Gå til innhold

Den store Google Pixel 2 XL tråden


Nystic

  

66 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Google Pixel 2 XL?

    • Ja
      16
    • Nei
      50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Jeg er redd denne blir priset der opp med iPhone 8 og Note 8 i 8-10.000 kronersområdet. Og da skal den være rimelig spesiell for å få meg til å bla opp. Hverken Note 8 eller iPhone 8 har klart å overbevise meg så langt.

Savner den tiden da man fikk tak i en toppmodell til 5.000 kr.

Endret av Slettet-BnKsB4Fg0P
Lenke til kommentar

Har Google noen gang gitt en forklaring på hvorfor Pixel og andre dingser de lager ikke selges i Norge, og andre steder? Dette er jo enheter folk ønsker å kjøpe.

 

Det er fordi Google Assistant ennå ikke snakker norsk, og Pixel og de andre dingsene i større grad baserer seg på den. (Med Pixel retter de seg mer mot den gjennomsnittlige mobilbruker, i motsetning til hva de gjorde med Nexus, så da må alt "virke").

 

Er det fortsatt ubegrenset lagring av bilder og videoer hos Google photos for pixel 2? Har ikke sett noen rapportere om dette ennå?

 

Det er fortsatt ubegrenset lagring på Google Photos, men det er jo helt uavhengig av hvilken mobil du har. Det gjelder f.eks. også iphone-brukere og pc-brukere.

Lenke til kommentar

Pixel har ubegrenset lagring med original kvalitet. Håper pixel 2 fortsetter med dette, da jeg har hatt mye glede av akkurat dette. Men har ikke sett det bekreftet noe sted.

Android Authority: "Interestingly, our source claims that purchasing one of these devices should give you unlimited Google Cloud storage until 2023, which is pretty massive if it includes any file – not just photos."

Endret av Nystad97
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pixel har ubegrenset lagring med original kvalitet. Håper pixel 2 fortsetter med dette, da jeg har hatt mye glede av akkurat dette. Men har ikke sett det bekreftet noe sted.

 

Takk, det var jeg ikke klar over. Hadde lyst på Pixel, men litt mye hassle med grå-import. Sitter fortsatt på min "refurbished" Nexus 6p, men kjøper Pixel 2 tvert hvis den lanseres i Norge. Hvis ikke kjøper jeg den etterhvert :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir å kjøpe den uansett, men håper virkelig at den lanseres "offisielt" i Norge også! Har prøvd å høre litt rundt hva norske butikker sier angående salg av Pixel 2 XL, men det eneste jeg får ut av dem er at de ikke helt vet og at man bare må vente og se... 4 dager igjen nå!  :wee:

 

EDIT: Gode nyheter! Snakket akkurat med Telia og de kunne fortelle følgende:

 

Meg

Hei! Som kjent lanseres Google Pixel 2 XL førstkommende onsdag (4. oktober). Jeg må erstatte min nåværende Nexus 6P, og tenker derfor å kjøpe Pixel 2 XL. Spørsmålet mitt til dere er derfor hvorvidt dere vil tilby denne telefonen eller ei, og om dere har noe annen relevant informasjon å komme med?

 
Telia
Per nå har vi dessverre ingen informasjon faktisk, det siste vi hørte var at det ble jobbet med en avtale, men det er ikke bekreftet om vi får den inn i det hele tatt er jeg redd.
 
Meg
Så dere ser altså på muligheten for å få den inn ihvertfall?
 
Telia
Det gjør vi, er i grunn ganske mange som har etterspurt den
 
Meg
Det er et godt tegn! Som du sikkert vet da, så kom jo ikke Pixel XL "offisielt" til Norge (kun via "grå-import"). Håper derfor på at Pixel 2 XL vil komme som "normalt" i år. Tror du dette er sannsynlig basert på den informasjonen du kjenner til (ikke bare til Telia, men generelt norske butikker)? :)
 
Telia
Ja, hadde en kompis som masa hull i hodet på meg ang den forrige telefonen, så endte opp med å følge litt med, for å kunne svare han fortløpende :) Av det jeg har hørt, så virker det som at 2 skal komme til norske butikker ja, vet bare ikke om _vi_ er en av forhandlerne som vil tilby den, om du forstår..
Endret av Nystad97
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda et positivt lite hint angående norsk lansering, denne gangen fra Lefdal:

 

Vi kan inte bekräfta någon lansering för tillfället men om du håller utkik på vår hemsida så håller vi tummarna för att den dyker upp! ;)

Endret av Nystad97
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge @evleaks ser det ut til at Pixel 2 XL vil bli sendt ut 15. november (med forhåndsbestillinger før dette), og som tidligere nevnt tyder mye på at den vil komme til norske butikker:

 

And according to a person familiar with Google’s release plans, they’ll see a staggered rollout: October 19 for Pixel 2 and November 15 for Pixel 2 XL, both preceded by preorder periods.

Endret av Nystad97
Lenke til kommentar

Fortsatt litt tjukke rammer på XL-versjonen i forhold til konkurrentene synes jeg. På den andre siden har de stereo-høyttalere som kan veie opp for det, utifra hva folk prioriterer. Personlig ville jeg heller hatt bedre lydkvalitet i jack/trådløs lyd enn stereo-høyttalere. Digger stereo-høyttalerne i min 6P, men skulle jeg talt timer jeg bruker de mot timer jeg bruker både kablet og trådløst headset så er det forsvinnende lite.

Lenke til kommentar

Har forespurt alle operatørene i dag, og alle som har svart (mangler informasjon fra Ice.net) har sagt nei på spørsmål om de kommer til å ta den inn Googles nye telefon.

 

Kun OneCall var usikker og muligheten var enda tilstedet, men det måtte jeg bare følge med på framover på deres nettside.

 

Virker ikke som at den blir veldig representert hos norske operatører, men jeg håper at jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...