Redaksjonen. Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Når tilliten er borte, hjelper det ikke at myndighetene erklærer dem trygge å fly.Airbus har fått «SAS-problemet»: Ingen vil fly Super Puma selv om det er erklært trygt Lenke til kommentar
cbrr6 Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 - Vi har sendt ut et sikkerhetsvarsel til Tiger-brukerne om å gjennomgå manualene for autopilotflygning i sterk turbulens. Det burde besvare spørsmålet, sa Régis Magnac, sjef for operational marketing i Airbus Helicopters. Ja, ellers faller rotoren av! Bunnsolid design, spesielt imponerende at det er et militærhelikopter i tillegg. 1 Lenke til kommentar
Ola Knudesen Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Hvis de ser etter alternativ til Sikorsky S-92 så finnes det nye redningshelikopteret Augusta AW101 i sivil versjon. https://www.tu.no/artikler/det-nye-redningshelikopteret-kan-ogsa-bli-nordsjobuss/233816 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Faller vingene av en Boeing 737 i luften blir folk litt skeptisk... Faller vingene av enda en Boeing 737, tenker nok de fleste: Glem det!!! 4 Lenke til kommentar
pered Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 Hvis de ser etter alternativ til Sikorsky S-92 så finnes det nye redningshelikopteret Augusta AW101 i sivil versjon. https://www.tu.no/artikler/det-nye-redningshelikopteret-kan-ogsa-bli-nordsjobuss/233816 Det er korrekt, men tokyopolitiet flyr med AW101-510. Det er visstnok slik at Leonardo krever en bestilling på minst ti maskiner før de vil sivilsertifisere AW101-600 som 330-skvadronen er i ferd med å ta i bruk. Jeg skrev litt mer om dette i denne artikkelen: https://www.tu.no/artikler/oljebransjen-tilbys-egen-versjon-av-redningshelikopteret/358395 Lenke til kommentar
TorHansen Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Hvem tar tapet på helikopterene som ikke brukes lenger? Må være store økonomiske tap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå