nils_ole Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg sitter på en modem oppkobling og har dødslyst på ADSL. Har noen noen gode argumenter for ADSL som en 50 åring biter på? Lenke til kommentar
uranus Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Først og fremst, hva gjør du på nettet? Jeg driver med webdesign, forum osv. så det brukte jeg som argument. Laster du ned mye så si at det er tusen ganger raskere. Bruker du det til irc så si at da kan PCen stå på nettet lenge uten at det koster mer siden adsl er måneds pris. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Beste argumentet er nok at du er villig til å betale for det selv Lenke til kommentar
eiriksen Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Du har tilgang til alle slags nyheter 24/7 uten ekstra kostnader Man kan skaffe de gode gamle seriene som gikk på tv når han var liten, uten ekstra kostnader Det er lærenyttig Fast månedspris Man blir kvitt de yngre i huset (vet ikke om det er alltdi positivt) Lenke til kommentar
uranus Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Du har tilgang til alle slags nyheter 24/7 uten ekstra kostnader Man kan skaffe de gode gamle seriene som gikk på tv når han var liten, uten ekstra kostnader Det er lærenyttig Fast månedspris Man blir kvitt de yngre i huset (vet ikke om det er alltdi positivt) Det var noen gode tips til deg nils_ole Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Du bør nok gå for "Fast månedspris"-argumentet. At det går kjappere å laste ned driter en gammel kall som aldri bruker en PC i. Men at det blir billigere telefonregning, DET skjønner han. Bruker du modemet mye på internett, blir han lettere å overtale. Se det fra hans side, han tenker "hva kan JEG tjene på dette". Særlig hvis han er litt gammeldags i tillegg. Med mindre du sitter hele døgnet og glor på CNN på kabeltv, er vel det "nyheter 24/7"-agrumentet rimelig bortkasta. Han tror ikke på at du vil lese noe mere nyheter bare fordi du har ADSL. Har i grunnen aldri fatta hvorfor foreldre tror ungene skal gjøre mere lekser hvis de får en PC. Jeg brukte den utelukkende til spilling, selv om jeg fikk PC for å "gjøre lekser" på. Endret 8. desember 2003 av Bitex Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hvor mye bruker du nettet i dag da? med modem? Hvis det koster mere enn 350-400kr mnd. er det like billig med ADSL. Og du kan vel alltids være med å spleise på oppkoblings avgiften... Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Er vel bare å spørre rett ut hva du må gjøre for å få adsl? Tilby deg å gjøre noe husarbeid eller lignende. Symes det er litt merkelig at dersom man er interessert i fotball e.l. sport så betaler foreldre drakter, turer, utstyr og alt dem ber om, men dersom man er interessert i data så er det fullstendig stop. Husker at jeg i min tid kranglet med foreldrene angående tlf-regningen. (ADSL fantes ikke i den tida ) Brutteren reiste over hele landet på all verdens turneringer og mesterskap bedrørende karate og fortball uten at dem mukket, men når jeg brukte 50 kroner i telefonregning så var det en hel**** kjeft å få! Satte opp et regnskap som viste hva brutteren brukte og hva jeg brukte og da ble dem ganske tause Av en eller annen grunn så virker det som at data som hobby ikke teller. Har en mistanke om at foreldrene er sikre på at vi alle ender opp som supernerder uten kontakt med virkeligheten Lenke til kommentar
verwooks Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det ville gjøre deg veldig glad! Da smelter han nok sikkert .. hehe Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Kan jo også nevne IP-telefoni, der er det MYE penger å spare. Sjekk telio.no. Satt opp et sånt regnestykke for fattern og da blei han ganske taus. Hvem sier vel nei takk til gratis innenriks telefonsamtaler? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jepp. Billigste bredbånd + Telio i en måned kommer på rundt 450-500kr. Finfint argument, ring så mye du vil. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg sitter på en modem oppkobling og har dødslyst på ADSL. Har noen noen gode argumenter for ADSL som en 50 åring biter på? Hvorfor vil han ikke? Hvilke argumenter bruker han for og avslå ønsket? Lenke til kommentar
nils_ole Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg er på forum, irc og gamer. bruker kansje 150.- i månden, men det er fordi jeg blir så lei av å vente. han bruker prisen som hovedargument Lenke til kommentar
tmx Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 skaff deg en jobb og betalt selv? koster jo bare noen lusene hundrelapper i måneden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå