smthellan Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Hei Eg trenger eit program som automatisk oppdaterer ei forumside (1 gang i minuttet ish?) og kan varsle meg når ein spesifikk brukar postar. Er dette vanskelig/tidkrevjande å lage? Eller kjenner nokon til eit eksisterande program? Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Mange forum har en innstilling for å varsle deg når noen poster i et emne, har ikke dette forumet det? Lenke til kommentar
smthellan Skrevet 21. september 2017 Forfatter Del Skrevet 21. september 2017 Mange forum har en innstilling for å varsle deg når noen poster i et emne, har ikke dette forumet det? Nei, er eit relativt enkelt forum med veldigveldig begrensa mogligheiter. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 (endret) Dette forholdsvis enkelt å lage. Kunne bare hatt et PHP-script som kjører hvert minutt (finnes diverse tjenester for dette, man kan sikkert sette opp det selv også) og bruker f.eks file_get_contents("http://www.forum.no/en-person-sin-profil"); Om man går inn på en bruker sin profil på for eksempel diskusjon.no, så står det "Innlegg: 2" et sted på siden. Dette tror jeg de fleste forum har. Så kan man sikkert bruke strpos eller noe for å lete fram akkurat hvor tallet bak "Innlegg" står. Man kan deretter lage en trigger som sender deg epost hver gang dette nummeret ikke er likt som forrige gang det ble sjekket. Endret 21. september 2017 av DJ FROSK Lenke til kommentar
smthellan Skrevet 22. september 2017 Forfatter Del Skrevet 22. september 2017 Takker! Dette passer perfekt. Er relativt nybegynner når det kjem til programmering, men no har eg noko å jobbe ut ifrå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå