Gå til innhold

Jobbe på institusjon for barn og unge?

InToRv

Anbefalte innlegg

Hei!

Det å jobbe på institusjon med barn og ungdom syntes jeg virker meget spennende. Både muligheten til å komme nærmere på enkelt barn/ungdom og muligheten til å jobbe i turnus (2-3 døgns skift) virker meget tiltalene.

Men hvor finner jeg disse jobbene? Og hvilke utdannelse er minstekravet? (Jeg er snart ferdig utdannet lærer)

Om noen jobber på slike steder i Oslo, fortell meg gjerne hvor jeg kan sende en evnt søknad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur ikkje du finner så mange fastlandsjobbar der du jobbar 2-3 døgn i strekk, det må eventuelt kun være i forbindelse med helga.

Ellers så har vi ikkje så veldig mange institusjonar for barn og ungdom der barna ikke kan forlate institusjonen for å få undervisning, det begrenser seg vell i all hovedsak til sjukehusa der barn er innlagt på grunn av dårlig fysisk eller psykisk helse. I tillegg har vi barnevernsinstitusjonane, men der vil dei fleste barna gå på skulen som normalt.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe minstekrav til utdannelse. Broren min er utdannet barnvern og jobber på institusjon for ungdom som sliter med rus eller andre problemer , og han jobber med flere som ikke har noen relevant utdannelse (mulig de har annen relevant erfaring).
Men er vel lettere å få fast jobb hvis du har utdannelse, er mange som er vikarer eller tilkallingshjelp etc.

Mange av jobbene har turnus. Noen jobber har sånn at du jobber 1 uke, og at du da bor på institusjonen. Husker ikke om det er 7 dager fri eller mer.

Mens andre jobber er hvor du jobber 4 dager i uken (kan bli mer, men da er det overtid). Da er det både dag, kveld og natt som man kan jobbe. 

Bufetat er en av de som har sånn institusjoner. Om de har noen i nærheten av Oslo er jeg usikker på. Men finnes garantert andre. Bare å søke litt rundt på nettet :)

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...