Gå til innhold

Fremmedfrykt og FrP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skriver bare det jeg alltid skriver nåe det gjelder FRP:

Noe av det som irriterer meg aller mest, er folks fordommer mot det som tilsynelatende kan virke "annerledes". Dette er nemlig grobunn for noe av det farligste i verden: populisme. Tenk bare på Nazi-Tyskland. Tyskerne var jo i bunn og grunn ikke mer nasjonalistiske enn andre folk i Europa rundt 1935, men de ble et hjelpesløst offer for populismen i form av en karismatisk taler. De ble lovt gull og grønne skoger, og rett og slett trollbundet. De samme tendensene finner du hos enkelte politikere i dag. De utnytter samtidig vår naturlige skepsis til det nye og ukjente til å skape generell mistro mot bestemte grupper. I spissen finner du Fremskrittspartiet og Carl I. Hagen.

Jeg sitérer:

"Et samfunn uten etniske minioriteter er et samfunn i harmoni." Carl I Hagen, partieier, Dagsavisen 04.09.97"

"Hadde FRP's langt mer restriktive innvandrings-, flyktning- og asylpolitikk vært ført de siste 20 årene, så ville det vært langt færre innvandrere i Oslo, og da ville boligprisene vært lavere." Carl I. Hagen, partieier 14.08.99

"Skattelister kan misbrukes av kriminelle til svindel. Dette har vi sett er særlig utbredt blant nigerianske kriminelle." Stortingsrepresentant Jørn L. Stang

"Frp gikk til valg i 1987 med fri innvandring på programmet, og selv om Carl I. Hagen prøvde så godt han kunne å ignorere det, stemte mange rasister på andre partier istedenfor, og Frp tapte oppslutning." Lasse André Raa, 09.10.02

FRP har faktisk det mest passende slagordet som noe parti noengang har hatt, nemlig; for folk flest. Det er et parti for folk som egentlig ikke har noe spesielt politisk standpunkt. FRP er et parti som endrer politikken sin etter hva som skaffer stemmer i øyeblikket.

Og hvis noen hadde problem med å forstå hva jeg vil frem til, så er det at jeg er mot FRP.

Det er alt jeg har å si om den saken.

Lenke til kommentar

TIlbake til behov for innvandring. HEr er tallene for økningnen i antall eldre, hentet fra SSB :

Andelen over 67 år vil øke fra dagens 14 prosent til mellom 19 og 22 prosent i 2050, ifølge de nye beregningene . Bortsett fra en liten nedgang de neste 3-4 årene, vil antall personer 67 år og over øke fra 610 000 i 2002 til mellom 1,1 og 1,4 millioner i 2050.

Lenke til kommentar
Fremmedfrykt ja, jeg argumenterer for at fremmedfrykt er lite lurt i en situasjon der vi vil ha økende behov for arbeidsinnvandring.
Har vi behov for økt arbeidskraft? Var det ikke meningen at teknologien skulle gjøre det mindre nødvenlig med manuell arbeidskraft og gi oss mindre arbeid? Det at det kommer eldrebølger er et naturlig resultat av at det skjer ting på det medisinske/sosiale området. Dette har skjedd før, bl.a. på i perioden 1800 - 1900, da levealderen steg fra rundt 45 til 70 år. Men som følge av mekanisering av landbruket var det ikke mangel på arbeidskraft. Dessuten vil import av innvandrere ikke løse problemet. Hva skjer når innvandrerne blir gamle , tilogmed barneflokker på 7-8 barn blir gamle. Hvem sakl passe på dem da? Jeg tror ikke Norge har mangel på arbeidskraft. Jeg tror heller Norge ville være tjent med å omdisponere store deler av arbeidsstyrken. Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar

FiskePinna :

Informasjonsteknologien skulle gi oss det papirløse samfunn ja. Tvert imot er skjedd, papirforbruket bare øker.

Det man ikke forutså var at informasjonsbehovet skulle vokse så enormt.

Dokumentasjonsmengden tilknyttet enhver prosess er blitt formidabel.

Det skjer ganske ofte at jeg får telefon fra en som har sendt email om at jeg må sjekke faksen der han ber meg bekrefte at jeg har mottatt brev.

Før kunne kunder vente en dag eller to på svar på et spørsmål. Nå skal de ha svar før de har spurt.

Intil vi aksepterer at vi ikke kan ha full kontroll på alt, vil dette bare fortsette.

Endret av sofokles
Lenke til kommentar

Jeg mener at skal man ta inn flere innvandrere bør man kvalitetssikre dem. Å bare la "alle som vil" komme hit, komme hit fører jo gjerne bare til flere problemer enn vi allerede har...

F.eks. bør man ha tvungen norskopplæring. Dersom man ikke kan kommunisere med landets borgere blir en integrering svært vanskelig.

Man bør også senke stønaden mange innvandrere får, i allefall etter en stund. Det finnes jo utallige eksempler på dem som får så mye i økonomiskstøtte(trygd eller hva det er) fra staten at det knapt vil lønne seg for dem å få seg arbeid...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...