Gå til innhold

Den store Google Pixel 2 XL tråden

Nystic

66 stemmer

1. 1. Har du kjøpt Google Pixel 2 XL?

• Ja
      16
    • Nei
      50

Anbefalte innlegg

Har forespurt alle operatørene i dag, og alle som har svart (mangler informasjon fra Ice.net) har sagt nei på spørsmål om de kommer til å ta den inn Googles nye telefon.

Kun OneCall var usikker og muligheten var enda tilstedet, men det måtte jeg bare følge med på framover på deres nettside.

Virker ikke som at den blir veldig representert hos norske operatører, men jeg håper at jeg tar feil.

Hva sa Telia til deg? Han jeg snakket med hos dem var optimistisk på at den skulle dukke opp ihvertfall (se tidligere post).
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Telia skrev at det ikke var noen umiddelbare planer om å ta inn eller selge Pixel-telefonene. Ser jo at den setningen ikke er spikret i stein, men virker å helle mer mot "ikke ta inn telefon > ta inn telefon".

Fikk forøvrig svar fra Ice.net nettopp:

"Hei,

Såvidt jeg vet så har ikke den første Google Pixel telefon blitt lansert i Norge en gang. Den har kun vært tilgjengelig i Australia, Canada, Puerto Rico, Storbritannia, Tyskland og USA.

Vi har ikke mottatt noen melding om at Pixel 2 telefonene skal bli tilgjengelig i Norge enda, men hvis det skjer så er det bare å følge med på hjemmesidene våre og nettbutikken vår om vi får de inn"

Blir litt usikker nå, kan ikke alt for mye om dette, men er det slik at Google ikke åpnet for at norske forhandlere kunne kjøpe telefonen via dem? Er det dét Ice.net mener? Har Multicom kjøpt telefonene (første Pixel) fra et annet firma og ikke direkte fra Google, noe som har ført til meget høye priser?

Endret av Espp
Lenke til kommentar

Har Multicom kjøpt telefonene (første Pixel) fra et annet firma og ikke direkte fra Google, noe som har ført til meget høye priser?

Multicom har importert disse telefonene selv fra en forhandler i England. Såkalt gråimport.

Google har ikke åpnet for salg av disse telefonene utover landene de selv selger dem i.

Lenke til kommentar

Skuffende, hadde håpet å bytte ut den bloatede Samsungen min, men da må de klare å gjøre produktet tilgjengelig for salg i Norge.

Kan jo håpe at noen av nettbutikkene gråimporterer dem.

Er der slik at Pixel 2 5" har dårligere skjerm, kan vanlig LCD?

Lenke til kommentar

Joda mye flott fra Google. Kanskje er også Pixel 2 bedre enn epletelefonen, men hva hjelper det oss når produktet i realiteten ikke er tilgjengelig.

Eplefabrikken har tross alt den fordelen at den når alle, ikke bare noen svært få utvalgte land.

Det er nok av androidprodukter som gjør at jeg ikke kommet til å kjøpe en ekstremt overpriset epletelefon, men Google dere skuffer meg særdeles mye med deres selektive markedsorientering.

Det var flere ting i denne lanseringen som jeg kunne ha tenkt meg, men.................

Lenke til kommentar

Skuffende, hadde håpet å bytte ut den bloatede Samsungen min, men da må de klare å gjøre produktet tilgjengelig for salg i Norge.

Kan jo håpe at noen av nettbutikkene gråimporterer dem.

Er der slik at Pixel 2 5" har dårligere skjerm, kan vanlig LCD?

5" har amoled 

6" har pOLED

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...