El-Hadji Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 På warpzone i år fikk en kopis av broren min, sin athlon xp(huske ikje heilt kafforein) opp i 90 grader (kjølepastaen hadde kokt bort(lol)) Men den virket helt fint etter han hadde montert kjøleren på nytt med ny pasta osv. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Du ballemann, hvor lenge har du hatt maskinen gående i bios før du har avlest temperaturen? Ofte kan det ta opp til en halvtime før temperaturen roer seg (stopper å stige). Idle og ikke idle temperatur? Idle er f.eks. når du går inn i bios og avleser. En annen måte er å lese det av i Windows mens maskinen ikke gjør noe spesielt. Når CPUen belastes mer, så bruker den mer effekt og avgir således mer varme. For å teste dette, bruke man f.eks. Prim95 eller Sifsoft Sandra (Burn in wizard). Da står CPUen og regner for harde livet mens den "svetter" mer enn normalt. Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 hva er det du klager over, har 50-54 grader i min Shuttle klager? lurte bare på om det var mye eller om det var akseptabelt. joa, kanskje litt feil måte å si det på. Men poenget var jo egentlig at 42-47 grader ikke er så mye Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 hva er det du klager over, har 50-54 grader i min Shuttle klager? lurte bare på om det var mye eller om det var akseptabelt. lol for en temp dre har.. jeg kjører maks temp på 40 om det er glohtt inne i rommet og jeg har xp2600+ u clocka min temp i norm rom temp under 30 Lenke til kommentar
Sufrati Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Det er vel ikke mye, ikke noe å bekymre seg for.. Jeg har cpu temp på følgende: Load: 40-45 Idle: 30-33 jeg bruker da Arctic Silver3 samt ThermalTake Xaser III tower (7 vifter) Og pc specs kan du se under. Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Min barton låser seg når den når 60-63 grader.... har ikke hørt at amd tåler 90 grader Se mer info her: Tips hos Overclockers.com Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Min barton låser seg når den når 60-63 grader.... har ikke hørt at amd tåler 90 grader Se mer info her: Tips hos Overclockers.com din barton låser seg vel pga den er stilt inn til det i biosen Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 min amd atholn xp 1800+ er: Idle: 45-50 Load: 60-65 Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 hva er det du klager over, har 50-54 grader i min Shuttle klager? lurte bare på om det var mye eller om det var akseptabelt. lol for en temp dre har.. jeg kjører maks temp på 40 om det er glohtt inne i rommet og jeg har xp2600+ u clocka min temp i norm rom temp under 30 hva kjøler du med da??? vannkjøling? Lenke til kommentar
El-Hadji Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Min barton 2500+ er 41-42 grader idle og 49-52 når d2ol har stått på hele dagen med 100% load. Jeg har boxed vifte med den kjølepastaen som fulgte med(gadd ikke skifte til artic sliver) og kjører den på 12*170(minne&hk takler ikke mer ) Lenke til kommentar
Clintern68 Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 hva er det du klager over, har 50-54 grader i min Shuttle klager? lurte bare på om det var mye eller om det var akseptabelt. Dette her helt akseptabelt! Men synes du ligger 15 gr over normalt uten klokking, har du på for mye kjølepasta?? Clint Abit IC7-G P4 2,4 (3,0) 9600 Atlantis PRO Fireblade 480/680 TwinMOS PC2700 512MB CL2 Lenke til kommentar
Testo Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 det er en helt grei temp samme hva slags pross du har. alt under 50 er godt nok. 60 begyner å bli litt mye Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hvordan åpner man bois uten å måtte skru av pc-en, slik at du etterpå kan bare fortsette med det du holdt på med?? Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Husk på at AS5 bruker litt tid på å få optimal varmeledning, så etter 200 timer vil tempen være sunket med to-tre grader til. EDIT: skriveleif Endret 9. desember 2003 av jorgenindahouse Lenke til kommentar
AgUr Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) jeg kan godt gjenta: hvis du går inn på ::|HER|:: så laster du ned film nr. 1 der tester de hva som skjer hvis prossessoren blir for varm. ps: min XP1900+ lå på 95 grader når den var klokket opp til 2500+, og den overlevde. lever enda btw! Endret 9. desember 2003 av AgUr Lenke til kommentar
gixer Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Husk på at AS5 bruker litt tid på å få optimal varmeledning, så etter 200 timer vil tempen være sunket med to-tre grader til. Åhh.. det var godt å høre! Min P4 2.6Ghz ligger på 39 grader ved surfing og musikklytting. Maskinen er ca 3 dager gammel idag. EDIT: Fasan til skriveleifer! Endret 9. desember 2003 av gixer Lenke til kommentar
oya Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) leste feil Endret 9. desember 2003 av oya Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 hva er det du klager over, har 50-54 grader i min Shuttle klager? lurte bare på om det var mye eller om det var akseptabelt. lol for en temp dre har.. jeg kjører maks temp på 40 om det er glohtt inne i rommet og jeg har xp2600+ u clocka min temp i norm rom temp under 30 hva kjøler du med da??? vannkjøling? Jeg har volcano 11.. (dratt av vifte beskyttelsen gfor og fjerne støy og få mer direkt airflow) Ribba alene kan kjøle cpu'en min til akseptabel temp i load den er heftig bra. Btw.. ordentlig vannkjøling kjøler ned til 5 grader Lenke til kommentar
runeh Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Btw.. ordentlig vannkjøling kjøler ned til 5 grader Så vidt jeg vet, så får du ikke vannkjølt under romtemp. Tror du mener med peltier. Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Btw.. ordentlig vannkjøling kjøler ned til 5 grader Så vidt jeg vet, så får du ikke vannkjølt under romtemp. Tror du mener med peltier. seff kan du vannkjøkle ned til 5 grader... ha en god radiator og en en god pumpe og seff god blokk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå