ut dette Lenke til kommentar
Roger72 Skrevet 13. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2017 Ser at denne PCen har Nvidia Optimus teknologi, dette gjør at PCen switcher mellom Intel "GPUen" og Nvidia GPUen som står i PCen for å spare strøm. Normalt sett skal denne switchoveren skje automatisk alt ettersom hva programmet som kjører trenger, men det hender seg at det klusser seg litt opp. Utfra hva jeg leser tipper jeg kanskje at det kan ha noe med dette å gjøre. Det en kan prøve er å åpne Nvidia kontroll panelet (høyreklikk hvor som helst på desktoppen og trykk Nvidia Controlpanel) . Gjør deretter følgende i kontroll panelet: 1.velg Manage 3D settings 2.klikk Global Settings 3.Velg High-performance NVIDIA processor. 4. Klikk Apply for å lagre endringene Da skal i teorien Nvidia GPUen kjøre uansett, men vil nok gjøre at PCen vil få noe dårligere batteritid. Du kan prøve dette å se om det kanskje kan være noe hjelp i, vist ikke er det eventuelt å prøve å oppdatere grafikk drivere og slikt, se på instillingene på spillet om det er noen grafikk instillinger som har blitt endret på som kanskje kan gjøre at spillet ikke kjører like glatt som det gjorde før. Jeg flyttet og tråden din over i kategorien "Maskinen fungerer ikke" da jeg mener tråden passer litt bedre inn her . Endret trådtittelen din til noe mer beskrivende, du står fritt til å endre denne igjen bare den er beskrivende. Da fikk jeg endelig testet dette. Men uten at det hjalp. Men han sier det fungerer greit, men ikke helt slik det skal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå