Delvis Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Så nettopp om kopiering av DVD , at de skal bruke program feks Shrink til dette. Vet ikke om jeg misforstår noe her, men jeg mener det er helt unøvendig med noe program til dette. Jeg bare åpner dvden, Video ts mappen, merker alt og drar det over i en annen mappe på pcen. Så er det bare å brenne dette og jeg får hvertfall en identisk DVd da, men jeg vet ikke jeg om det er noe jeg misforstår her altså ??( lurer bare litt) Lenke til kommentar
newsflash Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Noen dvd'er er over 4.7 gb og er krypterte. DVDshrink komprimerer og dekrypter dvd'en. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Originale DVD-filmer kommer som regel på 2-lags plater, og slike plater for "hjemmebrenning" (DVD+R DL eller hva det heter) kommer ikke før til neste år. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Når vi nå alt er inne på det her med dvd brennere og plater... Hva er forskjellen på dvd+ og - ? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Helt ulike platetyper. I praksis bruker du det du har utstyrstøtte for, bruksforskjellen er ikke-eksisterende hvis du har f.eks spillere som spiser begge format. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Når vi nå alt er inne på det her med dvd brennere og plater...Hva er forskjellen på dvd+ og - ? Har per dags dato enda ikke sett en god og lettfattelig forklaring på forskjellen. Man må bare akseptere at det er forskjellige teknologier for skrivbare DVD-plater. I praktisk bruk er det svært liten forskjell. Lenke til kommentar
Gega Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 ok...men vil det i fremtiden være en fordel å ha begge..+ og -? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Egentlig ikke, med mindre du vet at du kommer til å kjøpe utstyr, eller bruke platene på utstyr som kun støtter det ene formatet. Det finnes helt brukbare brennere som tar begge formatene i dag, så det er ikke noen grunn til å vente hvis du vil være sikker. Det som snart kommer er to-lags brennere og HD-brennere. Lenke til kommentar
Amriden Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 mulig jeg er på villspor her nå. Men er ikke forskjellen at + plater støtter multi session brenning, mens - bare støtter single session. Altså at jeg på en + plate kan brenne litt data en gang så brenne lit mere en annen gang. Mens på en - plate bare kan brenne en gang. Eller har jeg missforstått her? Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 En std. kjøpe dvd kommer for det første kryptert. I tillegg er 98% på DVD-9 plater (dual-layer plater) med 9.6GB plass (normalt brukes ca. 7GB). Pga. av disse to tingene trenger du spessiell programvare for å ta backup av dvdene dine. Likevel har det seg sånn av filmen med 1 sett av subtitles og 1 soundtrack ofte kommer under 4.7GB grensa til DVD-5 (4.7GB Single-layer), så derfor kan man "strippe" filmen for x-tra soundtracks samt ekstra materiale og få den ned til 4.7GB. Dog er den beste måten å gjøre dette på manuelt, siden du da får best kvalitet. Skal du likevel ha et AiO program annbefaler jeg: DVD95Copy DVD-Cloner v1.99 DVDXCopy Platinum/Xpress v3.2.1/3.0.0.2 elns. http://www.doom9.org har noen fine guider på hvordan du gjør det manuelt samt oversikt over AiO programmer...... http://www.dvdrhelp.com er og verdt en titt. Lenke til kommentar
palh Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 mulig jeg er på villspor her nå. Men er ikke forskjellen at + plater støtter multi session brenning, mens - bare støtter single session. Altså at jeg på en + plate kan brenne litt data en gang så brenne lit mere en annen gang. Mens på en - plate bare kan brenne en gang. Eller har jeg missforstått her? Slik har jeg også forstått det. + plater virker for meg som å være det beste har enda ikke funnet noe + med - plater konklusjon: bare - med - plater Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 [url="http://www.doom9.org/"]http://www.doom9.org/[/url] Denne siden har hjulpet meg mye ang dvd kopiering. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) mulig jeg er på villspor her nå. Men er ikke forskjellen at + plater støtter multi session brenning, mens - bare støtter single session. Altså at jeg på en + plate kan brenne litt data en gang så brenne lit mere en annen gang. Mens på en - plate bare kan brenne en gang. Eller har jeg missforstått her? Slik har jeg også forstått det. + plater virker for meg som å være det beste har enda ikke funnet noe + med - plater konklusjon: bare - med - plater Vel, dere har misforstått, siden det kan brennes multisession på begge typer. Det dere har hørt om er lossless linking på +RW-plater, som gjør at man lettere kan bytte ut allerede brent informasjon. Den største fordelen med -R-plater er at de til nå ha vært til dels mye billigere enn +R. -R er i tillegg i følge dvdrhelp noe mer kompatibel med frittstående spillere enn +R. Endret 10. desember 2003 av tvangsgreie Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 En std. kjøpe dvd kommer for det første kryptert. I tillegg er 98% på DVD-9 plater (dual-layer plater) med 9.6GB plass (normalt brukes ca. 7GB). Pga. av disse to tingene trenger du spessiell programvare for å ta backup av dvdene dine. Likevel har det seg sånn av filmen med 1 sett av subtitles og 1 soundtrack ofte kommer under 4.7GB grensa til DVD-5 (4.7GB Single-layer), så derfor kan man "strippe" filmen for x-tra soundtracks samt ekstra materiale og få den ned til 4.7GB. Dog er den beste måten å gjøre dette på manuelt, siden du da får best kvalitet. Skal du likevel ha et AiO program annbefaler jeg: DVD95Copy DVD-Cloner v1.99 DVDXCopy Platinum/Xpress v3.2.1/3.0.0.2 elns. http://www.doom9.org har noen fine guider på hvordan du gjør det manuelt samt oversikt over AiO programmer...... http://www.dvdrhelp.com er og verdt en titt. Ok jeg skjønner. Visste det egentlig fra før men glemte det og rotet endel der. Det er ikke slike filmer jeg har kopiert Mange takk for opplysningene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå