Gå til innhold

Er hk'et ødelagt?


john_h

Anbefalte innlegg

Hei.

En kamerat av meg kjøpte for noen uker siden noen deler for å bygge seg ny pc, og jeg og en annen kamerat var med og satte den sammen for han.
Da vi var ferdige, nektet pc'en å slå seg på, og det la jeg ut her, og fikk svar som viste seg å stemme bra..
Etter at en tredje kamerat fjernet noen støtter under hk'et (han hadde selv opplevd det samme), startet den, halvveis... Mine tre venner ringte meg da og lurte på hva som kunne være galt når pc-speakeren sto og hylte :thumbdown:
Etter at jeg fikk overbevist dem om at de burde sjekke manualen, fant de ut at det var rammen. Den sto i slot 3, og ble flytta til slot 1, da sluttet speakeren å hyle...
Men, nå bare starter pc'en opp, gir fra seg et lite pip (som er vanlig), og deretter bare går og går og går... Uten skjermbilde...
Har noen noen gode løsninger på dette, eller er hk'et busta?

Hans specs:
Abit NFS v 2.0
AMD XP2500+ (Barton)
1*512MB TwinMos PC3200
MSI GeForce FX5200 :p

Takk på forhånd!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

En kamerat av meg kjøpte for noen uker siden noen deler for å bygge seg ny pc, og jeg og en annen kamerat var med og satte den sammen for han.

Da vi var ferdige, nektet pc'en å slå seg på, og det la jeg ut her, og fikk svar som viste seg å stemme bra..

Etter at en tredje kamerat fjernet noen støtter under hk'et (han hadde selv opplevd det samme), startet den, halvveis... Mine tre venner ringte meg da og lurte på hva som kunne være galt når pc-speakeren sto og hylte :thumbdown:

Etter at jeg fikk overbevist dem om at de burde sjekke manualen, fant de ut at det var rammen. Den sto i slot 3, og ble flytta til slot 1, da sluttet speakeren å hyle...

Men, nå bare starter pc'en opp, gir fra seg et lite pip (som er vanlig), og deretter bare går og går og går... Uten skjermbilde...

Har noen noen gode løsninger på dette, eller er hk'et busta?

 

Hans specs:

Abit NFS v 2.0

AMD XP2500+ (Barton)

1*512MB TwinMos PC3200

MSI GeForce FX5200 :p

 

Takk på forhånd!

det kan være busta om dere har kortslutta par deler i kortet som er nødvendig.. får dere noe opp på skjermen?

Lenke til kommentar

nå skal ikke jeg rippe opp i gamle minner men; det er veldig dumt å la avstandsstykker stå og kortslutte bordet (om jeg leste riktig..) nok om det.. har du forsøkt med et annet skjermkort? evt med et PCI skjermkort? skjer det noe overhodet etter at du hører et "pip"? Les: harddiskaktivitet... les:noe som indikerer at hovedkortet kommer forbi POST? (alle tester av bordet, minne og cpu etc)

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke hatt tid til å sjekke pc'en selv, men de det kommer ingenting i det hele tatt på skjermen.. (annet enn 'no signal', da...)

Så vidt jeg har forstått, kommer ikke BIOS'en forbi POST...

 

nå skal ikke jeg rippe opp i gamle minner men; det er veldig dumt å la avstandsstykker stå og kortslutte bordet (om jeg leste riktig..)

 

Ja, altså.. Ingen støtter el.l sto og dulta borti kortet.. Det var bare "for mange" skruer, som en kamerat sa...

Lenke til kommentar
Det var bare "for mange" skruer, som en kamerat sa...

 

tjo hei for en kommentar... om ikke maskina kommer forbi post er det noe som er f*cka opp.. kan egentlig være hva som helst..

Ja, ikke sant....

Det han helt fullstendig sa var vel noe alá: "det var så mange skruer at det ble overspenning"

Trodde ikke det kunne skje hvis du monterte det riktig (men så var det ikke jeg som monterte det heller)...

Kortet er kjøpt på Komplett (best!), og det er jo mulig at kortet var slik da han fikk det, men hva anbefaler dere at vi skal gjøre..?

 

edit: liten trykkleif

Endret av john_h
Lenke til kommentar

Fikk nettopp vite nå at noen kollegaer av faren hans har sett på pc'en, og at de sa at hk'et var ødelagt.. Jeg vet ikke hvor god peiling de har på detta, men det ser jo ut til å stemme rett fint da..

Blir nok å ringe til komplett for å høre da...

Takker for (hurtige) svar!

 

Ha en fortsatt God Jul! :xmas:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...