Gå til innhold

Oppgradering av skjermkort


Vigrestad17

Anbefalte innlegg

Har en gammel gaming pc som jeg ønsker å oppgradere. Holder det med en oppgradering til et skjermkort som f.eks GTX 1080 TI ROG STRIX, eller trenger jeg noe mer?

 

Slik ser pc'en ut idag:

 

 

*INTEL CPU Core i7 2600 3.40GHz S-1155 8MB Boxed Sandybridge

*MSI GeForce GTX 570 1280MB

*Cooler Master CM 690 II Advanced Sort

*Corsair H50 Hydro Series CPU Kjøler

*Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit

*Asus P8P67 Mainboard

*Corsair AX 850W PSU

*Intel® X25-M SSD 120GB 2,5"

Endret av Vigrestad17
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CPU'en vil definitivt bli en flaskehals i mange spill med et 1080Ti. Det sagt så regner jeg med at du vurderer videre oppgraderinger senere. Eneste problemet med det er hvis det kommer noe nytt og snasent på GPU-fronten når du skal oppgradere resten eller at 1080Ti faller betraktelig i pris. Med oppsettet ditt så vil jeg si at 1060 eller 1070 er mer logiske valg.

 

Ikke det at det blir bortkastet å kjøpe et 1080Ti, jeg kunne også funnet på å handle det med det oppsettet :)

Lenke til kommentar

Jeg ville oppgradert til et 1080ti nå, og oppgradert resten ved neste anledning.

 

Er nok det jeg ser for meg ja.

 

CPU'en vil definitivt bli en flaskehals i mange spill med et 1080Ti. Det sagt så regner jeg med at du vurderer videre oppgraderinger senere. Eneste problemet med det er hvis det kommer noe nytt og snasent på GPU-fronten når du skal oppgradere resten eller at 1080Ti faller betraktelig i pris. Med oppsettet ditt så vil jeg si at 1060 eller 1070 er mer logiske valg.

 

Ikke det at det blir bortkastet å kjøpe et 1080Ti, jeg kunne også funnet på å handle det med det oppsettet :)

 

Blir definitivt flere oppgraderinger om ikke så lenge, men akkurat nå kaster jeg pengene etter 1080Ti :wee:

Lenke til kommentar

 

Slik ser pc'en ut idag:

Du skriver ikke hvilken skjerm du bruker, da blir det vanskelig å gi gode råd.

 

 

Jeg ville oppgradert til et 1080ti nå, og oppgradert resten ved neste anledning.

Tja, det er ikke sikkert 1080Ti et godt kjøp. Det avhenger (bl.a) av hvilken skjerm man skal bruke og hvilke spill man skal spille.

 

 

Kjøpte nettopp ny skjerm så glemte å ta den med på lista. Har en Asus Swift PG279Q, spiller som regel alle de store titlene.

Endret av Vigrestad17
Lenke til kommentar

Jeg synes det er vanskelig å anbefale noe her. Det kan være at du er i en situasjon der du trenger den ytelsesforbdringen på 10-15-20fps du kan få ved å oppgradere cpu.

 

Det neste interessante som skjer på cpu-fronten er om 2 uker. Gpu skjer det vel ikke noe spennende før etter nyttår.

 

Jeg tror jeg ville blitt skuffet over kun 1080Ti oppgradering på den skjermen.

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

 

Slik ser pc'en ut idag:

Du skriver ikke hvilken skjerm du bruker, da blir det vanskelig å gi gode råd.

 

 

Jeg ville oppgradert til et 1080ti nå, og oppgradert resten ved neste anledning.

Tja, det er ikke sikkert 1080Ti et godt kjøp. Det avhenger (bl.a) av hvilken skjerm man skal bruke og hvilke spill man skal spille.

 

 

Kjøpte nettopp ny skjerm så glemte å ta den med på lista. Har en Asus Swift PG279Q, spiller som regel alle de store titlene.

 

 

Oppgraderte fra et 1070 til 1080ti på en PG279Q selv fordi 1070en sleit med å holde 60fps stødig (langt unna 165fps maksen til skjermen) med en I7 6700K.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...