ballemann Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 har nettop satt inn en ny CPU vifte som heter Tsunami, (denne) og jeg har nå omkring 42-47 grader når den står på fult. Er dette normalt? Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Om det er normalt er jo et godt spørsmål. Kommer helt an på hvilken CPU vi snakker om, og hvorvidt den er overklokka. Temperaturen og luftflyten inni kassa har selvfølgelig også innvirkning. Har du hatt termisk pasta imellom CPU og kjøleribba? Er du sikker på at den er montert skikkelig, så det er god kontakt mellom CPU og kjøleribbe? Uansett er det vel ingen fare for å svi av CPU'n her... 47 grader er ikke FOR mye. Lenke til kommentar
dominus Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 42-47 grader er ikke unormalt.. i allefall ikke farlig.. hva mener du med fullt? på 100% load eller når vifta går på full gjeip? Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) oj skulle kanskje tatt med det også , vel CPU : p4 2,53GHz. Hva som er forskjell på load eller det andre der veit jeg ikke hva betyr men iallefall når jeg skrur på pc'en og går rett inn i BIOS'en så det er derfra jeg leser temperaturen... mvh BalleMann EDIT : den er ikke klokka. Endret 8. desember 2003 av ballemann Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 kommer også an på tempen i rommet, og luftstrømmen i kabinettet ditt.. Load = Når du setter cpu`en under press feks ved Spilling Idle = Når pcen bare står på og ikke gjør noe spesielt.. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 i vil si at dette er ett helt akseptabelt temp Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) glemte foresten å si at jeg har tatt på artic silver 5. edit: og kabinett temp på omkring 20 grader. Endret 8. desember 2003 av ballemann Lenke til kommentar
moesen Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 i vil si at dette er ett helt akseptabelt temp Helt enig. Intel kan vel ha ganske høye temperaturer før det skjer noe spesielt også? I motsettning til AMD som bør være under 50? Don't worry, be happy Lenke til kommentar
FrenChie Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Det er en ganske vanlig temp.. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Last ned og sett igang d2ol, la det gå en stund og les av temp, da får du temp ved full load, samtidig som du hjelper verden Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 i vil si at dette er ett helt akseptabelt temp Helt enig. Intel kan vel ha ganske høye temperaturer før det skjer noe spesielt også? I motsettning til AMD som bør være under 50? Don't worry, be happy Intel's cpu'er burde ikke vere over 60 grader, mens amd's grader tåler 75 grader. Min cpu som er en amd Athlon xp ligger på 56 grader med en del progs oppe men ikke med full load. Med full load kan den komme opp i 63 grader etter en stund. Lenke til kommentar
Sh4d3y Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 i vil si at dette er ett helt akseptabelt temp Helt enig. Intel kan vel ha ganske høye temperaturer før det skjer noe spesielt også? I motsettning til AMD som bør være under 50? Don't worry, be happy Intel's cpu'er burde ikke vere over 60 grader, mens amd's grader tåler 75 grader. Min cpu som er en amd Athlon xp ligger på 56 grader med en del progs oppe men ikke med full load. Med full load kan den komme opp i 63 grader etter en stund. Cpu'en er en amd athlon xp 2400+ Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 i vil si at dette er ett helt akseptabelt temp Helt enig. Intel kan vel ha ganske høye temperaturer før det skjer noe spesielt også? I motsettning til AMD som bør være under 50? Don't worry, be happy err... de nyere AMD Athlon XP Thoroughbred og Barton er jo spesifisert til å tåle opptil enten 85 eller 90 grader da... og min gamle Athlon T-bird lå konstant på over 50 (dårlig kjøling), uten at dette var noe problem Lenke til kommentar
bjarne88 Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 det er vel ikke unormalt.. 47 er ikkje så mye... Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 err... de nyere AMD Athlon XP Thoroughbred og Barton er jo spesifisert til å tåle opptil enten 85 eller 90 grader da... og min gamle Athlon T-bird lå konstant på over 50 (dårlig kjøling), uten at dette var noe problem Min barton låser seg når den når 60-63 grader.... Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 hmm så dere mener at jeg skal være fornøyd assa? Lenke til kommentar
VincentYa Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 egentlig skal ikke amd over 70 hvor dette kan skade coren.. har ikke hørt at amd tåler 90 grader når du begynner og krype opp p 70 grader så vil du merke at amd cpu vil jobbe senere som bare ******.. alts¨hold cpuen på en maks 50 graderi load Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 hva er det du klager over, har 50-54 grader i min Shuttle Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 hva er det du klager over, har 50-54 grader i min Shuttle klager? lurte bare på om det var mye eller om det var akseptabelt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå