Jod-R Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Lurte på om noen kunne fortelle meg hva systemet mitt er verd, hvis det er verd noe i det hele tatt. CPU: i7 950 med Noctua nh-u12p HK: EVGA FTW3 RAM: 12GB Corsair (dominator?) SSD: 90GB intel PSU: Corsair AX850 GPU: MSI gaming GTX980 Kabinett: Define C (helt nytt) Lurer på å selge maskinen for å bruke pengene på en bedre maskin eller å ha maskinen i 1-2 år til for å så oppgradere alt (og mest sannsynligvis ikke selge den da siden jeg antar den ikke vil være verd noe på det tidspunktet). Tenker at jeg beholder PSU, GPU og kabinettet ved en eventuell oppgradering. Så hva vil folket si at CPU, HK og RAM er verd alene og alt i en pakke? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Hvis det er 3x4GB RAM er hvertfall minnebrikkene salgbare. Hovedkortet kan kanskje være verdt en slant hos en entusiast som mimrer om gamle tider, men for et kort som ikke er helt i toppsjiktet har det begrenset verdi. Noe mer enn 1500 syns jeg er for mye, men jeg kjenner overhodet ikke markedet for X58 og hva ting faktisk kan selges for. 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 (endret) Det beste er å kjøpe nytt og beholde maskina. Bruksverdien er langt høyere enn salgsverdien. 9 måneder i året er det feks mer fornuftig å få varme av å kjøre oppgaver på ei sekundær maskin enn å benytte varmeovn som gjør ingen nytte utover å varme. Endret 21. september 2017 av BadCat 3 Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 21. september 2017 Forfatter Del Skrevet 21. september 2017 Er 3x4GB rambrikker. Problemet med å bruke den som sekundær maskin er at jeg bor i en ganske så liten leilighet så har ikke så all verden med plass eller et så veldig behov for 2 maskiner. Derimot mens jeg skriver dette så innser jeg at det hadde vært kjekt med en media/HTPC under TVen slik jeg slipper å ha kabler strekt langs veggen over halve leiligheten. I det tilfellet så hadde det jo kanskje vært en fordel med et mindre kabinett enn Define C, men det kan jo kanskje bli et problem med en såpass stor kjøler som nh-u12p? Vil anta at det er vanskelig å finne nye små kjølere (men gode) til en så gammel socket, noen som har formeninger om det? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 (endret) Plasser maskina i et hjørne og trekk noen kabler, så tar den ikke store plassen. Eventuelt under et bord helt inne langs veggen. Endret 21. september 2017 av BadCat 1 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 De fleste som støtter LGA2011 støtter 1366, men 1366 er kjent som en småvarm plattform, så det går garantert utover overklokkingen. Men, er en AIO-kjøler utelukket? De tar ofte mindre plass i høyden. 1 Lenke til kommentar
Jod-R Skrevet 21. september 2017 Forfatter Del Skrevet 21. september 2017 var ikke klar over at lga2011 og 1336 brukte samme kjøler festemekanisme. Det vil jo gjøre det lettere å finne en alternativ kjøler hvis det skulle bli aktuelt. Ang AIO så har jeg fått det inntrykket at de bråker mer enn en god luftkjøler, men det stemmer kanskje ikke. Hvis den blir brukt som media pc så kommer jo lyd/støy til å bli et veldig viktig poeng. Noen som har anbefalinger på små og stille atx kabinetter til htpc bruk? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Det er langt lettere å få varmen ut av kabinettet med en AiO enn med en standard luftkjøler. Kan godt være at en diger Noctua kan matche en H80i v2 e.l., men på den annen side vil f.eks. GPU bli kjøligere og mindre støyende om du ikke dumper 200W CPU heat rett i kassa. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå