Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Dødt hovedkort? Asus Q-Code 95 og 62.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I årevis på folding. Nope. :)

Er man anal angående stabilitet og levetid på CPU, så burde man ikke overklokke i det hele tatt, og load temps bør være under kontroll. At min siste 5960X bare holdt i 2 år var jo for kort levetid. Hvis min 6900K holder koken i 5+ år fremover før den dør, så er det greit for meg. Jeg skal ikke ha noen extrem OC denne gang, men 4.0 Ghz skal jeg ha! :p

Lenke til kommentar

Har aldri hatt blåskjerm på grunn av oc, hvor mange har du hatt.

Poenget, tyner ikke de få sist MhZ ut av mine maskiner. 3700-4200 er ikke mye på 3770k, 3000-3700 på 5960x.

PS: 5960x har en temp på ca 55c

Blåskjerm pga OC får man når man ikke har testa for stabilitet. Derfor man har Asus Realbench, AIDA64 stresstest, Prime95 og fler, sammen med da temp måling mens man stresstester. Du må ikke gå å tro at jeg overklokker uten å ha sjekket at det funker ;)

Problemet er at volt kan degradere CPU og andre komponenter over tid. Minnekontrolleren i Haswell-E var visst sårbar har jeg nå forstått.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da er nye hovedkortet og 6900K på plass her. Ser ut som 4300 Mhz core med 1.275v er stabilt her. Temps like under 70 grader i stresstest. Har ikke tweaket uncore enda, så stock 3100. RAM tester jeg nå på 3000 14-14-14-34 CR2. Kan helt sikkert klare mer, men vil ikke presse for mye denne gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...