Manlulu Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Ser etter en bok som omhandler dette med taleteknikk og det å være redd for å holde en tale eller presentasjon. Det viktigste er å overkomme frykten for å holde en tale. Må gjerne være både norske og engelske bøker. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 (endret) Det finnes utrolig mange bøker i denne kategorien. The Art of Public Speaking av Dale Carnegie er en bok som snakker om noen interessante ideer og tilnærminger. Kanskje litt utgått på dato... Leste den på videregående for å holde bedre foredrag. Men det eneste som egentlig hjalp var å kunne stoffet skikkelig. I boken sies det blant annet at man ikke kan holde særlig en god tale om noe man ikke er genuint interessert i. Forøvrig mener jeg at frykten for å holde en tale er lik som f.eks frykten for å spille piano uten å kunne stykket skikkelig. En som kan stykket ut og inn vil ikke være like nervøs. Så man må bare virkelig øve. Dersom man synes det er ubehagelig å øve foran speilet eller foran sin mor så er det tydelig at man ikke har stor tro på det man holder på med, og må jobbe mer med det. Altså, er man tilstrekkelig god i noe blir man ikke nervøs. Ellers er det vanskelig å tvinge seg til å ikke være nervøs. Det finnes ingen teknikker som virker 100%. Kanskje kokain Endret 22. september 2017 av DJ FROSK Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Jeg tror du mener å overvinne frykten. Å overkomme betyr å makte, få utført, greie: Jeg kan ikke overkomme alt = jeg rekker ikke alt. Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 24. september 2017 Forfatter Del Skrevet 24. september 2017 Det finnes utrolig mange bøker i denne kategorien. The Art of Public Speaking av Dale Carnegie er en bok som snakker om noen interessante ideer og tilnærminger. Kanskje litt utgått på dato... Leste den på videregående for å holde bedre foredrag. Men det eneste som egentlig hjalp var å kunne stoffet skikkelig. I boken sies det blant annet at man ikke kan holde særlig en god tale om noe man ikke er genuint interessert i. Forøvrig mener jeg at frykten for å holde en tale er lik som f.eks frykten for å spille piano uten å kunne stykket skikkelig. En som kan stykket ut og inn vil ikke være like nervøs. Så man må bare virkelig øve. Dersom man synes det er ubehagelig å øve foran speilet eller foran sin mor så er det tydelig at man ikke har stor tro på det man holder på med, og må jobbe mer med det. Altså, er man tilstrekkelig god i noe blir man ikke nervøs. Ellers er det vanskelig å tvinge seg til å ikke være nervøs. Det finnes ingen teknikker som virker 100%. Kanskje kokain Takk for tipset! Skal absolutt sjekke ut den boka. Selv om den er gammel, så kan den fortsatt være like relevant. Jeg er egentlig kun ute etter en god bok om tema, og ikke konkrete tips på hvordan komme over frykten. Men takk for tipsene allikevel Noen andre tips til bøker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå