Gå til innhold

Fremmedfrykt og FrP

Anbefalte innlegg

Baserte jeg meeg her på hva befolkningen mener, eller var det en TILLEGGSOPPLYSNING?

Men hva tror du grunnen til dette er da? Hvorfor er kriminalstatistikken høyere?

Jo...

1. Innvandrere er grunnet nysjerrighet fra politiet svært sterkere i søkelyset enn såkkalte "etniske nordmenn".

2. Kultur møter kultur. Ikke-vestlig kultur distanserer seg fra vestlig kultur - noe er lovlig, noe ikke.

3. Dårlig oppvekst i fattige land.

Derfor har vi noe som heter integrering. Og det kan det se ut som du trenger et lynkurs i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja men kjære FreeBSD...

Politiet gjør ikke mer enn strengt tatt nødvendig...

Ja, integrering har jeg hundre ganger sagt er viktig. Men KVALITET på integreringen, ikke KVANTIET.... Hvilket det er i dag, selv om Erna holder på å rydde opp.

Ulovlig kultur får vi legge igjen der de kommer fra. Den skal ikke med, og det vet de veldig godt disse asylsøkerne.

Dårlig oppvekst, må det automatisk føre til kriminalitet?

EDIT: I tilfeller hvor de ikke er statsborgere, skal de sendes hjem. Er de blitt det, så får fengselsvesenet jobbe litt! Du kan ikke deportere en Nordmann uten vidre.

OG: VI KAN IKKE BRY OSS OM DUMME AMNESTY!

Endret av JoachimR
Lenke til kommentar

Joachim, det var disse spørsmålene jeg lurte på om du kunne svare på :

Hvor mange prosent av pakistanerne er det som etter ditt syn snylter på den norske staten ?

Og hvor stor andel av det pakistanske og somaliske miljø består av kriminelle?

Hva slags kriminalitet har de største samfunnsmessige konsekvenser :

Gjengkriminalitet ; småkrim, gjengoppgjør etc

eller

Hvitsnippforbrytelser ; Korrupsjon, Innsidehandel, kurspåvirkning, skatteunndragelse, sette opp hinder for allemannstretten

Hvis 5,5% av en populasjon gjør noe galt, er det da riktig i henhold til vestlige rettsprinsipper å straffe 100% av populasjonen med deportasjon ?

Vil det for eksempel være riktig å deportere alle finansmenn fordi det viser seg at noen få av dem driver innsidehandel?

Lenke til kommentar

Hvor mange prosent av pakistanerne er det som etter ditt syn snylter på den norske staten ? Det tør jeg ikke uttale meg om her, men jeg tror det er ganske mange som ikke er helt hvite...

Og hvor stor andel av det pakistanske og somaliske miljø består av kriminelle? dethar jeg ingenting å basere meg på, men er redd tallet er høyt. Tør ikke gå ut med mine antagelser her, i frykt for å falle under et skakkjørt "rasismebegrep".

Gjengkrim, lommetyveri og den slags er etter min mening mye verre enn #hvitsnipp" fobrytelser. Det er ikke bra noe av det, men ting som går ut over enkeltmennesker synes jeg er værst.

Lenke til kommentar

Og de to siste

Hvis 5,5% av en populasjon gjør noe galt, er det da riktig i henhold til vestlige rettsprinsipper å straffe 100% av populasjonen med deportasjon ?

Vil det for eksempel være riktig å deportere alle finansmenn fordi det viser seg at noen få av dem driver innsidehandel?

Lenke til kommentar

Nei, men når innvandrere, som bare lever her på vår godhet, når en så stor andel som 5 % bedriver kriminalitet, er det vanlig praksis å straffe grupper. Selvsagt kan man ikke gjøre det samme med finansmenn, men har man erfaringer som viser at 10 % av somalierne stjeler, er det da man tar inn flere somaliere? Og dette er stjeling og den slags den statistikken viser. Ikke skattesnusk f-eks.

Lenke til kommentar
Når du bruker begrepet innvandrere fårstår mange med det - forlk av utenlandsk opprinnelse

Og der er et punkt hvor britene ligger foran Norge!

Er man britisk statsborger i Storbritannia, blir man kalt "British", uansett hvor man er fra. I Norge er det ikke noe slikt, her er man innvandrer, fremmedkulturell, utenlandsk, selvom man er statsbrorger....

Lenke til kommentar

Iht internasjonal rett er det landet der asylsøkeren søker beskyttelse ansvarlig for søkeren til søknaden er avgjort

Norge er i så måte i en heldig stilling mht saksbehandling siden de fleste asylsøker kommer inn til andre land før Norge.

Sender vi dem ut vil de bli sendt tilbake hit av det landet vi prøver å sende dem til

Endret av sofokles
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...