Gå til innhold

Nordsjøen får bedre 4G-dekning

Gjest Marius B. Jørgenrud

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Hvis du er privatperson og tilfeldigvis skulle få tilgang til dette nettet: jeg er ikke 100 % sikker på at EUs roamingregler gjelder, så dette kan bli dyrt.

Jeg er som sagt usikker på hva som gjelder, så korriger meg gjerne, men helst med kildehenvisning.

Lenke til kommentar

Hvis du er privatperson og tilfeldigvis skulle få tilgang til dette nettet: jeg er ikke 100 % sikker på at EUs roamingregler gjelder, så dette kan bli dyrt.

Jeg er som sagt usikker på hva som gjelder, så korriger meg gjerne, men helst med kildehenvisning.

EU sine roamingregler gjelder ikke i Nordsjøen, kun fastland.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Telenor Martitime (Offshore) har egne priser ja.

Telenor tar 39 kroner dagen for 100 MB og har to datapakker á 100 MB til 39 kr og 1 GB til 249 kr som varer i 30 dager. ringing og sms er 0,99 kr minuttet/per stk.

https://www.telenor.no/privat/mobil/utlandet/?tab=0&country=[Offshore] Telenor Maritime

Telia tar 50 dagen for 30 MB, som du kan utvide med på 30 MB til 50 kr dagen og 100 MB til 150 kr dagen. Ringing er tilsvarende pris som hos Telenor.

https://telia.no/kundeservice/mobil-i-utlandet/prisliste-i-utland (velg abonnement du har og søk etter skip i feltet om hvor skal reise, og deretter operatøren TN Maritimime (Offshore). Prisene over tar utgangspunkt i Smart-abonnementene til Telia)

Billigste operatør om du vil ha data offshore ser ut til å være Talkmore som tar 99 kr for en månedspakke med 1 GB data eller 49 kr for en månedspakke med 400 MB. Ringe- og sms-prisene er på samme nivå som Telenor og Telia.

Sjekket også OneCall, Chess, KomplettMobil med flere som ligger på 0,99-1,99 kr per MB med Ice som tar 10 kr MB som dyreste av "billigoperatørene". Ingen av de disse ser ut til å ha ha pakkeløsninger for data. Ringe- og sms.prisene ser ut til å være rimelig like ved å ligge mellom 0,99-1,29 kr min/sms med Ice som igjen tar mer enn de andre med 12,50 per minutt og over 3 kroner per sms.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...