Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Argumenter for ADSL

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Først og fremst, hva gjør du på nettet? Jeg driver med webdesign, forum osv. så det brukte jeg som argument.

Laster du ned mye så si at det er tusen ganger raskere.

Bruker du det til irc så si at da kan PCen stå på nettet lenge uten at det koster mer siden adsl er måneds pris.

Lenke til kommentar
  • Du har tilgang til alle slags nyheter 24/7 uten ekstra kostnader
  • Man kan skaffe de gode gamle seriene som gikk på tv når han var liten, uten ekstra kostnader
  • Det er lærenyttig
  • Fast månedspris
  • Man blir kvitt de yngre i huset (vet ikke om det er alltdi positivt)

Det var noen gode tips til deg nils_ole :)

Lenke til kommentar

Du bør nok gå for "Fast månedspris"-argumentet. At det går kjappere å laste ned driter en gammel kall som aldri bruker en PC i. Men at det blir billigere telefonregning, DET skjønner han. Bruker du modemet mye på internett, blir han lettere å overtale.

Se det fra hans side, han tenker "hva kan JEG tjene på dette". Særlig hvis han er litt gammeldags i tillegg.

Med mindre du sitter hele døgnet og glor på CNN på kabeltv, er vel det "nyheter 24/7"-agrumentet rimelig bortkasta. Han tror ikke på at du vil lese noe mere nyheter bare fordi du har ADSL.

Har i grunnen aldri fatta hvorfor foreldre tror ungene skal gjøre mere lekser hvis de får en PC. Jeg brukte den utelukkende til spilling, selv om jeg fikk PC for å "gjøre lekser" på.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

Er vel bare å spørre rett ut hva du må gjøre for å få adsl?

Tilby deg å gjøre noe husarbeid eller lignende.

Symes det er litt merkelig at dersom man er interessert i fotball e.l. sport så betaler foreldre drakter, turer, utstyr og alt dem ber om, men dersom man er interessert i data så er det fullstendig stop. Husker at jeg i min tid kranglet med foreldrene angående tlf-regningen. (ADSL fantes ikke i den tida ;) )

Brutteren reiste over hele landet på all verdens turneringer og mesterskap bedrørende karate og fortball uten at dem mukket, men når jeg brukte 50 kroner i telefonregning så var det en hel**** kjeft å få!

Satte opp et regnskap som viste hva brutteren brukte og hva jeg brukte og da ble dem ganske tause :)

Av en eller annen grunn så virker det som at data som hobby ikke teller. Har en mistanke om at foreldrene er sikre på at vi alle ender opp som supernerder uten kontakt med virkeligheten :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...