MovieMask Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Hei! Bakgrunn Jobber med et prosjekt der jeg helst skulle hatt en liten, høyoppløst skjerm for å koble til PC/Mac/Xbox/Playstation via HDMI. Funnet denne på eBay: http://www.ebay.com/itm/3-5inch-1920x1080-touch-screen-LCD-Display-HDMI-For-Raspberry-Pi-2-3-b-Monitor-/322560909683? Spørsmål 1. Er det noe grunn til at en skjerm laget for Raspberry ikke skal fungere til en Mac/PC? 2. Har HDMI-grensesnittet mulighet til å overføre strøm til en slik skjerm eller er det rimelig å anta at det er en separat kontakt? Takker for alle svar - om noen vet om andre skjermløsninger som fungerer hadde det vært supert å høre om! Mvh Harald Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Slik jeg tolker dette: Den er laget for å fysisk passe sammen med Raspberry. Ellers er det en standard HDMI skjerm. Det står også "Support computer WIN7/WIN10" HDMI har 5V utgang, så det kan være strømtilførsel. Ser også en USB kontakt, mulig det er et alternativ. Lenke til kommentar
MovieMask Skrevet 21. september 2017 Forfatter Del Skrevet 21. september 2017 Slik jeg tolker dette: Den er laget for å fysisk passe sammen med Raspberry. Ellers er det en standard HDMI skjerm. Det står også "Support computer WIN7/WIN10" HDMI har 5V utgang, så det kan være strømtilførsel. Ser også en USB kontakt, mulig det er et alternativ. Herlig! Da ble jeg litt tryggere på at det lar seg gjøre - takk for svar (og oppklaring om at HDMI har 5V utgang!). Sier om det går eller ei om noen uker! Mvh Harald Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Oppdatering: den tar ikke strøm fra HDMI, trenger USB (når den ikke er koblet til Raspberry). Det er ellers ikke stort den kan brukes til, det blir for smått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå