Gå til innhold

Ny telefon, iphone eller android?

salamishit

Anbefalte innlegg

Hei

Min nexus 6p har begynt å få helt elendig batteritid og føler det er på tide med ny mobil, men jeg er helt ute av telefonverden så aner ikke hva som er på markedet.

Har hittil bare hatt android og opplever alltid masse hakking. Av krav så vil jeg egentlig bare ha en ikke så altfor stor telefon (nexus 6p er altfor stor), bra kamera og bra batteritid, av budsjett så tenker jeg 6000 er maks, lurte litt på iphone 7 om denne synker i pris nå som 8 er ute. Har dere noen ideer?

Edit: kan legge til at jeg bruker telefonen veldig mye til musikk, ingen spilling eller noe sånt.

Endret av namelessghoul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPhone 7 er en tipp-topp telefon, har vel falt med en tusing nå etter iPhone 8 ble vist frem mener jeg. Bare husk at Apple har fjernet 3.5 mm lydutgangen, mne du får med en bitteliten overgang til Lightning kontakten i esken slik at du kan bruke hvilket som helst headsett. Eller bare bruke ett blåtann headsett selvsagt :)

Jeg ville tatt meg en tur innom en butikk og fått testet ut størrelsen i hånden, og samemenlignet med flere Android telefoner.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

iPhone 7 er en tipp-topp telefon, har vel falt med en tusing nå etter iPhone 8 ble vist frem mener jeg. Bare husk at Apple har fjernet 3.5 mm lydutgangen, mne du får med en bitteliten overgang til Lightning kontakten i esken slik at du kan bruke hvilket som helst headsett. Eller bare bruke ett blåtann headsett selvsagt :)

Jeg ville tatt meg en tur innom en butikk og fått testet ut størrelsen i hånden, og samemenlignet med flere Android telefoner.

Jeg bruker både bluetooth headset, og med kabel, men ser ikke på det som noe problem. men ser og at iphone 6 ligger på 3800, er det vesentlig stor forskjell på 6 og 7?, er student så vil ikke bruke mer en jeg må.

Endret av namelessghoul
Lenke til kommentar

Jeg bruker både bluetooth headset, og med kabel, men ser ikke på det som noe problem. men ser og at iphone 6 ligger på 3800, er det vesentlig stor forskjell på 6 og 7?, er student så vil ikke bruke mer en jeg må.
iPhone 6 blir sikkert et godt valg :)
Lenke til kommentar

Byttet selv fra iPhone 6 —> Galaxy S7 Edge —> iPhone 6 —> iPhone 7 og er strålende fornøyd. Bruker både trådløst headsett i form av B&W P7 og lightning headsett Audeze EL-8 TI og er veldig nøgd :) Skal du ha iPhone 6 ville jeg gått for 6s i det minste.

HIFI’en er primært hjemme på loftstue med platespilleren uansett :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Nexus 6p har trøbbel med batteriene, og folk får byttet det på garanti\reklamasjon. Bare sånn tips.

I tillegg produseres ikke 6P lenger så folk har begynt å få Pixel XL som byttetelefon istede. iallefall i utlandet.

Skal du ha en lynknapp telefon vil jeg annbefale Oneplus 5. Råeste hardware man får tak i, med Oxygen OS, som er stock OS bare optimalisert for ekstra ytelse og batteritid. 

Betalte 5500,- for min 6GB ram version hos multicom. Men kan få den billigere om man kjøper fra utlandet.

Ellers e det vel iPhone som er tingen. Dog knytter du deg til et helt annet økosystem da.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Nexus 6p har trøbbel med batteriene, og folk får byttet det på garanti\reklamasjon. Bare sånn tips.

I tillegg produseres ikke 6P lenger så folk har begynt å få Pixel XL som byttetelefon istede. iallefall i utlandet.

Skal du ha en lynknapp telefon vil jeg annbefale Oneplus 5. Råeste hardware man får tak i, med Oxygen OS, som er stock OS bare optimalisert for ekstra ytelse og batteritid. 

Betalte 5500,- for min 6GB ram version hos multicom. Men kan få den billigere om man kjøper fra utlandet.

Ellers e det vel iPhone som er tingen. Dog knytter du deg til et helt annet økosystem da.

Jeg har prøvd å levere den til reperasjon, men telefonen har visst en ørliten bøy i seg så det går ikke på garantien. Skal sjekke ut oneplus 5!

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å levere den til reperasjon, men telefonen har visst en ørliten bøy i seg så det går ikke på garantien. Skal sjekke ut oneplus 5!

Surt! Nexus 6P er heller ikke så enkel å åpne selv heller uten å knuse skjerm\kameraglass, så ville nok sett på en ny telefon isåfall. 

Lenke til kommentar

Stor forskjell på 6 og 6s. Mindre forskjell på 6s og 7. Mindre forskjell på 7 og 8.

Skal du kjøpe deg telefon og trenger noe som er super raskt og holder seg lenge, så hadde eg gått for 8 (evt X). Om det holder med ein bra telefon, uten at du ønsker å bruke alt for mye penger, skaff deg 6s.

Iphone vs Android:

Android - du kan tilpasse det meste og sette alt opp, nettopp som du liker det. Men du må nok rekne med å bruke ei stund på det.

Iphone - om du ønsker noe "enkelt" og "brukervenlig". 

Jeg hadde både den første android til google, galaxy, iphone 4s - 6s. For min sin del er iphone det beste valget. Eneste minus - høg pris.

Lenke til kommentar

For å følge opp trådstarter litt: Har android kommet dit at det er "smooth" i bruk, også over lenger tid slik som iphone? Eller vil det kreve mye tilpasning og deaktivering av funksjoner for å oppnå samme?

Jeg vurderer nemlig å hoppe til android etter noen år på iphone men er bekymret for problematikken jeg hadde før at ALT jeg skulle ha måtte jeg styre litt med og tilpasse for å få det optimalt, mens på iphone så bare fungerer det.

Lenke til kommentar

For å følge opp trådstarter litt: Har android kommet dit at det er "smooth" i bruk, også over lenger tid slik som iphone? Eller vil det kreve mye tilpasning og deaktivering av funksjoner for å oppnå samme?

Jeg vurderer nemlig å hoppe til android etter noen år på iphone men er bekymret for problematikken jeg hadde før at ALT jeg skulle ha måtte jeg styre litt med og tilpasse for å få det optimalt, mens på iphone så bare fungerer det.

Kommer helt an på hvilken telefon man går for. Velge du en med tungt skin og slapp hardware blir ytelsen deretter. Hvor mye man nå tilpasse er veldig etter smak og behag. Greia med iPhone er jo at man kan ikke tilpasse, og blir da "fornøyd" med oppsettet slik det er.

Lenke til kommentar

En liten kommentar til batteritid. Nå er det mange som tipser om iPhone. Men så er vel ikke iPhone akkurat mest kjent for god batteritid. Plus utgavene er bedre men har hørt ymse om 6/6s.

Nå det er sagt har jeg bestilt iPhone 8 og tenker at jeg skal kunne leve med batteritid på rett under et døgn.

Jeg bytter fra Galaxy S7 som hadde nesten 2 døgn (lenge), men batteritiden har plutselig stupt til ca en halv dag. Dette er vel litt Andriod fenomen. Plustselig skjer det noen merkelige feil som dette eller at telefonen blir sirup. Så er det bare å gjennopprette og begynne på nytt. Ellers er Galaxy sykt bra telefon for pengene enn om noe skjør. Klarte knuse baksiden i lommen med deksel på...  :hm:

Lenke til kommentar

Kommer helt an på hvilken telefon man går for. Velge du en med tungt skin og slapp hardware blir ytelsen deretter. Hvor mye man nå tilpasse er veldig etter smak og behag. Greia med iPhone er jo at man kan ikke tilpasse, og blir da "fornøyd" med oppsettet slik det er.

Takk for info:)

Har du eksempler på tungt skin og ellers? Telefon dekkes av jobben så er avhengig av at den er viden tilgjengelig i Norge da arbeidsplassen må stå for innkjøpet.

Lenke til kommentar

Da ser det ut til at det blir iPhone 7, hatt android siden smarttelefonene kom ut, så wish me luck! :) takk for hjelp folkens

Lykke til! Gi nå oss på forumet en mini review etter en uke eller to. Alltid morsomt å høre hvordan folk som bytter fra ios ril android og andre veien opplever telefonene sine.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...