Gå til innhold

Alternativer til jobb utenfor skolen med lærerutdannelse?

InToRv

Anbefalte innlegg

Kort fortalt: Jeg er straks ferdig med en 4 årig 5-10 utdannelse som lærer.

Ila denne tiden har jeg jobbet 6 måneder som kontaktlærer og jobber nå 50% ved siden av studiene. Jeg har kommet frem til at jeg avskyr å jobbe som lærer (Jeg trenger ingen belæring på at det blir bedre osv)

Det jeg lurer på er: Hvilke andre steder kan jeg jobbe, der jeg ihvertfall får tilnærmet lik lønn eller bedre? Jeg finner lite informasjon om andre tilgjengelige stillinger med denne utdannelsen?

Takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ditt viktigaste kort er at du har pedagogikk utdanning. Det vil være nyttig bakgrunn på mange arbeidsplassar.

Det mest nærliggande er å tenke at du kan søke jobb som underviser/instruktør i omtrent alle bransjar. Det er ikkje så vanskelig å etterpå lære seg faget du skal undervise i når du alt kan å undervise. Den spesifikke fagkunnskapen om det du skal undervise i får du uansett på arbeidsplassen. Så med pedagogikkbakgrunn kan du jobbe med å lære opp saksbehandlarar i å bruke nytt dataverktøy, lære bilselgarar om neste års modellar, osv.

I tillegg vil du som pedagog (gjerne saman med folk som kan markedsføring) jobbe med informasjons og holdningsarbeid, enten det er for private, offentlege eller ideelle organisasjonar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...