AfterGlow Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Apple har som vanlig ganske solid profittmargin på sin nyeste toppmodell.Så mye koster iPhone X å lage Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Denne var vel ute på digi først, samt her på forumet:https://www.digi.no/artikler/iphone-x-er-den-dyreste-apple-mobilen-noensinne-men-koster-bare-litt-over-3000-kroner-a-produsere/407769 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1788350 Er det virkelig nødvendig av tek og digi å publisere de samme nyhetene? Lettvint journalistikk? Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Lurer på om 64gb versjonen har den ulempen 32gb utgaven av 7rn hadde! Håper ikke det da 64gb er perfekt for meg ? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 20. september 2017 Del Skrevet 20. september 2017 Det er vel ikke akkurat nytt at komponent kostnaden bare er en liten del av totalen i ethvert produkt? Så hva er egentlig verdien i en slik analyse? Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Ingen bombe. Iphone X er super dyr og den eneste revolusjonerende med den er hvor kjapp den er, noe man også får i langt billigere iphone 8 Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Komponentene utgjør under halvparten av de totale produktkostnadene. Dette er fordummende journalistikk av verste sort. Lenke til kommentar
ColdCode Skrevet 21. september 2017 Del Skrevet 21. september 2017 Men, altså... Man kjøper jo ikke akkurat råmaterialer og smeller sammen selv i vedboden. Apple investerer jo, som alle andre selskaper, store summer i nye maskiner og fabrikkutstyr for å kunne produsere disse komponentene. Og så må man jo faktisk tenke på at salgskostnaden ikke bare skal dekke produksjon og komponenter, men også utviklingen som er gjort i forkant. 2 Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 (endret) Hvordan får de tak i disse prisene? Mange av delene er jo spesifikt kun til apple som SOC, display, ramme, osv. Og jeg kan ikke tenke meg at man bare kan sende en e-post til produsenten å få en pris på dem da de vel selger disse eksklusivt til apple? Og selv om man skulle få en pris så har ikke denne prisen den kvantumrabatten som apple vil få pga antall de kjøper. Endret 22. september 2017 av StormEagle Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 22. september 2017 Del Skrevet 22. september 2017 (endret) Denne var vel ute på digi først, samt her på forumet: https://www.digi.no/artikler/iphone-x-er-den-dyreste-apple-mobilen-noensinne-men-koster-bare-litt-over-3000-kroner-a-produsere/407769 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1788350 Er det virkelig nødvendig av tek og digi å publisere de samme nyhetene? Lettvint journalistikk? De har ikke lenger samme eiere, de er helt uavhengige. Det er ikke unormalt at flere nyhetssider publiserer de samme nyhetene. Tek er eid av VG, men enn så lenge så bruker de diskusjon.no for kommentatorfeltet. Endret 22. september 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 24. september 2017 Del Skrevet 24. september 2017 Tja, legg inn utvikling, prod og distro kostnader, markedsføring (selv om de markedsfører ganske kjapt selv), garanti saker og service så er man fort opp på noen tusen ekstra... en 20-40% margin for utselger er vanlig også.. Pengene går fort. :> Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 (endret) Hvordan får de tak i disse prisene? Mange av delene er jo spesifikt kun til apple som SOC, display, ramme, osv. Og jeg kan ikke tenke meg at man bare kan sende en e-post til produsenten å få en pris på dem da de vel selger disse eksklusivt til apple? Og selv om man skulle få en pris så har ikke denne prisen den kvantumrabatten som apple vil få pga antall de kjøper. Analytiker er et fint ord for "en som gjetter om ting". Jeg vil nok tro analytikeren tar disse tingene med i betraktning når han gjetter. Endret 25. september 2017 av fuzzy76 Lenke til kommentar
Abnorm Skrevet 26. oktober 2017 Del Skrevet 26. oktober 2017 Er det ikke slik hele veien? Hvor mye koster det å produsere 0.5L Cola? osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg