Gå til innhold

er dette varmt?


ballemann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er normalt er jo et godt spørsmål. Kommer helt an på hvilken CPU vi snakker om, og hvorvidt den er overklokka. Temperaturen og luftflyten inni kassa har selvfølgelig også innvirkning.

 

Har du hatt termisk pasta imellom CPU og kjøleribba? Er du sikker på at den er montert skikkelig, så det er god kontakt mellom CPU og kjøleribbe?

 

Uansett er det vel ingen fare for å svi av CPU'n her... 47 grader er ikke FOR mye.

Lenke til kommentar

oj skulle kanskje tatt med det også :blush: , vel CPU : p4 2,53GHz. Hva som er forskjell på load eller det andre der veit jeg ikke hva betyr :blush: men iallefall når jeg skrur på pc'en og går rett inn i BIOS'en så det er derfra jeg leser temperaturen...

 

 

mvh BalleMann

 

EDIT : den er ikke klokka.

Endret av ballemann
Lenke til kommentar
i vil si at dette er ett helt akseptabelt temp

Helt enig. Intel kan vel ha ganske høye temperaturer før det skjer noe spesielt også? I motsettning til AMD som bør være under 50?

Don't worry, be happy :thumbup:

Intel's cpu'er burde ikke vere over 60 grader, mens amd's grader tåler 75 grader.

Min cpu som er en amd Athlon xp ligger på 56 grader med en del progs oppe men ikke med full load.

Med full load kan den komme opp i 63 grader etter en stund.

Lenke til kommentar
i vil si at dette er ett helt akseptabelt temp

Helt enig. Intel kan vel ha ganske høye temperaturer før det skjer noe spesielt også? I motsettning til AMD som bør være under 50?

Don't worry, be happy :thumbup:

Intel's cpu'er burde ikke vere over 60 grader, mens amd's grader tåler 75 grader.

Min cpu som er en amd Athlon xp ligger på 56 grader med en del progs oppe men ikke med full load.

Med full load kan den komme opp i 63 grader etter en stund.

Cpu'en er en amd athlon xp 2400+

Lenke til kommentar
i vil si at dette er ett helt akseptabelt temp

Helt enig. Intel kan vel ha ganske høye temperaturer før det skjer noe spesielt også? I motsettning til AMD som bør være under 50?

Don't worry, be happy :thumbup:

err... de nyere AMD Athlon XP Thoroughbred og Barton er jo spesifisert til å tåle opptil enten 85 eller 90 grader da... og min gamle Athlon T-bird lå konstant på over 50 (dårlig kjøling), uten at dette var noe problem ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...