Gå til innhold

Den store Google Pixel 2 XL tråden


Nystic

  

66 stemmer

  1. 1. Har du kjøpt Google Pixel 2 XL?

    • Ja
      16
    • Nei
      50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det med hvitbalansen stemmer ikke helt. Kalibreringen av fargene var kanskje bedre -- dog er også dette noe feil, da både S8 og Note 8 har mer nøyaktige farger -- også hvitbalanse, som er nær sagt perfekt på Samsungs enheter -- om du setter skjermmodusen på "Basisk" på innstillinger. LG-panelet er et godt stykke bak Samsungs paneler, både i generell kornethet og i fargeendringer ved ulike vinkler. Dette er veldig tydelig når du setter opp Pixel 2, med Samsung-panel, opp mot Pixel 2 XL, med LG-panel. Jeg har hatt muligheten til å sammenligne 4 forskjellige Pixel 2 og 2 XLer mot hverandre, side om side, på denne måten, og Pixel 2 har uten tvil bedre kvalitet. 2 XL sliter også i større grad med med såkalt "black crush", hvor skygger og mørke områder knuses til å bli svart, og skaper en veldig ubalansert kontrast over vanlige bilder. Dette merkes spesielt når lysstyrkenivået er under halvparten. I utgangspunktet burde det være et problem med programvaren, men det at 2 XL tilsynelatende sliter mye mer med det enn 2 får meg til å trodde at det er grunnleggende problemer i selve panelet som er årsaken.

 

Selv fikk jeg en av de bedre Pixel 2 XL, når det kom til skjermkvalitet, og bruker 2 XL ene og alene på grunn av de mindre rammene. Pixel 2s størrelse er perfekt, og jeg håper Google gir utgave nr. 3 samme størrelse og større skjerm, ala S8, til senhøsten. 

 

Helt ærlig er min største klage med Google at den generelle kvalitetskontrollen på enhetene deres er helt forferdelig; det er uten sidestykke det verste jeg har opplevd på noen som helst OEM noensinne. Jeg har allerede sendt tilbake min egen Pixel 2 XL grunnet ladeport som brente opp og sluttet å fungere. Jeg har familiemedlemmer med 2 XL med skjermkvalitet av varierende grad. Har hatt flere telefoner med defekt 3.5mm-adapter. Enheter med coil whine, dårlig touch på kanter, varierende høyttalerkvalitet, osv. osv. Og dette er ikke engang noe nytt. Hadde samtlige problemer med Pixel OG og. Nexus-enhetene hadde også sine problemer; dog blei de ofte tilgitt grunnet sine lave priser.

 

Denne opplevelsen er heller ikke vanlig, da klagestormen fra Pixel-eiere langt overgår noen andre telefoner på de ulike forumer der ute. Jeg leser stadig om folk som har sendt enheter to og tre og fire ganger i retur, grunnet repeterende problemer. Jeg håper Google snart skjerper seg, spesielt nå etter at de kjøpte opp halve HTC, når det kommer til generell maskinvarekvalitet. For på programvare er de allerede langt foran enhver OEM der ute, og tilbyr den glatteste og mest konsistente og stabile brukeropplevelsen. 

Endret av La Menthe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da har jeg hatt denne telefonen i halvannen måned, etter å ha testet noen telefoner siste halvår, som Pixel Xl, Pixel, Essential Phone og OnePlus 5T.

Alle veldig gode telefoner med hver sine "fordeler og ulemper".

Det første jeg vil påpeke er at denne ikke er "rammeløs". S8/9 har mindre ramme, men det er en fordel med tanke på ufrivillig touch. Sidene har også trykksensor implementert, så det har nok litt å si også.

Pixel XL og OP5T var også litt i overkant store synes jeg. Likevel er skjermen og fronthøytalerene så bra at det ikke gjør noe.

Så er det kamera da, helt suverene. Tør påstå at ingen mobil tar bedre bilder. Samboeren min har iPhone X, og hun er enig. Nå har jeg ikke testet P20 Pro, men sett noen reviews på nett, og den har kun ett fortrinn, og det er bilder i helt mørke omgivelser.

Noen positive ting utenom kjapp telefon, suverent kamera og bra batteri: Ren Android, garanterte oppdateringer direkte fra Google, og 3 år gratis lagring i Google Foto (ubegrenset oppløsning)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...