Kurt Lekanger Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Bredbånd basert på fiber bygges ut i raskt tempo, viser Nkoms årlige dekningsrapport.80 prosent av norske husstander har nå mulighet for mer enn 100 Mbit/s Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Hva med uthastihget? lenge siden 100mbit har blitt passert for nedhastighet, men når det kommer til ut er de fleste på latterlig lavt Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Hva med uthastihget? lenge siden 100mbit har blitt passert for nedhastighet, men når det kommer til ut er de fleste på latterlig lavt Nå vet jeg ikke hvilke fibertilbyder du har, men her lokalt kan jeg få opp mot 1000/1000, altså lik hastighet opp og ned Det vil jeg ikke kalle latterlig lavt 3 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Det ser ut til å være litt annerledes med bredbånd over kabel. Get tilbyr for eksempel 160/15, 250/20, og 500/50. De aller fleste trenger primært høy ned-hastighet, men hvis man driver og streamer live video fra soverommet og den slags, stiller jo saken seg noe annerledes. (Right, -Night-?) Lenke til kommentar
EternalSunshine Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 At over 50% har tilgang til fiber var overraskende høyt. Sliter litt med å se at det kan stemme. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 (endret) Det der hørtes veldig merkelig ut. Kanskje det er snakk om at man har fiber i nærheten, og kan betale en formue for å få lagt det inn i huset? Endret 21. september 2017 av Emancipate 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Det der hørtes veldig merkelig ut. Kanskje det er snakk om at man har fiber i nærheten, og kan betale en formue for å få lagt det inn i huset? Bare les artikkelen. Det står der. Lenke til kommentar
PaladinNO Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 (endret) 86 prosent av alle husstander har mulighet til å få bredbånd basert på fiber, kabel-TV-nett eller VDSL. Men andelen er hele 97 prosent i tettebygde strøk, og bare 40 prosent i spredtbebygde områder. "And I thought 'being in the shit' was a figure of speech"... Endret 7. juni 2018 av PaladinNO 1 Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 "And I thought 'being in the shit' was a figure of speech"... Opplastinga går så det griner her også! Ubrukelig til noe som helst egentlig.... Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Skjønner ikke hva dere klager etter. Glad jeg bor alene å slipper å dele nettet med andre, for da kunne det fort blitt krig her i heimen når gamlefar skal spille online 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 60/60 fiber fra NGT i Bergen. Overraskende stabil hastighet. Lenke til kommentar
K N Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Hvorfor klarer de å gi høy innhastighet, men dårlig uthastighet? Dette er noe jeg har lurt på lenge, men aldri satt meg inn i. 1 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Hvorfor klarer de å gi høy innhastighet, men dårlig uthastighet? https://en.wikipedia.org/wiki/Asymmetric_digital_subscriber_line Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 (endret) Føler meg nokså normal og kjedelig her også, selv om uthastighet var ørlite raskere enn innhastighet: Jeg kjenner ingen her i vår lille by som ikke har fiber, det ble relativt aggressivt markedsført med at du var dum dersom du sa nei til å legge inn dette. Har bare normalhastighet, ser ingen grunn til å betale mer for høyere hastighet. Endret 23. september 2017 av Frobe Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Føler meg nokså normal og kjedelig her også, selv om uthastighet var ørlite raskere enn innhastighet: Har du serveren stående i kjelleren? Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 23. september 2017 Del Skrevet 23. september 2017 Har du serveren stående i kjelleren? Nei, men vi har utsikt til Stavanger der serveren står. Lenke til kommentar
G Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Pen Ping! Synes ikke dette er så værst heller Lenke til kommentar
misanthrope Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Bor i en høyblokk i Oslo med 64 leiligheter, vi har fremdeles bare mulighet for 10Mbit ADSL Godt å vite at distriktspolitikken funker og at folk som bor i skogen har bedre tilgang på nett enn mange i byene Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Kan vi slutte å kalle mulighet for 100 mbit når det kun gjelder download og ikke faktisk hele linja? Hjelper ikke å ha 100 mbit ned når du ikke får sendt ut nettverskforspørsler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå