FiskePinna Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Strålende, klarer han dette innen 2012, da er det et bra Russland å ta over for neste president... Digger at han er røff mot oligarkene Jo bedre Russlands økonomi er jo dårligere gjør kommunistene det, så må nok skuffe Røde Tsar der. Men jeg er enig i at det er på høy tid at noen tar et oppgjør med disse tidligere resturangeierne og sønner av kommunistlederne. de kjøpte opp store deler av russlands verdier til langt under markedspris, og bidro til at den alkoholiserte Jeltsin fikk sitte med makten altfor lenge. Allikevel håper jeg at man i Russland ikke mister respekten for de ærlige foretningsmennes som finnes, for gjør man det skremmes investorer ut av landet, og landet er tilbake i gjørma det va ri for 15 år siden. For tiden ser det veldig lyst ut, og jeg tror at i skoleverket vil det være like naturlig å velge russisk osm fransk og tysk om 15-20 år. Russland er en kjempe vi må renge med. Når Russland kommer, så vil landet komme sterkt. Hadde det ikke vært for kommunismen, ville dagens Russland sannsynligvis hatt rundt 300 millioner innbyggere, mot dagens 147 (?). Den russiske bjørnen har våknet, og bykser fremover med 8% vekst i BNP pr år. Be warned! Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Putin kan rydde vei for et kommunistisk styre, han har baller til å gi langt F i menneskerettigheter og liknende... Jeg har russisk på skolen alt nå Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Oligarkene ville ha gjort Russland til et Latin-Amerikansk land, en håndfull rike på toppen, ingen middelklasse, lutfattig arbeiderklasse, svak stat styrt av krefter utenfor politikken og lite/ingenting til skole/helse. Putin er ingen god mann, men Russland anno 2003 er heller intet godt land. De har problemer som knapt kan fattes av oss i vest. Landet er i tillegg så enormt digert. Russerne selv ser i alle fall ut til å stole på at Putin kan, om ikke løse problemene, så i alle fall gjøre noe med dem. Han er den første populære, russiske lederen på lenge, lenge. Jeltsin var ikke populær i Russland. Heller ikke Gorbatsjov. Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Putin er ingen god mann, men Russland anno 2003 er heller intet godt land. De har problemer som knapt kan fattes av oss i vest.I mine øyne virker Putin som en god mann til den møkkajobben det må være å styre Russland. Han har troverdighet og glimt i øye. Han viser politisk teft og fysisk styre (krate), noe som er i tråde med russiske bjørns tradisjon å flerre tenner. Putin har tillitt i vest og hos investorer, kreditorer og IMF+WTO. Putin har en politisk agenda som passer Russland. Han ror Russland stadig nærmere EU, og håper vel at en integrering med Europa vi gi Russland et etterlengtet økonomisk løft. Og mannen er kjøss meg god til å holde maska , noe som er en styre i politikken. Alternativet til Putin er han ultranasjonalisten eller kommunistene. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Putin er ingen god mann, men Russland anno 2003 er heller intet godt land. De har problemer som knapt kan fattes av oss i vest.I mine øyne virker Putin som en god mann til den møkkajobben det må være å styre Russland. Han har troverdighet og glimt i øye. Han viser politisk teft og fysisk styre (krate), noe som er i tråde med russiske bjørns tradisjon å flerre tenner. Putin har tillitt i vest og hos investorer, kreditorer og IMF+WTO. Putin har en politisk agenda som passer Russland. Han ror Russland stadig nærmere EU, og håper vel at en integrering med Europa vi gi Russland et etterlengtet økonomisk løft. Og mannen er kjøss meg god til å holde maska , noe som er en styre i politikken. Alternativet til Putin er han ultranasjonalisten eller kommunistene. Jeg må vel igrunn si meg enig med deg her. Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Alle er enige! Skummelt... Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Alle er enige! Skummelt... Det er bare når det handelr om et av disse temaen det blir bråk: USA, BUSH, Irak, Afrika, fattigdom, Israel, Joachim, FN, Korea, krig og eplekake. Derfor tror jeg det er lurt å skrifte litt fokus fra disse temaene fremover, hvis ikke regner jeg med at forumstyret vrir om nøkkelen på døra til denne delen av forumet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Alle er enige! Skummelt... Det er bare når det handelr om et av disse temaen det blir bråk: USA, BUSH, Irak, Afrika, fattigdom, Israel, Joachim, FN, Korea, krig og eplekake. Derfor tror jeg det er lurt å skrifte litt fokus fra disse temaene fremover, hvis ikke regner jeg med at forumstyret vrir om nøkkelen på døra til denne delen av forumet. Hvis alle holder seg i skinnet så går ting bra, ikke at stenging av en forum-kategori har så mye med andre land å gjøre men Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Skummelt at vi er enige... Jeg tror Putin er bra fordi det russiske folk ønsker å ha ham som leder, det er noe de ikke har hatt på utrolig lenge... Lenke til kommentar
baldviking Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Putin får rent flertall i valgene til ny Duma. Det forente Russland får 222 av 450 og Rodina 37 av 450 representanter. Med eventuell støtte fra Liberal Demokratene (ultranasjonalistene) kan Puten endre grunnloven og bli gjenvalgt i 2008. Først må han gjenvelges etter jul, men med den massive støtten han har nå anses dette som ren formalitet. 99 % av stemmene er talt opp. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Alle er enige! Skummelt... Det er bare når det handelr om et av disse temaen det blir bråk: USA, BUSH, Irak, Afrika, fattigdom, Israel, Joachim, FN, Korea, krig og eplekake. Derfor tror jeg det er lurt å skrifte litt fokus fra disse temaene fremover, hvis ikke regner jeg med at forumstyret vrir om nøkkelen på døra til denne delen av forumet. Eplekake?!? Er redd det er noe jeg ikke har fått med meg. Fiskepinna, kan du forklare? Har alltid synes det er godt jeg Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det er farlig med valgfusk... Vi har hatt diktatorer i Russland før... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Vi har hatt diktatorer i Russland før... Litt OT, men jeg kan ikke dy meg: Du bryr deg jo ikke om diktatorstaten Kuwait! Har jeg misforstått, så må du avkrefte dette nå, og ta avstand fra USAs støtte til staten. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Man trenger olje er mitt svar. Dessuten er de ikke kommunister. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Man trenger olje er mitt svar. Dessuten er de ikke kommunister. Så alle diktatorer som ikke er kommunister, er allright? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Nei, men er de kommunister er de 2 ganer verre. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hva er det for noe ord Olsen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Nei, men er de kommunister er de 2 ganer verre. Mhm, lett å diskutere saklig med folk som måler 'fælhetsgraden' til diktatorer i antall ganer. Det er slitsomt å lese innlegg der folk slenger ut utsagn de ikke klarer å forsvare med annet en "fordi" og "så det så." Vanligvis er slike "argumenter" forbeholdt diskusjoner med barn i 4/5-årsalderen. Noe å tenke på..? Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Nei, men er de kommunister er de 2 ganer verre. Mhm, lett å diskutere saklig med folk som måler 'fælhetsgraden' til diktatorer i antall ganer. Det er slitsomt å lese innlegg der folk slenger ut utsagn de ikke klarer å forsvare med annet en "fordi" og "så det så." Vanligvis er slike "argumenter" forbeholdt diskusjoner med barn i 4/5-årsalderen. Noe å tenke på..? Jeg tror det er i selv å tenke problemet hovedsaklig ligger. Enig med deg. Endret 9. desember 2003 av FreeBSD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå