Fotoskrulla Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Skålatårnet 1848 moh. Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
sussss Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Gud kan man leje den hytte man ser i højre side ? imponerende sted ...må være hårdt at gå der op som Dansker :-D Smukt billede med lidt sne i venstre side..Tror du at I kommer der op igen en anden god gang ? Hilsen Suss Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. september 2017 Forfatter Del Skrevet 22. september 2017 Gud kan man leje den hytte man ser i højre side ? imponerende sted ...må være hårdt at gå der op som Dansker :-D Smukt billede med lidt sne i venstre side..Tror du at I kommer der op igen en anden god gang ? Hilsen Suss Hei Suss! Man kan ikke leie hytten alene. Man bare betaler for å få sove der sammen med alle andre som tilfeldigvis er der, og her oppe er det alltid mange. Du kan risikere å måtte sove på madrass på gulvet ved siden av noen du ikke kjenner. Ikke noe for deg vil jeg tro På sånne steder er det aldri noe som heter fullt, det er alltid plass til alle som vil. Man kan ikke avvise folk her, det ville vært å leke med folks liv. Man har tilgang på kjøkken og kan kjøpe hermetikk og liknende om man vil. Slik fungerer det på norske turisthytter som står rundt om i den Norske fjellheim. (Turisthytte er ikke det samme som en campinghytte altså) Det kan godt være jeg går opp en annen gang også, det var en veldig fin tur, men været må være fint. Det er ikke en tur du går uten litt trening i motbakke på forhånd, så jeg vil anbefale å gå endel kortere fjellturer før du prøver deg på denne. Lenke til kommentar
sussss Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Gud kan man leje den hytte man ser i højre side ? imponerende sted ...må være hårdt at gå der op som Dansker :-D Smukt billede med lidt sne i venstre side..Tror du at I kommer der op igen en anden god gang ? Hilsen Suss Hei Suss! Man kan ikke leie hytten alene. Man bare betaler for å få sove der sammen med alle andre som tilfeldigvis er der, og her oppe er det alltid mange. Du kan risikere å måtte sove på madrass på gulvet ved siden av noen du ikke kjenner. Ikke noe for deg vil jeg tro På sånne steder er det aldri noe som heter fullt, det er alltid plass til alle som vil. Man kan ikke avvise folk her, det ville vært å leke med folks liv. Man har tilgang på kjøkken og kan kjøpe hermetikk og liknende om man vil. Slik fungerer det på norske turisthytter som står rundt om i den Norske fjellheim. (Turisthytte er ikke det samme som en campinghytte altså) Det kan godt være jeg går opp en annen gang også, det var en veldig fin tur, men været må være fint. Det er ikke en tur du går uten litt trening i motbakke på forhånd, så jeg vil anbefale å gå endel kortere fjellturer før du prøver deg på denne. Hej Helene ja du har helt ret..ikke noget for mig at skulle sove med fremmede Det kunne minde lidt om vores Sheltahytter..det er jo også for alle..Hilsen Suss Lenke til kommentar
h-a Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 En hytte man av og til ser bilde av i Fjell og Vidde. Skulle absolutt besøkt denne og flere til. I Troms er det dekket med bre oppe i disse høydene. 1 Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Pent bilde, Helene. Men er like fascinert av historien om tuberkulosepasientene! Skulle likt å tatt turen hit, kanskje en gang i fremtiden.. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Et flott bilde fra en spektakulært plassert turisthytte . Her arrangeres det også hvert år et motbakkeløp , hva bestetiden opp er vet jeg ikke . Til sussss vil jeg si at Danskerne står ikke tilbake for noen i fjellet . Var på den ultimate ferien i fjellene i Toscana Italia . 10 dagers tur arrangert av det danske reiseselskapet Topas . Det var meg og tretten spreke dansker som tilbrakte ferien i fjellet med landsbyen Roggio som utgangspunkt for turene . Landsbyen som er fra 1500 tallet har 200 innbyggere og ligger oppe i flellene i Toscana . ANBEFALES . Alec Lenke til kommentar
Moerk Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Fint bilde som absolutt gjør seg best fra linken. Denne turen må ha vært ganske strabasiøs. Er det hytter underveis man kan overnatte i eller et stykke bilvei? Å gå 1900 høydemeter i ett jafs er ikke noe jeg kan tenke meg. Fin vinkling med at du fikk tårn, hytte og mennesker i sillhuett mot en fin, todelt himmel. mvh.Oddvar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. september 2017 Forfatter Del Skrevet 23. september 2017 Fint bilde som absolutt gjør seg best fra linken. Denne turen må ha vært ganske strabasiøs. Er det hytter underveis man kan overnatte i eller et stykke bilvei? Å gå 1900 høydemeter i ett jafs er ikke noe jeg kan tenke meg. Fin vinkling med at du fikk tårn, hytte og mennesker i sillhuett mot en fin, todelt himmel. mvh.Oddvar Hei Oddvar! Nei ingen bilvei eller hytter underveis. Vi gikk opp og ned samme dag, det gikk fint det Vi har så mange andre fine turer som ikke er så voldsomme, så en kan starte med noen av dem. Tusen takk for kommentar Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. september 2017 Forfatter Del Skrevet 23. september 2017 Et flott bilde fra en spektakulært plassert turisthytte . Her arrangeres det også hvert år et motbakkeløp , hva bestetiden opp er vet jeg ikke . Til sussss vil jeg si at Danskerne står ikke tilbake for noen i fjellet . Var på den ultimate ferien i fjellene i Toscana Italia . 10 dagers tur arrangert av det danske reiseselskapet Topas . Det var meg og tretten spreke dansker som tilbrakte ferien i fjellet med landsbyen Roggio som utgangspunkt for turene . Landsbyen som er fra 1500 tallet har 200 innbyggere og ligger oppe i flellene i Toscana . ANBEFALES . Alec Hei Alec! Jeg tittet på resultatlisten fra i år, der var damevinneren oppe på 1t 22min og herrevinneren på 1t og 11min. (Helt fuckings sjukt, jeg brukte i overkant av fire timer..) En kan virkelig lure på hva enkelte er laget av.. Sikkert nydelig med vandring i Toscana, bare det ikke er i den aller varmeste sesongen Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. september 2017 Forfatter Del Skrevet 23. september 2017 Pent bilde, Helene. Men er like fascinert av historien om tuberkulosepasientene! Skulle likt å tatt turen hit, kanskje en gang i fremtiden.. Ja det er en fascinerende historie. Tårnet ble oppført i 1891, og jeg ser det var meningen at pasientene skulle komme seg opp via hesterygg. Men det ble nok aldri en realitet. Takk for fin kommentar Fredrik Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 23. september 2017 Forfatter Del Skrevet 23. september 2017 En hytte man av og til ser bilde av i Fjell og Vidde. Skulle absolutt besøkt denne og flere til. I Troms er det dekket med bre oppe i disse høydene. Jeg vil sterkt anbefale en tur til dette distriktet (Loen, Olden, Stryn) De har virkelig mye å tilby. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg