Gå til innhold

er dette varmt?


ballemann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå gadd ikke jeg å lese alle inleggene, men here goes:

 

VincentYa:

Du kan ALDRI vannkjøle noe til 5C med mindre det er kaldere luft som strømmer gjennom radiatoren, med mindre du bruker peltier, og da kan du nesten bare gå rett på VapoChill med -35C....

 

BIOS-avlesning er jo ikke sikkert i det hele tatt. For alt du vet kan prosessoren være 25C eller 60C varm. Kjenn på kjøleribba, og kjenn om det føles som 43-47C, eller om den er kaldere/varmere.

 

Eneste nesten nøyaktige måten å måle er å sette en temperaturføler ved core...

Lenke til kommentar
Nå gadd ikke jeg å lese alle inleggene, men here goes:

 

VincentYa:

Du kan ALDRI vannkjøle noe til 5C med mindre det er kaldere luft som strømmer gjennom radiatoren, med mindre du bruker peltier, og da kan du nesten bare gå rett på VapoChill med -35C....

 

BIOS-avlesning er jo ikke sikkert i det hele tatt. For alt du vet kan prosessoren være 25C eller 60C varm. Kjenn på kjøleribba, og kjenn om det føles som 43-47C, eller om den er kaldere/varmere.

 

Eneste nesten nøyaktige måten å måle er å sette en temperaturføler ved core...

for din info sitter jeg med føler plassert under cpuen min..

jeg har kjent åp ribba mi og den er iskald

Lenke til kommentar
for din info sitter jeg med føler plassert under cpuen min..

jeg har kjent åp ribba mi og den er iskald

 

Hvis du har vannkjøling og 5 grader på temp.sensoren så:

 

A. Radiatoren din står ute, og det er grisekaldt..

B. Du har peltierelement på vannblokka.

C. Kjøp ny tempsensor..

Lenke til kommentar
Nå gadd ikke jeg å lese alle inleggene, men here goes:

 

VincentYa:

Du kan ALDRI vannkjøle noe til 5C med mindre det er kaldere luft som strømmer gjennom radiatoren, med mindre du bruker peltier, og da kan du nesten bare gå rett på VapoChill med -35C....

 

BIOS-avlesning er jo ikke sikkert i det hele tatt. For alt du vet kan prosessoren være 25C eller 60C varm. Kjenn på kjøleribba, og kjenn om det føles som 43-47C, eller om den er kaldere/varmere.

 

Eneste nesten nøyaktige måten å måle er å sette en temperaturføler ved core...

for din info sitter jeg med føler plassert under cpuen min..

jeg har kjent åp ribba mi og den er iskald

ok. Om den er iskald, og du ikke har en av de løsningene runeh nevnte, så har du ikke så vanvittig god kontakt med core, og bør reinstallere kjøleren omgående....

Lenke til kommentar
Btw.. ordentlig vannkjøling kjøler ned til 5 grader

 

 

 

Så vidt jeg vet, så får du ikke vannkjølt under romtemp. Tror du mener med peltier.

seff kan du vannkjøkle ned til 5 grader... ha en god radiator og en en god pumpe og seff god blokk

Ha-ha. Du får aldri verden kjølt vannet i en radiotor kaldere enn luften som kjøler den. Da må du henge radiotoren på utsiden av vinduet på vinteren for å få til dette...

 

Hvor var du i fysikktimene? :D

Lenke til kommentar
hva er det du klager over, har 50-54 grader i min Shuttle  :scared:

klager? lurte bare på om det var mye eller om det var akseptabelt. :roll:

Dette her helt akseptabelt!

Men synes du ligger 15 gr over normalt uten klokking,

har du på for mye kjølepasta??

 

Clint

 

 

 

 

Abit IC7-G

P4 2,4 (3,0)

9600 Atlantis PRO Fireblade 480/680

TwinMOS PC2700 512MB CL2

Hmm det kan godt hende at jeg tok på litt mye pasta ja. han fyren i butikken sa at jeg skulle ta på en fyrstikkhode, jeg antar at jeg brukte omkring 3 hoder :p , skal jeg ta av litt eller bare la det være slik?

