Gå til innhold

Oppgradering av Grafikkkort, nybegynner trenger hjelp


ojmstr

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Kjøpte en PC for ca 5-6 år siden fra komplett.no 

 

Har brukt den mest til opptak og redigering av 1080p gameplay videofiler fra min PS4, siste par åra har jeg tatt opp med Elgato-HD60 og jeg tror det ble litt for mye for grafikkkortet mitt i og med at hele skjermen har grønne horisontale striper over hele skjermen og jeg får en feilmelding >>  Windows har stoppet denne enheten fordi den har meldt om problemer. (Kode 43) Dette er et NVIDIA GeForce GTX 560 grafikkkort som antageligvis ikke er mulig å reparere så det jeg lurer på er om hvilket type grafikkkort burde jeg oppgradere til innen for rimelighetens grenser og som er kompitabel med min 5-6 år gamle PC? 

 

Her er spesifikasjonene på PCen min og hele pakka jeg kjøpte >> 

 

Sendt

Varenr: 652109 / Prodnr: GSIN1111C1

Se serienr

1 7.242,64 7.242,64   Varenr: 200504         Varenr: 645792 / Prodnr: 3856         Varenr: 602546 / Prodnr: RC-430-KWN1         Varenr: 376060 / Prodnr: 12692         Varenr: 619273 / Prodnr: BX80623I72600         Varenr: 627020 / Prodnr: H61MU-E35 (B3)         Varenr: 578918 / Prodnr: KVR1333D3N9K2/8G         Varenr: 640920 / Prodnr: 426018336-2265         Varenr: 645800 / Prodnr: AD-5280S-0B         Varenr: 639043 / Prodnr: CSSD-V60GB2         Varenr: 575736 / Prodnr: HDMK-2535ZI         Varenr: 640842 / Prodnr: 5MH-00012         Varenr: 497593 / Prodnr: GFC-01051         Varenr: 497666 / Prodnr: X15-75445         Varenr: 497635 / Prodnr: 21170
 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken nvidia driver har du nå? Har du sett om det er mye støv i gpuen din.

 

Jeg har oppdatert nyeste driverne så hvidt jeg forstår, men selve pcen har jeg aldri åpna opp før så kan være at det har samla seg støv i gpuen. Skal åpne pcen i løpet av helgen og ta en titt.  Takk for tips!  

Lenke til kommentar

Er dette øyeblikk hvor vi skal begynne å gjette hvordan det ser inni maskinen? =)

 

5-6 år... ;)

 

men du kan jo alltids bytte over til innebygde skjermkortet om det skulle løse problemet. Du har jo Elgato som gjør egentlig jobben for deg.

Hehe, var litt støv ja :D fikk støvd sugd ut det værste men tok ikke sjangsen på å ta ut selve skjermkortet for har ikke peiling på hvordan det er festa så hadde vært dritt hvis noe skulle knekke, kan jo være dårlig kontakt der men jeg får se på det en annen dag når jeg har mer tid så skal jeg skru den opp igjen og prøve å få det ut og bluse ut støv fra kontaktene og sette det inn igjen så kanskje det løser problemet hvis ikke må jeg gå til innkjøp av nytt skjermkort. 

 

Den Elgatoen er ekstern og går rett inn i USB, jeg får vel sikkert fortsatt tatt opp i 1080p/ 60fps men blir nok vanskelig å redigere med den matrix skjermen min jeg ikke ser en dritt på :p Grønne horisontale streker overalt 

Lenke til kommentar

Her er et par av de gaming videoene jeg har lagd forresten med den gamle skrap pcen min hvis noen vil se   

 

 

 

Det er vel de videoene jeg har laget som har krevd mest "juice" ut av pcen, kanskje like greit å skaffe meg ny pc hvis jeg skal fortsette med denne litt sære hobbyen :D 

Lenke til kommentar

 

Er dette øyeblikk hvor vi skal begynne å gjette hvordan det ser inni maskinen? =)

 

5-6 år... ;)

 

men du kan jo alltids bytte over til innebygde skjermkortet om det skulle løse problemet. Du har jo Elgato som gjør egentlig jobben for deg.

Hehe, var litt støv ja :D fikk støvd sugd ut det værste men tok ikke sjangsen på å ta ut selve skjermkortet for har ikke peiling på hvordan det er festa så hadde vært dritt hvis noe skulle knekke, kan jo være dårlig kontakt der men jeg får se på det en annen dag når jeg har mer tid så skal jeg skru den opp igjen og prøve å få det ut og bluse ut støv fra kontaktene og sette det inn igjen så kanskje det løser problemet hvis ikke må jeg gå til innkjøp av nytt skjermkort. 

 

Den Elgatoen er ekstern og går rett inn i USB, jeg får vel sikkert fortsatt tatt opp i 1080p/ 60fps men blir nok vanskelig å redigere med den matrix skjermen min jeg ikke ser en dritt på :p Grønne horisontale streker overalt 

 

Kan ikke fremheve det nok:

Ikke bruk støvsuger, ved innvendig rens av datamaskinen holder du deg til komprimert luft, klut og Q-tips. Rengjør mye oftere, spesielt hvis du røyker.

 

Er du redd for å knekke noe, se en guide først.

Endret av Cipher Panda
Lenke til kommentar

 

Er dette øyeblikk hvor vi skal begynne å gjette hvordan det ser inni maskinen? =)

 

5-6 år... ;)

 

men du kan jo alltids bytte over til innebygde skjermkortet om det skulle løse problemet. Du har jo Elgato som gjør egentlig jobben for deg.

Hehe, var litt støv ja :D fikk støvd sugd ut det værste men tok ikke sjangsen på å ta ut selve skjermkortet for har ikke peiling på hvordan det er festa så hadde vært dritt hvis noe skulle knekke, kan jo være dårlig kontakt der men jeg får se på det en annen dag når jeg har mer tid så skal jeg skru den opp igjen og prøve å få det ut og bluse ut støv fra kontaktene og sette det inn igjen så kanskje det løser problemet hvis ikke må jeg gå til innkjøp av nytt skjermkort. 

 

Den Elgatoen er ekstern og går rett inn i USB, jeg får vel sikkert fortsatt tatt opp i 1080p/ 60fps men blir nok vanskelig å redigere med den matrix skjermen min jeg ikke ser en dritt på :p Grønne horisontale streker overalt 

 

Internet kan hjelpe deg med det. https://www.youtube.com/watch?v=0qWXkUOJB4Q

Fjerne støv er best med trykk luft på box.

Lenke til kommentar

Har du samme strekene på skjermen enda?

Jeg liker å ta dem ut, men du kan blåse der hvor eksosen(varmen) kommer ut.

Ja, de strekene er der fortsatt, skal åpne pcen til uka igjen og gi det et nytt forsøk, takk for linken til den videoen forrsten, den kommer godt med, er tømrer så er litt handy men ikke små elektronikk handy :D hehe, dette er helt ukjent territorium for meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...