Gå til innhold

Fremmedfrykt og FrP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men hva er tallet for nordmenn da Sofokles? Hm, det ble litt høyere det....

Joachim siterte kriminalitetsstatistikk fra ssb , han var så vennlig å dele kilden, som forøvrig var meget god, med meg, her er den Innvandrerkriminalitet

Avsnittet som følger de tall du refererte er

Er dette da bevis for at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn?Til tross for tallenes tilsynelatende klare tale er det viktig å ikke trekke for raske slutninger. Denne artikkelen er et forsøk på å vise at spørsmålet . "Er innvandrere mer kriminelle enn nordmenn?” er langt mer komplisert og spennende å svare på enn det man får inntrykk av gjennom forenklede gjengivelser av tall, spør kriminolog Elisabeth Myhre Lie. i denne artikkelen i OP-nytt, Oslo Politikammers informasjonsblad. (2000)

Litt lenger ned på siden står det bla a, jeg klipper og limer i fleng det nedenfor er i hovedsak overskrifter på artikler med statistisk grunnlagsmateriale.

Innvandrerungdom overrepresentert blant ungdom som aldri gjør noe galt.
Personer med innvandrerbakgrunn blir lettere enn  nordmenn pågrepet, siktet og tiltalt uten at det er  grunnlag for domfellelse, viser ny statistikk.
I første omgang når man ser på tallene viser de en  klar overrepresentasjon i lovbrudd blant ikke-vestlige innvandrere, sier Dag Ellingsen, rådgiver i SSB.  Han mener at lav inntekt og utdannelse, samt dårligere boforhold, er noe av bakgrunnene til at flere innvandrere enn nordmenn begår lovbrudd. (17.6.99)
Norske gjenger like voldelige som  innvandrer-gjenger
Å lese statistikk er ikke alltid så enkelt som man kunne tro
Svensker «verst» i  Norge
Utenlandske menn på voldstoppen
- Krimmen skapes av dårlige levekår

Sist men ikke minst

Kultur kan ikke forklare gjengvolden

Summa summarum Joachim.

Jeg hevder at spørsmålet om kriminalitet og innvandrerbakgrunn er infløkt.

Det kan godt være at asylsøkere, første- og andregenerasjonsinvandrere i større grad er involvert i kriminell aktivitet enn Ola Nordmann. Jeg betviler at forskjellen er så stor som statistikken viser og jeg hevder at årsakene ligger like mye i "norge" som i "innvandrerne".

Derfor hevder jeg at det å hive ut hele gjengen er et dumt, forhastet, drastisk, ulovlig og umoralsk tiltak som ville være basert på sviktende grunnlag og usikker synsing.

Lenke til kommentar
Og det hadde sikkert vært greit for nordmennene hvis de ikke kunne flykte til andre land under krigen!

Ja, helt enig. Jeg synes svenskene skulle satt ned foten og sagt: "Nei, jeg beklager, nordmenn, men vi må jobbe med integreringspolitikken vår før vi kan slippe inn flere av dere."

Lenke til kommentar
Apropos jøder: Jeg er Israelvenn.

Jeg aksepterer ikke de med gensere med "boikott Israel". Og jeg bryr meg IKKE om at HalTan sikkert har fem slike! Nei da, jeg skal ikke bedrive personangrep...

Men: JEG ER ISRAELVENN!

1. Jeg eier ikke ett eneste politisk orientert klesplagg.

2. Hvalsags gensere jeg eier har INGENTING med denne tråden å gjøre.

3. Jo, du har allerede bedrevet det personangrepet, nytter ikke å trekke det tilbake i samme setningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...