Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Overgang mellom enkel og to separate kontakter for cd-spiller i bil

Athos2011

Anbefalte innlegg

Jeg skal montere en Sony cd-spiller i min Mitsubishi. CD-spilleren er ikke helt ny. Jeg har tatt ut den gamle spilleren som fulgte med bilen da jeg kjøpte den. 

Men så viser det seg at på den Sony spilleren jeg skal sette inn , så er det to separate kontakter, en for høyttalerne foran og bak og en annen kontakt for strømforsyning og diverse.

På den kontakten som kommer fra bilen , så er den kun en enkelt-kontakt, det vil si en kontakt for høyttalere og strømforsyning i samme kontakten.

Da må jeg vel ha en over gang mellom den enkelt-kontakten og de to separate.

Finnes det slike overganger og hva kalles en slik en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du i nærheten av en "skikkelig" bilstereosjappe så gå der fremfor Biltema. Du skal ha en kabel som er modellspesifikk vil jeg tro, iallfall om bilen er mindre enn 15 år gammel.

Ok, bilen er 2004 modell

Da vil du, litt etter hvilke funksjoner bilstereoen har, få mer glede av en som er laget for din bil, enn en universal. Det kan være ymse signal som forteller om bilen står i reverse, dimming, håndbrems, m.m. Koster ikke noe videre mer heller.

Lenke til kommentar

Er du i nærheten av en "skikkelig" bilstereosjappe så gå der fremfor Biltema. Du skal ha en kabel som er modellspesifikk vil jeg tro, iallfall om bilen er mindre enn 15 år gammel.

Ok, bilen er 2004 modell

Da vil du, litt etter hvilke funksjoner bilstereoen har, få mer glede av en som er laget for din bil, enn en universal. Det kan være ymse signal som forteller om bilen står i reverse, dimming, håndbrems, m.m. Koster ikke noe videre mer heller.

Ok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...