Gå til innhold

C&C Generals lagger over lan!

Anbefalte innlegg

top 3 grunner til lagg over lan:

1. server er møkka pc

2. noen kjører gamet på en annen game speed en resten av folket

3. man hoper opp drøsses av units og plutselig angriper man med alt samtidig som blir for mye for server cpu som ikke klarer alle prosessene

bare sånn tip:

alltid la beste pcen hoste

alltid samkjøre game speed

ikke alltid lurest at alle går til krig med 1000 units hver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spill kan lagge av flere grunner

høy ping fører til at pakker med informasjon bruker lang tid fra server til pcene som spiller på serveren noen pakker kan til og med bli borte dette kalles PL eller packet loss og er veldig kjipt. se på det som at ruter i en film skulle forsvinne filmen ville bli hakkete og det er det som skjer i spill.

men det kan også være hardwaret. når du spiller på pcen din og kjører server fra samme pcen må din cpu ikke bare prossesere ( prossesor) dine handlinger men også den til alle de andre som spiller på din pc. din pc fungerer som en slags fotballbane med dommer hvor andre kommer for å spille. i alle fall noen ganger klarer ikke cpuen presset hvis det blir for mange ting å regne for eksepel hvis dere begge angriper hverandre med 100 vis av units. derfor får du hakking fordi det tar så lang tid for serveren å tenke hvor alt er og hvor det skal og klarer ikke å sende beskjed raskt nok tilbake til spillerene. det blir som at dommeren brukte 5 min på å bestemme seg om det ble straffe eller ikke.

alt i alt kan både ping og hardware spille inn på om du får lagg eller ikke.

beste alternativet er å ha en pc som ingen spiller på kjøre sm dedicated server og så spille på den

Endret av paalrh
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Så hvordan er det mulig at det lager så j****g når jeg har følgende PC ???

ASUS A7n8X Deluxe

XP2800+

1 GB DDR

GF4 TI4200

en kammerat av meg har nesten samme PC som meg og han har akkurat det samme problemet så kan det ikke være noe galt med min PC.

Og ja jeg har nyeste drivere på alt.

Dette er jo enkelt. gfx-kortet ditt suxxer! TI4200 er jo et skikkelig crappy kort. Kjøpte meg FX5900-kort, og etter det forsvant lag'et uansett nettverk eller ikke.

Forsåvidt hadde jeg et TI4800SE før, og da gikk det sånn tålelig bra. Men lag'et var der.....

*HOST* *HOST* Unskyld meg men, det virker som om du ikke har så veldig mye peiling når det gjelder skjermkort.

Vist du tar en titt på denne siden:

http://www6.tomshardware.com/graphic/20031...-charts-08.html

...så vil du se følgende...

39,3 FPS GF 5 FX5900

39,1 FPS GF 4 TI4200

Hvordan i all hverden merker du forskjell fra 39,3 til 39,1 FPS ??? LOL!

TI4200 er kanskje et crappy kort men, det er ikke så dårlig som du skall ha det til.

Takkler både Far Cry og UT2004 Uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...