MiSP Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Age of Empires 2 var vel det første RTS-spillet jeg begynte å spille. Jeg digget det fra første stund - men jeg hadde hele tiden på følelsen av at det var noe som manglet, og det irriterte meg. Etter å ha spilt litt av hvert innen RTS-sjangeren, fant jeg ut hva det var: En attack-kommando (sånn som i f. eks. WarCraft 3, da du trykker på "attack" og klikker et sted, så angriper spillerne alt på veien til der du klikket). Da jeg fant ut dette, begynte jeg å irritere meg ganske mye av det - for å få en stor hær til å angripe en fiendtlig base samtidig, måtte man først angripe én eneste fiende, vente til den var drept, og se på at de gjorde jobben selv, eller flytte hele hæren inn i fiendebasen og vente på at hæren din skulle angripe, men da var jo halve hæren allerede tapt. Age of Empires 2 er jo et kjempe-spill - hvorfor måtte det mangle noe av det viktigste for et RS-spill? Det jeg lurer på: Er det noen fler som har oppdaget/irriterer seg over denne mangelen? Endret 8. desember 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Har aldri tenkt over det faktisk, eg deler de inn i lag og de angriper på kvar sin fiende. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Har aldri tenkt over det faktisk, eg deler de inn i lag og de angriper på kvar sin fiende. Hver sin fiende? Kan du forklare litt nærmere? Forstod ikke helt... PS: Når jeg skrev dette for å få en stor hær til å angripe en fiendtlig base samtidig, måtte man først angripe én eneste fiende, vente til den var drept, og se på at de gjorde jobben selv Snakket jeg om én eneste person, ikke et helt "lag". Endret 8. desember 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Eg har ikkje spilt på ei stund, men er det ikkje ein slik guard funksjon? Eller Patrol som gjer at de angriper alle fiender som nærmer seg? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Eg har ikkje spilt på ei stund, men er det ikkje ein slik guard funksjon? Eller Patrol som gjer at de angriper alle fiender som nærmer seg? Jo, visst søren er det det... Men når jeg tenker meg om... Jeg prøvde det - brukte patrol rett inn i en base (jeg var like ved), men de angrep ikke før etter ca 10 sekunder... Testet det flere ganger, og det er ikke alltid de angriper med én gang - de fleste gangene gikk det ca. 5-10 sekunder etter at jeg hadde startet patruljeringen før de endelig skjønte at "heisann, det er jo fiender her, kanskje vi burde angripe?" Dårlig erstatning syntes nå jeg... Finnes det ikke en patch som legger til denne funksjonen? Hmm... sikkert ikke, det er jo Microsoft vi snakker om her... Endret 8. desember 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Får sjå om eg finner AOE2 CDen min da Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 age of empire er litt trist når du tenker på hva det kunne blitt vist det var skikkelig laget til. Men men.. det er jo litt av sjarmen å måtte gjøre alt selv spør du meg.. selv om det til tider kan vere irriterendes med SÆRS inkompetente units Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Synes de archerene som SPYDDE ut piler var litt morsomme. Savner de i AoM. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) Noen som har spilt Age of Empires 2 OG Star Wars: Galactic Battlegrounds? Skal ikke si noe sikkert, men det er HELT samme spill, bare endret litt grafikk/modeller etc... Alle bygninger er der, kanskje med litt andre navn, samme gjelder for folkene... Sistnevnte spill er litt bedre syntes jeg da - det har jo NOEN nye ting, som Shield Generator - og jeg har ikke sett at flybase-bygningen er en erstatning for en Age og Empires-bygning, den tror jeg er helt ny... Også det at alle civilizations ser ulike ut, men så er det bare to-tre stykker, kanskje fire hvis jeg ikke tar helt feil... Men det er jo så likt at det er til å spy av - bare se på menyen f. eks... Dumme Microsoft - selger på navnet, men hva med innholdet? Endret 8. desember 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Trodde først det var en mod når jeg så det. Det var så vanvittig likt at det bare ikke KUNNE være seriøst. Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Ved å holde ALT knappen nede på tastaturet kan du angripe hva som helst, da blir musepekeren om gjort til et "attack" icon..... Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Ved å holde ALT knappen nede på tastaturet kan du angripe hva som helst, da blir musepekeren om gjort til et "attack" icon..... Kan du da klikke et sted på terrenget og få mennene dine til å angripe alt på veien, som i WarCraft 3? Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 UÆÆÆ!!! Virker ikke!! Sikker på at det var ALT? Fikk ikke noe attack-ikon jeg... Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 kan være at det er CTRL da....vet d funker, brukte det hele tiden selv... Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) kan være at det er CTRL da....vet d funker, brukte det hele tiden selv... Funker ikke her hos meg Har prøvd med Alt, Ctrl, Shift og kombinasjoner av disse. Kan du finne det ut? Er du sikker på at det var Age og Empires 2? På forhånd takk! Endret 9. desember 2003 av ProZaC Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Noen som har spilt Age of Empires 2 OG Star Wars: Galactic Battlegrounds? Skal ikke si noe sikkert, men det er HELT samme spill, bare endret litt grafikk/modeller etc... Alle bygninger er der, kanskje med litt andre navn, samme gjelder for folkene... Sistnevnte spill er litt bedre syntes jeg da - det har jo NOEN nye ting, som Shield Generator - og jeg har ikke sett at flybase-bygningen er en erstatning for en Age og Empires-bygning, den tror jeg er helt ny... Også det at alle civilizations ser ulike ut, men så er det bare to-tre stykker, kanskje fire hvis jeg ikke tar helt feil... Men det er jo så likt at det er til å spy av - bare se på menyen f. eks... Dumme Microsoft - selger på navnet, men hva med innholdet? GB er jo basert på grafikkmotoren til AOE2, så nei; det er ikke så rart de ligner på hverandre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå