Gå til innhold

PUBG-utfordrer skal by på 400 spillere på et større kart


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hm, med unntak av Crytec selv, samt de som lager det romskip spillet,(og kanskje kingdom come om det blir bra) Har det ikke vært mange gode spill laget med cryenine.

 

Feks ghost warrior 3, et sniper spill som bruker cry engine, der du ikke kan snipe(fordi sikter du på noen på mer enn 250 meters hold forsvinner de) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettskybasert spill vil det si MMO? Må si at jeg er overrasket over at de bruker CryEngine istedenfor Lumberyard. Amazon Lumberyard er motoren som Star Citizien er basert på. Jeg ville tro at Lumberyard er bedre egnet for MMO-spill kontra CryEngine.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

 

 

Motoren er bare et toolset. Er ikke type hammer som gjør snekkeren god...

Nei, men hvis du prøver å hamre inn en spiker med en lakrisbåt går det dårlig uansett hvor god du er.

Takk og pris finnes i praksis ikke de. Alle de store motorene er fullgode "hammere" ☺️

 

 

Jeg er ikke sikker på at alle motorere er fungerende hammere når det kommer til MMO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Motoren er bare et toolset. Er ikke type hammer som gjør snekkeren god...

Nei, men hvis du prøver å hamre inn en spiker med en lakrisbåt går det dårlig uansett hvor god du er.

Takk og pris finnes i praksis ikke de. Alle de store motorene er fullgode "hammere" ☺️

 

 

Jeg er ikke sikker på at alle motorere er fungerende hammere når det kommer til MMO.

 

Det har du rett i. Cloud Imperium Games (CIG) utvikler av Star Citizen skulle i utgangspunktet benytte seg av CryEngine, men de bruker nå Amazon Lumberyard. Amazon kjøpte en tid tilbake CryEngine sin daværende versjon, og har nå utviklet sin egen spillmotor basert på CryEngine. CIG møtte en del problemer underveis og følte at CryEngine ikke oppfylte kravende deres. De valgte derfor å gå for Lumberyard da den er bedre egnet for MMO-spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei, det stemmer ikke! Alle de store motorene kan fint brukes til MMO. Ikke noe problem med det. Men har man ambisjoner om og budsjett til å bruke AWS til hosting, i stede for å drifte egene eller leide servere, så gir jo Lumberyard forken av cryengine mer mening. Et veldig naturlig valg for CIG, men det betyr ikke at det er det for alle MMOs. Og det betyr så definitivt ikke at alternativene er dårlige...

Lenke til kommentar

hm, med unntak av Crytec selv, samt de som lager det romskip spillet,(og kanskje kingdom come om det blir bra) Har det ikke vært mange gode spill laget med cryenine.

 

Feks ghost warrior 3, et sniper spill som bruker cry engine, der du ikke kan snipe(fordi sikter du på noen på mer enn 250 meters hold forsvinner de) 

 

Crysis

Lenke til kommentar

 

hm, med unntak av Crytec selv, samt de som lager det romskip spillet,(og kanskje kingdom come om det blir bra) Har det ikke vært mange gode spill laget med cryenine.

 

Feks ghost warrior 3, et sniper spill som bruker cry engine, der du ikke kan snipe(fordi sikter du på noen på mer enn 250 meters hold forsvinner de) 

Crysis

 

 

Ja det er jo crytec selv om har laget crysis

Lenke til kommentar

Nei, det stemmer ikke! Alle de store motorene kan fint brukes til MMO. Ikke noe problem med det. Men har man ambisjoner om og budsjett til å bruke AWS til hosting, i stede for å drifte egene eller leide servere, så gir jo Lumberyard forken av cryengine mer mening. Et veldig naturlig valg for CIG, men det betyr ikke at det er det for alle MMOs. Og det betyr så definitivt ikke at alternativene er dårlige...

Det var flere utfordringer med CryEngine, det var derfor de dumpet CryEngine. CIG er ikke de siste til å støte på problemer når det gjelder CryEngine. Timesplitters fanprosjektet valgte å bruke CryEngine, og det gikk ikke smertefritt for å si det sånn. Dette er snakk om nå nylig (17 July 2017). 

 

The developers behind the community-led project announced in a blog post that, due to issues with CryEngine, they're currently unable to work on the project with any momentum. "What takes us a few minutes in another engine took us up to four days in CryEngine," reads the post.

http://nordic.ign.com/timesplitters-rewind/3771/news/timesplitters-fan-project-stalls-due-to-cryengine-problems

 

Unreal Engine 4 har også bydd på en del utfordringer. Forrige oppdatering av UE4 gikk kraftig utover framerates. Det har tidligere også vært vanskelig få kjøretøy til å gå smooth i multiplayerspill uten lægg eller rubberband. Du kunne se det i ARK og Squad hvor begge spillene er basert på UE4 motoren led av samme barnesykdom.

 

Du får helt sikkert lagd MMO-spill av alle de store spillmotorene. Spørsmålet er hvor mye tid man ønske å investere. Jeg vil ikke si at alle de store spillmotorene kan fint brukes til MMO. CryEngine er et godt eksempel på at selv at en spillmotor til AAA-titler kan by på mange hindringer. CryEngine blir som en hammer fra Brio. Du får sikkert slått en nagl i veggen med den, men det er ikke dermed sagt at det er en god ide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...