Gå til innhold

Disse VR-brillene med 8K-oppløsning ble en knallsuksess på Kickstarter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

Nå er vel oppløsningen på disse brillene det minst interessante? De fleste spill-PCer vil uansett ikke kunne dra denne oppløsningen, og innen de klarer det kan man vel regne med at konkurrentene får tilsvarende oppløsning på sine produkter. Selvfølgelig om man vil kjøpe noe "fremtidssikkert" kan det ha noe for seg, men da ville jeg ha ventet bittelitt med VR uansett :p

Bredere innsynsfelt virker derimot interessant. 

Lenke til kommentar

- "Av andre nevneverdige egenskaper har Pimax-brillene en bred synsvinkel på 200 grader,..."

40 grader til så hadde det vært perfekt i bredden.

Så gjenstår bare høyden, som med fordel kunne ha vært 160 grader.

Med det unnagjort så kan dem konsentrere seg om å perfeksjonere "Refresh-Rate", "Lag" og andre aspekter ved HMD.

Som "Oppløsning" og "Eye Relief"...

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ett briliant markedsføringstriks her av pimax og kalle dette for 8k. Dere påpeker dette i teksten, men velget å benytte dere av 8k i overksriften i likhet med mange andre nyhetssider. For å få 8k er man avhengig av å ha 4stk 4k paneler på sammr måte som man må ha 4stk 1080 paneler for å tilsammen kunne kalle det 4k oppløsning.

Lenke til kommentar

Sukk, om jeg bare hadde 10.000,- til denne og 14.000,- for to 1080Ti til å faktisk bruke de i 2x4K oppløsning på 90Hz.

2x1080Ti vil ikke være nok for 2 skjermer i 4k på 90fps. SLI skaleringen er stort sett for dårlig. Enkelte titler vil sikkert være tilfredsstillende hvis du skrur med litt her og der.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte den forrige 4K versjonen for ~3200 Kr inkl. porto og mva. På Kickstarter skal de ha $80 bare i porto, mens man får kun $50 i "early bird" rabatt. Jeg blir nok til å vente til den er tilgjengelig i butikken.. På salg..

Det er forøvrig snakk om 3 nye versjoner på Kickstarter. En "5K" versjon med OLED paneler, altså 2stk. 2560x1440 paneler. En "8K" versjon som tar i mot 4K og oppskalerer til "8K". Og en "8K X" versjon, som har 2 stk DP1.4 innganger, slik at man kan sende et ekte 4K signal til hvert av panelene. Til den versjonen garanterer de ikke at GTX1080Ti er kraftig nok en gang..

Lenke til kommentar

Sukk, om jeg bare hadde 10.000,- til denne og 14.000,- for to 1080Ti til å faktisk bruke de i 2x4K oppløsning på 90Hz.

2x1080Ti vil ikke være nok for 2 skjermer i 4k på 90fps. SLI skaleringen er stort sett for dårlig. Enkelte titler vil sikkert være tilfredsstillende hvis du skrur med litt her og der.

Hva baserer du det på? Jeg mener det er to forskjellige skjermer - og det er en 1080Ti til hver gjennom to forskjellige Displayports. En vanlig 1080 er nok for det 4K headsettet de har solgt fra før av.

Lenke til kommentar

Er ikke noe galt med SLI skaleringen med riktig software, kan fort oppnå 80+ % effektivitet med riktig hovedkort + hbi bridge - Men ja, 4k i 90 fps er ekstremt vanskelig å oppnå ganger 2

Lenke til kommentar

Oppløsning er jo den store kjepphesten til VR, så dette er et bra steg i riktig retning. Men de skulle hatt eye tracking innebyd. Da kan man rendrere området øyet ser mot i native oppløsning, også renderer man resten av bildet i mye lavere oppløsning. Det ville ikke hatt noen praktisk betydning for bildekvaliteten, og da hadde en vanlig 1080 fint klart å drive det.

Lenke til kommentar

Er ikke 4k x2 man må drive. De skal bruke noe de kaller brain-warp=

"Brain-warp is a technique where you render and display an image to one eye only, and then render and display for the other eye, in a sequence such that one eye is seeing an image and the other isn’t at any given moment in time. This way, they’re actually rendering a single 4K image at 120 times a second, but the user perceives it as a complete 8K image at 120Hz."

Lenke til kommentar

Er ikke 4k x2 man må drive. De skal bruke noe de kaller brain-warp=

"Brain-warp is a technique where you render and display an image to one eye only, and then render and display for the other eye, in a sequence such that one eye is seeing an image and the other isn’t at any given moment in time. This way, they’re actually rendering a single 4K image at 120 times a second, but the user perceives it as a complete 8K image at 120Hz."

- 120 Hz per øye, eller 120 Hz totalt sett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...