Anonym.x Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Hei! Jeg skal ha en refleksjonsoppgave tilknyttet Buddhismen,hvor jeg regner med det mest sentrale blir begjær forbundet med denne religionen. Har dere noen tanker om dette? Er begjær bra eller dårlig? Kan det være nyttig? hvordan kan vi bli fri fra begjæret? Lenke til kommentar
ukjentfenomen Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Er det ikke meningen at du skal reflektere over disse spørsmålene? 2 Lenke til kommentar
Anonym.x Skrevet 22. september 2017 Forfatter Del Skrevet 22. september 2017 Jo. Poenget er at jeg gjerne vil bli kjent med andre synspunkter, og selv bli litt mer reflektert. Man blir ikke reflektert hvis man kun ser sin egen side av saken, og bare vokser inni sin egen lille boble? Start gjerne en diskusjon? Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Du ønsker å spise, bytte ut gamle klær med nye, å sove, etc. Vanskelig å frigjøre seg fra begjær når det er et bunnløst hull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå