Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Jeg sliter, ikke spist på 2 døgn, den kjæreste jeg har, påstår at jeg liker ei annen, å grunnen var at hun fant ut at jeg hadde noen av samme sanger på spotify som hu andre, og dermed likte jeg jo henne? Hu har vært sjalu lenge. For to år siden fikk hun for seg at hu andre var ute etter meg, så ble d til at jeg var etter henne. Alt er bare tull, tenker ikke på andre en henne, og gjør alt for henne, og har alltid forsvart meg og sagt sannheten, og aldri brukt noe av d hun sier mot henne. Vet at jeg bør gi meg, jeg har blitt deprimert selv. Hun sier så mye stygt til meg, bruker psykisk vold, dvs trusler om nå er d krig, hun skal snakke med hu andre om hvordan jeg er, egentlig hadde d vært greitt, da hadde jo hu andre og sett hvor d jeg ser, jeg er helt gåen, ikke lyst til noe. Hun er det beste som har hendt meg, og vi er ikke ungdommer, og jeg vet hvem hun egentlig er, hun er en fantastisk person, men har problem pga fortid. Jeg vet jeg kommer til å ta imot henne med åpne armer når som helst, så glad er jeg i henne, men vet at jeg kommer til å gå til grunne om dette fortsetter, hvordan kan jeg komme videre?

Anonymous poster hash: 60783...c3b

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes ikke et fasitsvar. Uansett hva du prøver så kan du risikere å gjøre saken verre. Det aller beste er om dere går til parterapi eller at hun går til terapi og kanskje tar med deg innimellom. Dette er noe som antagelig ikke går an å løse uten en objektiv tredjepart.

Lenke til kommentar

Den éneste måten er å jobbe med deg selv. Du må bare fortsette å finne ut om dette er noe du vil ha i livet ditt. Er din frihet og din integritét verdt dette? Det er naturlig å føle at man vil hjelpe noen som har hatt tidligere problemer på den måten, og særlig når man er i et forhold sammen. Men når man blander sammen personlige problemer og kjærlighet, da blander man to områder som bør være veldig adskilt.

Du kan jo også granske deg selv litt ekstra - Er det virkelig sant at du ikke har et fnugg av følelser for denne andre jenta? Jeg prøver ikke å stigmatisére her, bare få sannheten på bordet. Men jeg må også skrive at, det er naturlig å treffe andre mennesker selv om man er i et forhold, og følelser kan oppstå, men det er om man velger å handle på de følelsene eller ikke som avgjør om man er utro eller ikke. Og om man velger å bruke tid med andre i forhold til den man er glad i. Men dette er jo også litt personlige preferanser. Å konversére/prate er jo innenfor. Alle trenger impulser fra andre. Og noen trenger kontakt med flere enn andre, noen liker å holde seg for seg selv.

Å holde seg tro mot én person betyr jo å velge bort andre mennesker, nesten konstant. Dét er valget man tar, stabilt forhold i motsetning til ustabile forhold. Så hvis hun legger disse meningene til deg kun basért på at du og hun andre har noen sanger til felles på Spotify, så er jo det litt søkt.

Du må bare innsé at hvis hun er en veldig sjalu type, og dette gjør deg "miserabel", altså emosjonelt drenért, så må du ta dine valg. Husk at ditt liv er -ditt-, til å gjøre som -du- vil med.

Det er kanskje et vanskelig valg. Ingen tvil om dét. Men det er like fullt et valg.

Du kan jo kanskje gi ho et ultimatum. Si at du er nå så lei av å bli stigmatisért og mistrodd, at hvis du ikke ser en radikal endring, så må du avslutte forholdet, for det gjør deg helt utslitt og utbrent. Og du må méne det.

Hvis du skal velge å holde ut med det her, så må du snakke med ho om fremtidige regler, om hva som er greit for dere begge i forhold til å omgås andre mennesker. Legge klare og tydelige regler, som begge følger. Dette er jo noe man burde gjøre tidlig i forholdet, så det ikke blir så vanskelig om 2-3 år, når disse tingene oppstår. Men det er jo ikke så lett å tenke klart når man havner i forelskelse, så det er forståelig. at det blir sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...