Gå til innhold

Mediaspiller som kan vise innhold fra ekstern harddisk

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er på jakt etter en mediaspiller som kan vise medieinnhold fra en ekstern harddisk på tv'en. Fram til nå har jeg benyttet tv'ens egen innebygde mediaspiller. Denne fungerer imidlertid ikke optimalt, da flere filtyper ikke vil spilles av, og tekst (svt-filer) fungerer vilkårlig. Med medieinnhold mener jeg altså filmer og tv-serier forresten.

Jeg har søkt litt rundt på nettet, men jeg finner ikke noe optimalt. Har selvfølgelig lagt merke til de ulike streamingboksene, men jeg vet ikke hvordan de takler å kjøre lokalt innhold (les: ekstern harddisk). Jeg har også funnet noen enkle bokser som mer eller mindre har det jeg leter etter, men det virker ikke som om noen av de mediaspillerne jeg har funnet, takler eksterne harddisker over 2 TB (min er 4 TB).

Det jeg altså leter er en boks som kan kjøre filmene og seriene mine fra min 4 TB eksterne harddisk. Den må kunne takle så mange filmfilformater som mulig, og den må kunne støtte tekstfiler (srt). Om den i tillegg kan takle en harddisk med minst 4 TB, tror jeg at jeg har det jeg trenger.

Alt annet av funksjoner blir bare en bonus. Netflix, annet streaming, apper osv. har jeg Chromecast og andre dingser til. Trenger rett og slett bare noe enkelt som kan lese av og vise innholdet på harddisken min. Noen som kan hjelpe? :)

Endret av Mujlza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apple TV er vel mer en typisk streamingboks, ala det jeg egentlig ikke har behov for. Dessuten har jeg ingen andre Appledingser, og så vidt jeg forstår er det vel ikke bare-bare å pare en Appleenhet med noe som ikke er Apple?

Nvidia Shield er vel også litt mer enn det jeg egentlig trenger. Jeg er på utkikk etter noe ala dette;

http://www.overtheairdigitaltv.com/the-best-digital-media-players-for-usb-drives-and-sdsdhc-cards/

Men takk for svar :)

Lenke til kommentar

Western Digital har noen bra mediespillere men husker ikke om de tar 4GB disker. Og så må disken være fra WD også.

Spesifikasjonsmessig, ikke helt på topp dessverre. Lite utbredt i markedet også (discontinued), ble antageligvis for mye konkurranse for WD.

Ellers kan du få tak i diverse Android bokser fra nettbutikker her i Noreg og utlandet, helst noe med Android 7.x selvsagt.

Endret av Cipher Panda
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...