Lenke til kommentar
i vil si at dette er ett helt akseptabelt temp

Helt enig. Intel kan vel ha ganske høye temperaturer før det skjer noe spesielt også? I motsettning til AMD som bør være under 50?

Don't worry, be happy :thumbup:

amd prosessorer trenger ikke vere under 50grader :ermm: , den klarer seg godt i 60-65grader. den begynner å bli ustabil ved 70grader, og den tåler max 80(t.bred og barton) funker like fint selv om den kjører enten 60grader eller 30grader! :yes:

Lenke til kommentar
Nå gadd ikke jeg å lese alle inleggene, men here goes:

 

VincentYa:

Du kan ALDRI vannkjøle noe til 5C med mindre det er kaldere luft som strømmer gjennom radiatoren, med mindre du bruker peltier, og da kan du nesten bare gå rett på VapoChill med -35C....

 

BIOS-avlesning er jo ikke sikkert i det hele tatt. For alt du vet kan prosessoren være 25C eller 60C varm. Kjenn på kjøleribba, og kjenn om det føles som 43-47C, eller om den er kaldere/varmere.

 

Eneste nesten nøyaktige måten å måle er å sette en temperaturføler ved core...

for din info sitter jeg med føler plassert under cpuen min..

jeg har kjent åp ribba mi og den er iskald

Dette har det vært en 10-sider lang tråd om før, der konklusjonen ble at det var TOTALT umulig å få en vannblokk kaldere enn luften rundt raddisen. Hele tråden endte i masse flaming, og noen ble også bannet. Kom frem endel stupide meninger også...

 

Et godt råd til deg, VincentYa: Hold tyst, så slipper du å bli flamet.

Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 09/12/2003 : 23:25

  QUOTE (moesen @ 08/12/2003 : 21:44)

QUOTE (Errae @ 08/12/2003 : 20:38)

i vil si at dette er ett helt akseptabelt temp 

 

 

Helt enig. Intel kan vel ha ganske høye temperaturer før det skjer noe spesielt også? I motsettning til AMD som bør være under 50?

Don't worry, be happy 

 

 

amd prosessorer trenger ikke vere under 50grader  , den klarer seg godt i 60-65grader. den begynner å bli ustabil ved 70grader, og den tåler max 80(t.bred og barton) funker like fint selv om den kjører enten 60grader eller 30grader! 

 

min t.bred lå på 95 grader over lengre tid, og den lever enda! maks temperatur på en prossessor ligger på over hundre grader, med mindre det er plast-komponenter på den. alle halvleder materialene i prossessoren tåler varme opp til ca 150grader før de begynner å ryke (smelte), og som kjent består en prossessor av en haug av bittesmå transistorer.

Lenke til kommentar
funker like fint selv om den kjører enten 60grader eller 30grader! :yes:

Alle prosessorer (og andre microchips) fungerer bedre (raskere) jo lavere temperatur de har.

Men det er ikke mye raskere, siden det bare er motstanden i lederne inni prosessoren som senkes, slik at hastigheten gjennom lederne økes. Når den hastigheten fra før ikke er så mye under lydmuren, sier det seg selv at det ikke er flaskehalsen.

Lenke til kommentar
Husk på at AS5 bruker litt tid på å få optimal varmeledning, så etter 200 timer vil tempen være sunket med to-tre grader til.

 

EDIT: skriveleif

Jeg leste det samme, men det står igjen å se.

Jeg monterte min med Aritc Silver 5, og ligger nå på 42 grader.

JEg var en stund innom 38 grader, men av el eller annen grunn så hevet det seg til 42 grader dagen etter (ikke det at det gjør noe).

Dersom spesifikasjonene til AS stemmer, så skal jeg altså komme ned på 37-38 grader etter 200 timer. Jeg har nå brukt denne prosessoren kanskje 100 timer og det er ingen endring.

 

:xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...