Gå til innhold

Det finnes bare 44 milligram på jorden - likevel skal de bruke verdens sjeldneste grunnstoff til å kurere kreft

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Det finnes bare 44 milligram på jorden"

Du verden da  var det jo  godt gjort å finne det/beregne mengden. 

"Finne nåla i høystaken" må nå skiftes ut med   "Finne Astatet  på jorden"

Ellers er det et norsk selskap som arbeider med å plassere kreft-"giften/medisinen"  ( og andre sykdoms-"våpen") inn i cellene og så aktivisere.

Mye mer interessant:

"PCI Biotechs patenterte undersøkelsesmedisin fimaporfin er i stand til å låse opp de intracellulære kapslene (endosomer) der de aktive forbindelsene er innfanget. Derfor har fimaporfin evnen til å låse opp det virkelige potensialet i nye lovende klasser av kreftbehandling, som visse immunoterapeutiske midler, RNA-terapeutiske midler, samt etablerte kjemoterapier."

http://pcibiotech.no/the-potential-of-pci/

Podcast:

https://soundcloud.com/user-972208711

Endret av Fri diskusjon og kunnskap
Lenke til kommentar

Du skriver nesten øverst i saken "Nitti prosent av alle dagens kreftpasienter dør av metastaser." I følge folkehelseinstituttet sine tall overlever minst 70% fem år eller mer med kreft. Det skal vel være 90% av de som dør av kreft i dag, dør av metastaser? Hilsen Guro 14år

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du skriver nesten øverst i saken "Nitti prosent av alle dagens kreftpasienter dør av metastaser." I følge folkehelseinstituttet sine tall overlever minst 70% fem år eller mer med kreft. Det skal vel være 90% av de som dør av kreft i dag, dør av metastaser? Hilsen Guro 14år

De mener sikkert at 90% av de som dør av kreft, dør av metastaser, ikke at 90% av kreftpasienter dør rett ut.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Med en halveringstid på 7 timer og 13 minutter er snart halvparten borte. På tide å rette overskriften? Når nøyaktig var det 44 milligram forøvrig?

Det dannes nytt Astat hele tida...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det er ikke flyktig. Det brytes ned og omvandles til andre grunnstoffer. Og ikke begynn å regne på noe før dere har satt dere inn i hva halveringstid innebærer.

Lenke til kommentar

Hvordan sikrer de seg med at astat-210 ikke dannes, sånn at en unngår poloniumforgiftning? Eller klarer de å raffinere den typen astat bort, etter at dette biproduktet har blitt dannet i "suppen" ?

Dette høres kanskje ufarlig ut, men astat-210 vil omdannes til polonium-210, et av verdens farligste giftstoffer, som tok livet av den russiske eks-spionen Alexander Litvinenko for snart 11 år siden.

Endret av G
Lenke til kommentar

En for meg lang artikkel om et komplisert tema, men jeg føler at jeg nå kan så mye mer likevel. Meget bra skrevet og formidlet fra ekspertene også kanskje. Jeg som flere med meg lurer vel på hvordan man kan si at det er 44 og ikke f.eks. 45 milligram i naturen.

Flott at vi også har så mange dyktige og kreative forskere på dette feltet og ellers.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...