Gå til innhold

Ang kopiere DvD

Delvis

Anbefalte innlegg

Så nettopp om kopiering av DVD , at de skal bruke program

feks Shrink til dette.

Vet ikke om jeg misforstår noe her, men jeg mener det

er helt unøvendig med noe program til dette. Jeg bare

åpner dvden, Video ts mappen, merker alt og drar det over

i en annen mappe på pcen. Så er det bare å brenne

dette og jeg får hvertfall en identisk DVd da, men jeg

vet ikke jeg om det er noe jeg misforstår her altså ??( lurer bare litt) :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når vi nå alt er inne på det her med dvd brennere og plater...

Hva er forskjellen på dvd+ og - ?

Har per dags dato enda ikke sett en god og lettfattelig forklaring på forskjellen. Man må bare akseptere at det er forskjellige teknologier for skrivbare DVD-plater. I praktisk bruk er det svært liten forskjell.

Lenke til kommentar

Egentlig ikke, med mindre du vet at du kommer til å kjøpe utstyr, eller bruke platene på utstyr som kun støtter det ene formatet.

Det finnes helt brukbare brennere som tar begge formatene i dag, så det er ikke noen grunn til å vente hvis du vil være sikker. Det som snart kommer er to-lags brennere og HD-brennere.

Lenke til kommentar

mulig jeg er på villspor her nå.

Men er ikke forskjellen at + plater støtter multi session brenning, mens - bare støtter single session.

Altså at jeg på en + plate kan brenne litt data en gang så brenne lit mere en annen gang. Mens på en - plate bare kan brenne en gang.

Eller har jeg missforstått her?

Lenke til kommentar

En std. kjøpe dvd kommer for det første kryptert. I tillegg er 98% på DVD-9 plater (dual-layer plater) med 9.6GB plass (normalt brukes ca. 7GB).

Pga. av disse to tingene trenger du spessiell programvare for å ta backup av dvdene dine.

Likevel har det seg sånn av filmen med 1 sett av subtitles og 1 soundtrack ofte kommer under 4.7GB grensa til DVD-5 (4.7GB Single-layer), så derfor kan man "strippe" filmen for x-tra soundtracks samt ekstra materiale og få den ned til 4.7GB. :scared:

Dog er den beste måten å gjøre dette på manuelt, siden du da får best kvalitet. :thumbs:

Skal du likevel ha et AiO program :thumbdown: annbefaler jeg:

DVD95Copy

DVD-Cloner v1.99

DVDXCopy Platinum/Xpress v3.2.1/3.0.0.2 elns.

http://www.doom9.org har noen fine guider på hvordan du gjør det manuelt samt oversikt over AiO programmer......

http://www.dvdrhelp.com er og verdt en titt.

Lenke til kommentar

Men er ikke forskjellen at + plater støtter multi session brenning, mens - bare støtter single session.

Altså at jeg på en + plate kan brenne litt data en gang så brenne lit mere en annen gang. Mens på en - plate bare kan brenne en gang.

Slik har jeg også forstått det.

+ plater virker for meg som å være det beste har enda ikke

funnet noe + med - plater

konklusjon:

bare - med - plater :)

Lenke til kommentar

Slik har jeg også forstått det.

+ plater virker for meg som å være det beste har enda ikke

funnet noe + med - plater

konklusjon:

bare - med - plater :)

Vel, dere har misforstått, siden det kan brennes multisession på begge typer. Det dere har hørt om er lossless linking på +RW-plater, som gjør at man lettere kan bytte ut allerede brent informasjon.

Den største fordelen med -R-plater er at de til nå ha vært til dels mye billigere enn +R. -R er i tillegg i følge dvdrhelp noe mer kompatibel med frittstående spillere enn +R.

Endret av tvangsgreie
Lenke til kommentar
En std. kjøpe dvd kommer for det første kryptert. I tillegg er 98% på DVD-9 plater (dual-layer plater) med 9.6GB plass (normalt brukes ca. 7GB).

Pga. av disse to tingene trenger du spessiell programvare for å ta backup av dvdene dine.

Likevel har det seg sånn av filmen med 1 sett av subtitles og 1 soundtrack ofte kommer under 4.7GB grensa til DVD-5 (4.7GB Single-layer), så derfor kan man "strippe" filmen for x-tra soundtracks samt ekstra materiale og få den ned til 4.7GB.  :scared:

Dog er den beste måten å gjøre dette på manuelt, siden du da får best kvalitet. :thumbs:

Skal du likevel ha et AiO program :thumbdown: annbefaler jeg:

DVD95Copy

DVD-Cloner v1.99

DVDXCopy Platinum/Xpress v3.2.1/3.0.0.2 elns.

http://www.doom9.org har noen fine guider på hvordan du gjør det manuelt samt oversikt over AiO programmer......

http://www.dvdrhelp.com er og verdt en titt.

Ok jeg skjønner. Visste det egentlig fra før men glemte det og rotet

endel der. Det er ikke slike filmer jeg har kopiert :blush:

Mange takk for opplysningene :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...